Ga naar inhoud

Advies aanschaf Passat


lonnebol

Aanbevolen berichten

Dit is waar ik op dit moment naar kijk:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/288932045?pr=0&fromparkdeck=1

http://ww3.autoscout24.nl/classified/279175793?pr=0&fromparkdeck=1

 

Ik wil het liefste een sedan: mooier en net iets goedkoper in de wegenbelasting. Aanbod is er wel, maar je moet snel zijn merk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is waar ik op dit moment naar kijk:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/288932045?pr=0&fromparkdeck=1

http://ww3.autoscout24.nl/classified/279175793?pr=0&fromparkdeck=1

 

Ik wil het liefste een sedan: mooier en net iets goedkoper in de wegenbelasting. Aanbod is er wel, maar je moet snel zijn merk ik.

Is dit de prijs die je wilt betalen of mag het iets meer zijn Lonnebol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verstuivers, oliepomp etc. Stickers in de kofferbak en in het onderhoudsboekje moeten de modificaties staan.

 

Aha. Hoe groot is de kans dat die modificaties gedaan zijn? En wanneer zouden deze ongeveer uitgevoerd moeten zijn? Was/ is dit een terugroepactie geweest? Is dat bij wijze van spreken ook nog iets wat nu nog gedaan zou kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grijze is geen highline, wat het wel is weet ik zo niet. Lederen comfortline interieur zie je nauwelijks in Europa. in de US des te meer in de 3C.

Vierspaaks stuur zonder knoppen verbaasde mij, dat komt ook in de US veel voor. Hier is alles 3 spaaks, in een Trendline wil dit stuur ook nog wel eens voorkomen.

 

Edit: Die grijze uit 2007 is zeker geen Common Rail, die waren er pas vanaf MJ 2009.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist bij de auto in Den Haag (de blauwe) gaan kijken en proefritje gemaakt. Ik ben zeer te spreken over de auto.Facturen van de huidige eigenaar zijn aanwezig. Onderhoudsboekje heb ik niet gezien, helaas ook vergeten te vragen of deze er is. Auto is bij VAG Techniek geweest voor als ik het goed zag chiptuning o.i.d. Ik heb hier stom genoeg niet naar doorgevraagd, maar ik kan altijd morgen nog met de verkoper bellen en hierna vragen.

 

Ik heb achter in de kofferbak een fotootje genomen van de stickers:

post-12423-0-06239500-1474399205_thumb.jpg

 

Kan iemand zo zeggen of het hier om de modificaties voor de 2.0 TDI gaat?

 

Van buiten zag alles er netjes en prima uit. Voorste banden zijn wel redelijk afgesleten, maar achter zit nog voldoende profiel. Ik zou zeggen de banden om te leggen en iets later nieuwe banden te monteren. Banden zijn van Hankook. Wat is de mening hierover? Ik ben van de auto's bij ons thuis altijd Continental en Michelin gewend.

Van binnen ziet alles er ook prima uit. Aantal knopjes is het zwart afgebladderd, net als de handgrepen op de deuren, maar de verkoper zei al dat hij deze onderdelen bij AliExpress had gevonden en anders eBay. Lijkt mij niet onoverkomelijk. Op het dashboard brand wel een oranje lampje met een stuurtje. Ik heb de auto mogen uitlezen, maar mijn VAGcom kon behalve de controller van de motor geen andere controllers vinden. Ik heb dus niet kunnen achterhalen wat dit betekent. Enig idee? Als het een issue was, was dit bespreekbaar in de prijs zei hij.

De controller van de motor gaf trouwens geen foutmeldingen.

 

Helaas waren we een behoorlijk eind verwijderd van een snelweg, dus ik heb enkel op wat doorgaande wegen en de woonwijk met de auto gereden, maar dit reed zeer goed. Auto trekt lekker door. Ik moest zelfs onbedoeld een kleine noodstop maken en remmen deden het ook prima.

 

De verkoper kwam zeer netjes, correct en eerlijk over. Betrouwbaar.

 

Al met al ben ik zeer over de auto te spreken en lijkt hij mij de vraagprijs van €4900 wel waard van wat ik nu gezien heb. Graag zou ik jullie mening willen horen: Hoe zouden jullie de auto beoordelen?

Op basis van jullie mening en ook de proefrit die ik morgen in Utrecht ga maken, besluit ik of ik de auto wel of niet koop. Misschien dan wel nog met de voorwaarde om nog een langere proefrit op de snelweg met de auto te maken en als dan alles in orde is, dat ik hem dan meeneem.

 

Ik hoor graag van jullie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Google op die codes gaat het om kleine dingen. Advies is morgen vaktechniek te bellen wat ze daar gedaan hebben en een vw dealer om te vragen of er nog acties open staan. Het is een BMP motor dat staat op de grote sticker. Als ik zoek vind ik wel wat over een oliepomp, dus probeer is te achterhalen of deze omgebouwd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met Ames uit Ridderkerk gesproken. De stickers in de kofferbak kwamen van hun en auto is daar in onderhoud geweest.

 

Zij hebben geen terugroep- of werkplaatsacties voor deze auto openstaan. Ik heb gevraagd welke zaken er aan de motor zijn uitgevoerd en het enige "spannende" waren een nieuwe cilinderkop in 2008 (verdere info was niet meer beschikbaar) en een vervanging van de/ een turboslang. Betreffende de cilinderkop kwam ik wat zaken tegen bij TDIclub

 

Het was niet mogelijk/ mocht niet om mij een uitdraai van de onderhoudshistorie te geven..

 

Wat maken jullie uit deze info op?

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

2e handse moet je gewoon geluk mee hebben, wat zegt je gevoel.... denk eerlijk dat je daar meer op moet gaan dan wat er allemaal op internet staat.

 

Uiteraard zou je voor 150 euro een aankoopkeuring laten doen.

 

Ik heb zelf in mei een passat 2.0TDI met DSG gekocht met 3 ton op de teller, afgelopen zaterdag motor en DSG laten tunen bij JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk op zich dat het wel een nette auto is!

 

Is het ook. Ik ben zojuist bij de grijze Passat in Utrecht gaan kijken en deze was beduidend van mindere kwaliteit. Voelde gewoon minder vergeleken met de blauwe. De Passat in Utrecht had wel de modificaties. Deze waren niet door VW gedaan, maar bij een onafhankelijke garage.

 

2e handse moet je gewoon geluk mee hebben, wat zegt je gevoel.... denk eerlijk dat je daar meer op moet gaan dan wat er allemaal op internet staat.

 

Uiteraard zou je voor 150 euro een aankoopkeuring laten doen.

 

Ik heb zelf in mei een passat 2.0TDI met DSG gekocht met 3 ton op de teller, afgelopen zaterdag motor en DSG laten tunen bij JD.

 

 

Precies. Bij een (relatief) nieuwe auto kun je eisen stellen, maar een auto van 10 jaar heeft altijd mankementen en je weet nooit wat er kan gebeuren.

 

Kortom, ik heb besloten de auto in Den Haag te kopen. Ik hoop vanavond nog contact met de verkoper te hebben en hopelijk staat binnen enkele dagen mijn nieuwe Passi voor de deur :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@lonnebol succes en veel plezier van je nieuwe passat! En voor advies zit je goed hier :)

 

Net even met de verkoper gesproken. Morgen komt iemand voor de auto kijken die heeft ook een aanbetaling gedaan (€50 begreep ik). Hij wil die man niet meer afzeggen, maar aan de hand daarvan belt hij mij morgen terug wat daar uitkomt. Hij zei dat het een handelaar was, voor de export, dus ik vrees dat die met een aanhangwagen komt en de auto zo meeneemt. Ik heb in ieder geval de vraagprijs geboden, maar ik zie de bui eigenlijk al hangen; dat wordt weer terug naar het begin :cry: .

 

In ieder geval bedankt. Jullie horen nog hoe het afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden