Ga naar inhoud

JFYdetailing

Members+
  • Aantal items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over JFYdetailing

Profile Information

  • Plaats
    -
  • Naam
    JFYdetailing

Overige

  • Auto
    -

Recente bezoekers van dit profiel

949 profielweergaven

JFYdetailing's Achievements

3

Community reputatie

  1. Oei, zoveel verschillende onderdeelnummers had ik niet verwacht / gehoopt. 😅 welke zijn nou de juiste……
  2. Ik heb al wel een foto gevonden van de pin nummering op deze stekkers, zie bijgevoegde foto. Het gaat dus om de kleine pinnen. Had dit bij de dealer nagevraagd, maar ze konden mij niet verder helpen. Ze konden in hun systeem niet zien wat voor pinnen erin gaan. Enige wat ze konden zien is wat voor stekker het is. Zijn overigens, als het goed is, pinnen voor de achterlichten (voor een A6). Gr!
  3. Hallo! Ik heb voor 2 stekkers van de BCM module een stukje reparatiedraad nodig met de benodigde pin eraan, zodat ik daar weer mijn eigen draden aan kan solderen. Ik kan echter nergens terug vinden welke onderdeelnummers de reparatiedraden hebben. Ik heb wel de onderdeelnummers van de stekkers zelf. Kan iemand achterhalen welk reparatiedraad ik nodig heb voor onderstaande pinnen? -Stekker 8K0972483, pin 2. -Stekker 8K0972483A, pin 7. Gr!
  4. Hallo! Ik wil een VAS interface aanschaffen. In eerste instantie voor een Audi A6 uit 2019, waarbij er Matrix verlichting gekalibreerd moet worden en parameter bestanden weggeschreven moeten worden. Schijnbaar kan dit alleen via ODIS, niet VCDS of VCP. En wellicht in de toekomst voor andere retrofits. De dealer kan mij hierbij niet helpen omdat het om een retrofit gaat. Nu heb je 2 versies, de 5054A en 6154. Daarnaast heb je dan ook nog de ODIS software en zogenaamde ODIS S en E. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen met betrekking tot deze interfaces. - Is een Ali clone (+- €100,-) voldoende betrouwbaar (voor af en toe hobby’en)? - Is eventueel een originele 2de handse beter, ondanks dat hij gebruikt is? En kun je ze als particulier überhaupt volledig gebruiken? - Hoe onderscheid je een clone en originele? - Wat is het verschil tussen de 5054A en 6154? - Wat is het verschil tussen de S en E? - Waar moet ik op letten bij aanschaf? Software versie? Hardware versie? - Stel het gaat fout tijdens het wegschrijven met een clone interface, kun je dan gewoon opnieuw schrijven? Of kun je dan nieuwe modules gaan bestellen? Gr.
  5. De koplampen werken inderdaad, dienen alleen nog afgesteld en gekalibreerd te worden. Momenteel werken ze namelijk als een normale koplamp, dus dagrijverlichting, knipperlichten, dimlicht en grootlicht. Maar het Matrix gedeelte (adaptief grootlicht) tijdens het rijden werkt nog niet, schijnbaar omdat het systeem op dit moment geen kalibratie gegevens heeft. Ga binnenkort toch maar eens een afspraak maken bij de dealer. Vindt €200,- ook erg veel geld voor koplampen afstellen, maar er zal ongetwijfeld meer bij komen kijken dan dat ik denk. En gezien ik tot op heden nog geen ander bedrijf heb gevonden, wordt het toch maar de dealer. Wil natuurlijk z.s.m. kunnen genieten van de Matrix technologie. Ik hoop dat ze geen andere issues tegen komen en alles in 1x lukt!
  6. Net navraag gedaan bij de dealer… ze denken er ongeveer 2 uur mee bezig te zijn, kosten ongeveer €200,-. Mits alles goed is aangesloten zei hij erbij (is namelijk een retrofit). Geen idee of dat een redelijk bedrag is voor een dergelijke afstelling/kalibratie?
  7. Hallo, Ik ben opzoek naar een adresje voor het afstellen en kalibreren van Matrix koplampen. Schijnbaar heb je hiervoor ODIS online en speciale tools nodig. Heb dit al gevraagd aan Vagtechniek te Nuenen, maar zij konden mij niet helpen. Iemand een adresje (liefst omgeving Brabant). Wil toch eerst rondvragen voor ik naar de dealer stap $$$. Gr!
  8. Ah, gelukt! Toch maar gewoon de draden goed doorgedrukt en gelukkig, ze zijn doorgekomen! Bedankt @Heatsink @Diver voor het meedenken! Gr.
  9. Ik denk dat wanneer je het draadje via de andere zijde erin doet, het lipje van de connector zal beschadigen / ombuigen / afbreken. Zie foto’s.
  10. Ik zal zo even een foto maken van het andere draadje, er moeten namelijk 2 draden in deze stekker. Die had ik er nog niet ingeplugd. Dan kun je de connector zien.
  11. Dan moet ik mijn Kufatec kabelboompje even helemaal loshalen, de kabels zitten namelijk aan elkaar met tape. Maar gaat dat wel goed met het klik mechanisme die aan de connector van de draad zit? Als je in tegenovergestelde richting gaat? Dat andere paarse gedeelte is idd voor de grotere gedeelte. Staat los van het andere. Overigens stelde ik deze vraag ook aan Kufatec zelf, hoe haal ik dit los… gezien zij mij dit setje verkopen. Ze konden me niets vertellen en hebben ook geen instructies ervoor.
  12. @Diver Heb ik ook al geprobeerd, maar zelfs mijn dunne “horloge” schroevendraaiers passen er niet tussen. Het zit zo strak op elkaar. De schroevendraaier moet overigens bij de aangegeven pijl erin. De iets wat opening wat je bij de pijl ziet is van het wrikken met verschillende schroevendraaiers.
  13. Ik ben er vandaag weer aan begonnen, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid los. Erg frustrerend. Ik heb nog 2 van die plastic pinnentjes aan de draad zijde eruit gehaald om wat beter in de stekker te kunnen kijken. Je ziet duidelijk dat er nog iets van witte isolatie binnen in de stekker zit. Als je naar het uitgetrokken plastic pinnetje kijkt, is deze opening in de witte isolatie binnenin te klein (denk ik) om de volledige connector met draad erdoor te drukken. En mede ook omdat de draad erg dun is, wil ik dit ook niet gaan forceren met een kleine schroevendraaier of iets dergelijks. Ben bang dat ik dan de draad of connector aan de draad beschadig. Als je de paarse locking eraf haalt zie je wel aan beide zijden 3 kleine clipjes zitten. Het lijkt dat de bovenste gedeelte daarmee vast zit. Heb geprobeerd deze clipjes iets open te klappen waardoor hopelijk het bovenste deel loskomt en je bij de witte isolatie binnenin komt. Maar vind maar iets om al die 6 clipjes tegelijkertijd open te drukken en tegelijkertijd ook nog eens de bovenkant los te halen. Heb al van alles geprobeerd om de clipjes open te houden, nog niet met succes. Tandenstokers breken af, interieur tooltjes (om panelen mee los te halen) zijn te groot, schroevendraaiers gaan niet ook te groot om 6 tegelijk te gebruiken, etc. En elke keer raakt ook het plastic meer beschadigd. Is daar een speciale tool voor ofzo? @Heatsink De stekker uit de video / handleiding zit toch wel anders in elkaar. Heb het vergeleken met elkaar. Toch bedankt. Heb wat extra foto’s gemaakt voor jullie. Elke tip is welkom. Gr.
  14. @Heatsink bedankt voor het uitzoeken, ik ga ermee aan de slag.
  15. Als het goed is, is het nummer 1S0 906 379. Het staat er erg klein op. Als je een handleiding ervan hebt, graag! Bedankt. Zo zag de gehele connector eruit… had dus de bovenkant en paarse gedeelte eraf gehaald.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden