lonnebol Geplaatst 31 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2016 (aangepast) Hallo, Dikke maand geleden definitief afscheid moeten nemen van mijn Passi (3B V5). De distributieketting was versprongen en heeft daarbij een aantal kleppen een stevige opdonder gegeven waardoor zeker twee cilinders geen enkele compressie meer vertoonden. Dat was over en uit. De auto stond al langer stil, ik rijd nu al drie maanden in de Polo van mijn ouders. Ik ben nu toch aan het kijken voor weer een eigen auto. De Polo is fijn, maar zijn leeftijd begint toch parten te spelen. Heb al van alles zitten bekijken, maar rara, ik kom toch steeds bij een Passat uit. Mooie luxe en goede auto's en daarnaast voor mijn huidige budget goed betaalbaar. Dat budget maakt helaas dat ik tot een 3BG kan gaan. 3C zit er niet in voorlopig. Nu ben ik aan het rondkijken en kom een aantal motoren tegen: 1.6, 1.8 tubo, 2.0 en V5 voornamelijk. V5 sowieso niet. Is een heerlijke motor, maar het verbruik en daarnaast het lastig en daarmee duur vervangen van de distributieketting is voor mij na bovengenoemde ervaring een no-go. Wat raden jullie aan op basis van ervaring, voor- en nadelen? 1.8 Turbo heb ik wel eens gereden, reed prettig wat ik mij kan herinneren maar had ook een relatief hoog verbruik (meen ik) en daarnaast heb ik mijn twijfels over de turbo. Mijn vader heeft een TDI (3B) gehad en drie keer problemen met de turbo gehad (lees: defect of viel uit). En mocht er iemand zijn die een mooie en goed onderhouden Passat te koop heeft, stuur me een PB. Bedankt. 16 september, 2016 aangepast door lonnebol Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RohanV6 Geplaatst 31 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2016 (aangepast) Een 1.8T rijdt idd lekker, hij is iig zuiniger als een V5. Bij de 1.8T moet je dus opletten voor sludge en staat van onderhoud. (Geen longlife interval aangehouden?) Verder de gebruikelijke kwaaltjes van de 3B/3BG zoals roest onder de dakrails en bij de nieuwere 3BG's roest op de zijschermen. De 2.0 lust wel een slokkie olie heb ik begrepen, verder weet ik daar niet veel vanaf. En de 1.6 weet ik ook niet veel vanaf, maar als het dezelfde blok is als die wat in de Audi A4 zit, dan vind ik dat ie net te weinig power heeft voor zo'n grote auto. Misschien een 2.8 V6 of 2.5 TDI V6 iets? Sent from my iPhone using Tapatalk 31 augustus, 2016 aangepast door RohanV6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 denk dat de 1.8T het beste van alles is mits goed onderhouden, dus zonder sludge probleem. V6 heeft vrijwel hetzelfde verbruik als de V5 die je had dus valt af. en anders als je meer dan 12.000 km per jaar rijd is het evt slim om een 1.9 TDI te kiezen. Sterke blokken zowel 100 pk als de 130 pk goed te tunen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 1 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 Hoe is het verbruik van de 2.0 20V? Iemand hier ervaring mee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redmiller Geplaatst 1 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 (aangepast) Kapotte turbo kan natuurlijk van alles zijn. Bij mij wel deze zomer de N75 sensor kapot... Ik dacht het ergste, maar het viel dus allemaal mee Bij een diesel moet je overigens wel rekening houden met een flink gepeperde wegenbelasting a €1500,- per jaar. Achteraf zou ik niet meer zo'n zware diesel kopen. Dan liever een nieuwere auto van bijvoorbeeld skoda. 1 september, 2016 aangepast door redmiller 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
35iB4 Geplaatst 1 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 Hoe is het verbruik van de 2.0 20V? Iemand hier ervaring mee? Ik rij met een 2.0 20v, deze lust een slokje olie en qua benzine consumptie tussen de 1 op 10 en 1 op 11 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 1 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 Ik rij met een 2.0 20v, deze lust een slokje olie en qua benzine consumptie tussen de 1 op 10 en 1 op 11 Serieus? Dat vind ik wel behoorlijk zeg. Ik dacht dat die motor 8 liter op de 100 km deed. Rijd je veel snelweg? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 1 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 Met een 2.8V6 zul je rond de 1 op 9 en met wat meer snelweg misschien wel 1 op 10 kunnen halen. Dit met zeer weinig stadsverkeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 1 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2016 neem bij weinig km een 1.8T, super auto. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
35iB4 Geplaatst 2 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2016 Serieus? Dat vind ik wel behoorlijk zeg. Ik dacht dat die motor 8 liter op de 100 km deed. Rijd je veel snelweg? Dit is gemiddeld. Rij ongeveer 50% snelwegen en 50% overige wegen/stad/dorp. Als ik het rustig aan doe, je aan de snelheid houden en niet veel toeren maken, kan ik bijna 1 op 12 halen. Maar moet er wel bij zeggen dat die van mij niet "blij" is met lage toeren, word hij sloom van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sharkyvr Geplaatst 2 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2016 rij met een volle tank 1.8T 700 km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 5 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2016 Bedankt voor de tips. Voorkeur gaat nu uit naar de 2.0 20V, maar gezien het aantal kilometers dat ik rij begin ik toch te twijfelen of ik niet beter een TDI kan nemen. Ik zie een aantal keren het woord "sludge" voorbijkomen. Wat is hier aan te doen? Kan ik zo iets controleren bij een proefrit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 5 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2016 Zoals gezegd twijfel ik ook over een diesel. In dat geval wordt het een 3c den ik. Hier nog tips voor of dingen waar op te letten? Zaken die bij tdi-motoren in de 3c regelmatig de kop opsteken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hcaluwe Geplaatst 5 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2016 Wanneer je voor een 3c gaat neem dan eentje na 2006 , volgens mij hadden de 2.0 liters in het begin vanaf 2005 problemen . Rij zelf al jaren Tdi en heb met de 1.9 nooit problemen gehad motorisch. Als je toch voor 3bg gaat neem dan de 131 pk versie deze zijn beresterk en geven nagenoeg geen problemen, ook zijn deze goed te chippen. Ook zijn ze erg zuinig in gebruik, met een normale rijstijl is 1 op 17/18 haalbaar , op lange stukken zelfs nog zuiniger. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 5 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2016 De eerste hebben veel problemen gehad, maar als alle modificaties zijn doorgevoerd dan kan dat ook een prima auto zijn. En ze zijn ook leverbaar geweest met de 1.9tdi motor. 3bg met 1.9tdi is ook een heerlijke auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 5 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2016 De eerste hebben veel problemen gehad, maar als alle modificaties zijn doorgevoerd dan kan dat ook een prima auto zijn. En ze zijn ook leverbaar geweest met de 1.9tdi motor. 3bg met 1.9tdi is ook een heerlijke auto. vooral de H6. chip tunen en gaan!! doe ik ook 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 7 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2016 Puur kijkend naar een 3C: Dus geen 2.0 TDI? 1.9 TDI is beter? Lees over de 2.0 keer op keer over verstuivers, tandempomp, brandstofpomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 7 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2016 De 1.9TDI was een door ontwikkelde motor, de 2.0TDI was toen nieuw en zat vol met kinderziektes, daar zijn heel veel modificatie voor gekomen en als deze uitgevoerd zijn is het een betrouwbare motor. Brandstofpompen gaan weleens stuk, en ook de tandempomp gaat weleens stuk en soms beide door samenloop van omstandigheden. Maar staar je niet blind op wat er allemaal stuk kan gaan. Er blijven er genoeg heel en rijden probleemloos of met wat kleine dingen. Rustig gaan kijken en rijden met auto's totdat je er een goed gevoel bij hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 7 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2016 Ook de 1.9 van de 3C is niet probleemloos. Lagerschalen die voortijdig slijten, nokkenassen met slijtage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 16 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2016 Kom een 3C tegen, 2.0 TDI Highline. Ziet er netjes uit. Hierbij is de motor bij 230.000 km vervangen, evenals koppeling, vliegwiel en distributieriem. Heeft nu 285.000 km gelopen. Wat is jullie mening hierover? Zitten hier nog haken en/ of ogen aan, een auto met compleet nieuwe motor? Ik kijk nu toch naar de 2.0 motoren. Als ik dan zou gaan kijken, loop ik het onderhoudsboekje na om te kijken wat er aan de motor gedaan is en of het een problematische motor was/ is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 16 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2016 Welk jaar? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 16 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2016 Welk jaar? Januari 2006 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 16 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2016 Nieuwe motor of een gebruikte? Er kan altijd wat stuk gaan natuurlijk? Maar als de prijs goed is en het voelt goed. Misschien kan je iemand meenemen om samen te kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lonnebol Geplaatst 16 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2016 Nieuwe motor of een gebruikte? Er kan altijd wat stuk gaan natuurlijk? Maar als de prijs goed is en het voelt goed. Misschien kan je iemand meenemen om samen te kijken. Dat staat er niet bij, maar zal ik zeker navragen, mits hij nog te koop is. Staat al een tijdje online namelijk. Had al een paar keer op auto's gereageerd, maar steeds (net) verkocht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 16 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2016 Heb je geen linkje? Kijken we ff mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten