Ga naar inhoud
  • 0

Subwoofer Helix 000051419(A/B)

Vraag

Geplaatst

Heeft iemand ervaring met de Helix subwoofer: https://www.hahn-onlineshop.de/zubehoer/vw/original-vw-volkswagen-000-051-419-lautsprecher-helix-subwoofer-000051419/a-5821/

Ik vraag me een paar dingen af:

1) ik zie verschillende typenummers 000051419 / 000051419A / 000051419B maar kan de verschillen niet echt ontdekken. Iemand een idee?

2) ik lees over coderen, maar is dit coderen alleen voor het instellen van de subwoofer op de type auto (hij schijnt standaard op de golf ingesteld te zijn)? Of heb je VAGCOM nodig om hem te activeren?

3) iemand ervaring met de kwaliteit? Het schijnt een behoorlijke verbetering te zijn.

4) heeft iemand toevallig een coderingsdongel liggen hier voor? (http://shop.ahw-shop.de/programmier-dongle-fuer-soundsystem-original-vw-zubehoer)?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
  Op 26-11-2020 om 12:12, Koots zei:
Ik heb hem door iemand in Arnhem laten programmeren, kwam ik aan via de Facebookgroep VAG coding. Ik stuur je wel even een PM met zijn naam.
Ben bezit van een dongle . Toch bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

• 0
Geplaatst (aangepast)

Zie hier en daar nog wel wat Helix subs met versterker te koop. Onduidelijk is mij of deze ook passend is voor Arteon eHybride met Discover Pro (12.2022). Zo ie zo geen reservewiel ruimte, dus zal losse balk achterin betreffen. Weet iemand of er eentje werkt in dit type auto en welk type ik dan zou moeten hebben?

in de huidige Passat heb ik de 000051419B Laten plaatsen passend in de reserve wielruimte.

ik heb in het draadje gevonden:

• 000051419A: is het systeem met subwoofer voor in de kofferruimte 
  • 000051419: subwoofer op plaats reservewiel
  • 000051419B: voor de nieuwste wagens zoals de B8 (excl. GTE)

De “A” zou ik dan moeten hebben (balk in kofferbakruimte), maar is deze wel geschikt voor nieuwere auto? De basis van Arteon is Passat B8.5 en daar heb je dan weer de “B” voor nodig en die komt alleen in reservewielformaat.

Nieuwere versie zie ik niet voorbij komen van deze Helix opzet. Morgen ga ik nog ff met Integrated-sound bellen om te kijken of zij nog leveren en de GTE versie in de Arteon eHybride kunnen plaatsen.

Iemand anders ervaring met een upgrade van welk merk/type dan ook voor de Arteon eHybride?

aangepast door reyhyper
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Na zoekwerk constateer ik dat de Helix optie(s) niet werken in een eHyrid. Integrated Sound lijkt ook niet meer leverbaar.

Bij installatiebedrijf kunnen ze Phoenix Gold DSP met 10"subwoofer in kofferbak (ca 1500) eventueel aangevuld met PhoenixGold ZDSW7CS 7” speakers (+900). Dit is inclusief behandeling van de deuren. Goede recensies gelezen over bedrijf en Phoenix materiaal.

Zo op het eerste oog is dit een passende en toch ook wel vrij kostbare optie. 

aangepast door reyhyper
  • 0
Geplaatst

Vreemd dat de Helix setup niet zou werken. Welk type DM/DP heb je erin zitten? Zo een Helix balk zou toch werkende te maken moeten zijn (000051419C) Deze is er ook in de versie voor de facelift passat met een MIB3 toestel erin. 

• 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 18-2-2025 om 18:44, wulfke zei:

Vreemd dat de Helix setup niet zou werken. Welk type DM/DP heb je erin zitten? Zo een Helix balk zou toch werkende te maken moeten zijn (000051419C) Deze is er ook in de versie voor de facelift passat met een MIB3 toestel erin. 

Expand  

Dank Wulfke!

Heb Discover Pro setup. Deze 'C' variant ben ik in mijn zoeken op internet niet tegengekomen. Vreemd eigenlijk: blijkbaar iets over het hoofd gezien.

Heb post gevonden die het werkbaar heeft gekregen.

Beschikbaarheid is echter 'nul' van de Helix 000051419C (i.i.g. op dit moment).

aangepast door reyhyper
  • 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 18-7-2018 om 08:08, wulfke zei:

Zou het erbij kunnen bij de dynaudio set ?

Ik mis soms wel wat diepere bas.

Expand  

Ja precies!

Op 4-5-2019 om 08:20, wulfke zei:

Sub van Ground Zero GZCS10SUB-ACT 10inch 150watt RMS.

De subs van Gladen waren iets beter qua vermogen (ook iets duurder) maar het voordeel van de Ground Zero sub is dat deze enkel een plus massa en LS signalen nodig heeft. De remote kan ook aangesloten worden maar als je de high input gebruikt op de versterker dan gaat de versterker automatisch aan en heb je geen remote nodig. 

Ground Zero GZCS10SUB-ACT actieve reservewiel subwoofer 10 inch 150 watts RMS

Expand  

Deze ook bij reservewiel dus Peter? Verder geen draden trekken nodig? Behalve dan van spanning. Maar mijn geluk is dat ik accu achterin heb zitten.

Edit;

Oh wacht, deze gaat niet passen, want ik heb een thuiskomer liggen. Met vorige auto gat in wang van band gereden. Dan sta je met je spuitbus....

aangepast door oele
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden