Klaasmans Geplaatst 19 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2016 Wie kan me vertellen waar ik voor een redelijk bedrag m'n roetfilter kan laten spoelen zodat ik vervanging (voor ong €1600 volgens VW) kan voorkomen? Big Green Egg Large, Qmaster Senior automatic temperature controller Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2016 Bedragen zijn redelijk hoog, richting de 600 euro, beter is eigenlijk het hele ding leeg te slaan en uit te programmeren. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Klaasmans Geplaatst 20 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2016 Bedragen zijn redelijk hoog, richting de 600 euro, beter is eigenlijk het hele ding leeg te slaan en uit te programmeren.Dankjewel Vdub,Is daar speciale apparatuur voor nodig of is het door iedere garagehouder te doen? (ik heb zo'n ding nooit van binnen gezien, geen idee van de opbouw/inhoud) Big Green Egg Large, Qmaster Senior automatic temperature controller Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 20 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2016 Bedragen zijn redelijk hoog, richting de 600 euro, beter is eigenlijk het hele ding leeg te slaan en uit te programmeren. + heel veel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 20 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2016 Leeg halen, wegprogrammeren en meteen laten chippen. Krijgt er een hele andere auto voor terug en dan ben je ook rond de €600,- kwijt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2016 Dankjewel Vdub, Is daar speciale apparatuur voor nodig of is het door iedere garagehouder te doen? (ik heb zo'n ding nooit van binnen gezien, geen idee van de opbouw/inhoud) Big Green Egg Large, Qmaster Senior automatic temperature controller Sent from my iPad using Tapatalk voor dat reinigen wel ja.. dat doen ook maar een handvol bedrijven in NL Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 20 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2016 (aangepast) http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/peugeot-onderdelen/a1018673780-peugeot-roetfilter-dpf-egr-reinigen-of-verwijderen.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&pos=1&casData=7VXT20I3CVMAAAFVb-0jxfD7185DhHENzcKrh2cOjCAYfXsN8FlTodg-Lciy6imE7ZvEFCPEQZxHJV4ArFQhtIC4hi-JjQqby6U8XgT5roxxQow1R_lQqXlHMSMuQL9IS9fmHnKFpZ4b2h8KWiZwIrZ8jjNsHwBvYFgL671UT9XIs8D8vfTeYrsToBMQRQ8Q7Jic3VmnnXYwLyTeDZ2-uHSL8MLtDfjszBY7w7gGTtn_KyEJ3IQx8khoMC3BtWmTc5rO_qR9Q7hWXqRfTCfEeol3LNwR9_XKPz8PJeXUWiFlP0wMwBPMjX8_491GshDy-HeJH0cxy-OrsI3E3GXBHUiVe6pxa05vKKHqaDgFTnDCh-2Ns5wSWSugc0voOIgdGRMZX7wARsuJBi9yhwHBwUlqtMLvNnQY06I5vvn0tXLepHmm82TRk21dNK7XFnJylNVTIMmBXUfEk4ULrZp5DtgSng46tUpBewQFTDH2858 http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/bmw-onderdelen/a1003551590-orig-bmw-roetfilter-e90-318d-320d-325d-330d-335d-incl-montag.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&pos=4&casData=7VXT20I3CVMAAAFVb-0jxpqPN0wnH1PkS0PKu35RDAWbtH1lQzofheabepCu3myeYbXq4Txc13LE17ipLI7xW822y9TyvBXo-fPjEYyE-5XuatTkwFg-KkiZPKuIt2U_CB0JImJapKhuVZpUD0fz4nopfoMjy-sxvITTUDqpaIAq7CArIDj71MR1m2GjzOBJux8E6YGL2bboVkPA1L7FjcebCrWmsUYpshrfNmBCBB4NHT1Tz3FYkBlWcJiWCNjHLu3U2KOcaseaUz1ZV5nmg7-mAKdBovAgqgRbFBZskPAM6CXHkMny_by8fP0fPKQeivmBCEeZtlLCRpYZ3eMUXSnMlMkdcFcGIPtAaGrjgQeEUiInEdLc8lHE86aB60pMtErWBF_yiRY8fcnfWWsonM76gouK0GZFVuy5SeHDe1F8sAbK7MGjJUu3p33G_GTFyduim17DvxBKM7iFKglvtOGLLvKxzUpkC3Zpvb792zc Hier kunnen ze je roetfilter leeg halen en wegschrijven . http://www.ths-automotive.nl/ 20 juni, 2016 aangepast door bert888 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 21 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2016 Leeg halen, wegprogrammeren en meteen laten chippen. Krijgt er een hele andere auto voor terug en dan ben je ook rond de €600,- kwijt... en je bent er definitief van verlost, als je de boel laat spoelen of vervangen ga je dat naderhand waarschijnlijk nog tegen komen. Gewoon eruit slopen die rommel! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2016 maar hou wel in je achterhoofd dat de roetfilter wel een APK punt is. Als de APK eisen aangescherpt gaan worden en ze meten dat er geen roetfilter zit dan moet je alsnog een nieuwe roetfilter laten plaatsen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 21 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2016 Als dat in Belgie al lukt, dan in Nederland zeker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 21 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2016 In Dld meten ze met een sensor in de uitlaat dus niet via obd. De mijne is destijds in NL en Dld getest en kwam beide op 0 gram uit. In Nl mag je 3 gram en in Dld 1,5gram.... Ik weet niet wat ze willen aanscherpen maar volgens mij hebben ze geen idee wat en hoe ze moeten meten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2016 ze willen de meting gaan aanscherpen met de apk naar 0,5K, Foppe zn Passat haalde idd in NL 0,0K omdat er maar met 1 getal achter de komma gemeten werd, in DL werd er 0,09 gemeten. Deze auto was getuned, egr dicht en zonder roetfilter. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ray2712 Geplaatst 21 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2016 (aangepast) De aanwezigheid van een roetfilter is in NL geen APK-eis. Wanneer de auto van na 31-12-2005 aan de voorwaarde van de EOBD-scan voldoet, wordt er ook geen roetmeting uitgevoerd. Indien de auto toch een roetmeting moet ondergaan vanwege het bouwjaar of de uitkomst van de EOBD-scan mag je (met turbomotor) tot 01-07-2008 een absorptiecoëfficiënt of k-waarde van 3,0 m-1 hebben, en 1,5 m-1 vanaf bouwjaar 01-07-2008. Ik heb verder ook nooit een Passat op roet of roetfilter hoeven afkeuren. Welke daarvan wel of geen roetfilter hadden weet ik niet, daar dat geen APK-controlepunt is. Verder, om even terug op de vraag van Klaasmans te komen: kosten om te reinigen zijn, zoals door anderen eerder vermeld, vrij hoog. En het probleem komt relatief snel terug omdat het filter eerder verzadigd lijkt te raken dan een nieuw filter. Ik wil niet zeggen dat dat altijd zo is, maar dat is mijn ervaring. Ooit ook een keer voor een klant een roetfilter van een Phaeton 3.0 V6 TDI laten reinigen omdat nieuw te duur was (rond de €1600 ex montage). Op het oog zag het filter er na de reiniging goed uit, aan zowel de in- als de uitgang. 2 maanden naderhand begon die wagen in te houden met optrekken. Roetfilter er weer onderuit; aan de ingang half dicht gesmolten. "Kapot gereinigd" of domme pech? Ik weet het niet, maar ik stem ook liever voor leeghalen en wegschrijven. Ik heb inderdaad ook meegekregen dat men het roetfilter in de toekomst verplicht wil maken. Maar hoe willen ze dat testen? Benzine auto's vanaf 1996 moeten volgens APK ook verplicht een katalysator hebben, maar als je bij wijze van keuren kijkt, is dat alleen een visuele controle. Dus als je een lege katalysator hebt en de emissie goed is, is er niks aan de hand. Veel anders zal het met het roetfilter ook niet worden lijkt mij. 21 juni, 2016 aangepast door Ray2712 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Zonder filter veel meer roet lijkt mij? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Zonder filter veel meer roet lijkt mij? wel, mijn jaarlijkse roetmeting komt altijd op NUL uit iig en mijn roetfilter is ook leeg hoor, dat verzeker ik je (ik heb daar hoogst persoonlijk voor gezorgd ) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 @-=mYst=- en als je flink gas geeft heb je dan ook een roet hoestje? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 (aangepast) Het weghalen of leegmaken van het roetfilter is inderdaad geen APK eis, dat klopt. Maar omdat er iets aan de wagen is veranderd zou dat best een afwijking van het typegoedkeuring kunnen zijn. Net dat als je er een andere motor in legt (afwijking type goedkeuring) of de hele auto laat overspuiten in een andere kleur (afwijking registratiegegevens) zou je daar officieel en typeherkeuring of een bijwerking in de registratie op moeten aanvragen. Dus ja de auto is niet APK afgekeurd maar mag officieel de weg helemaal niet meer op. 22 juni, 2016 aangepast door martijn v o Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 @-=mYst=- en als je flink gas geeft heb je dan ook een roet hoestje? uhm, niet bij mijn weten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 uhm, niet bij mijn weten? En degene die achter je rijd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 nog nooit opmerkingen over gehad iig. Wel soms als ik de motor start ff 'n heel klein beetje, maar dat heeft misschien met de warme start correctie te maken die men uitgevoerd heeft bij m'n remap? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Maar als ik in zo'n situatie zat, zou ik de pijp leeghalen. @-=mYst=- wat merkte je eigenlijk voor een verschil, toen het filter eruit was? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 wel, dat ellendige regeneratieproces lag eindelijk in het verleden. je moet weten... ik moet zo 'n 30 kilometer rijden naar het werk. Op de terugweg zijn mijn eerste 15 km dus snelweg. Elke keer als hij regenereerde was dat AL-TIJD op dezelfde moment en op dezelfde locatie, met name... op de afrit! wetende dat daar geen verkeerslichten staan, en er véél verkeer passeert moet je daar dus echt wel vlot invoegen. Om dan je motor voelen inhouden is dan echt van m'n @#|&, zo 'n ellende Komt daarbij dat ik 'm toch wou laten uhhhh... "voorzien van een software update van het motormanagement" mocht dat ding gerust baan ruimen en op deze manier weet ik ook dat ik nooit nog 'n defect ga hebben aan die roetfilter. DAAR zou ik namelijk pas van balen... zo 'n roetfilter moeten repareren, spoelen of vervangen. Allemaal dure kosten voor 'n reparatie van 'n onderdeel dat ik veracht tot in het diepste van mijn ziel Eruit met die zooi. Zolang ik geen enkele opmerking krijg op de keuring erover, is er geen haar op m'n kop die eraan denkt om het bij 'n volgende auto anders te gaan doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eerse032 Geplaatst 22 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2016 Da's duidelijke taal Kristof. Moet zeggen dat ik niet veel van het regenereren merk, of het moet zijn, dat ik soms heb dat de motor wat lijkt te schudden tijdens rijden. Zou het kunnen, omdat jij DSG hebt, dat zich het dan wat heftiger manifesteert? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 23 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2016 Da's duidelijke taal Kristof. Moet zeggen dat ik niet veel van het regenereren merk, of het moet zijn, dat ik soms heb dat de motor wat lijkt te schudden tijdens rijden. Zou het kunnen, omdat jij DSG hebt, dat zich het dan wat heftiger manifesteert? geen idee, ik weet alleen dat, hoe tevreden ik ook was (en bén) over m'n passat... over DAT gedeelte van de rijervaring kon ik me iig fameus kwaad maken, vreselijk irritant. Moest dat nu gebeuren terwijl ik kilometers op cc aan het rijden was op de snelweg, mwah... dan had het mij al 'n stuk minder kunnen boeien. Maar ik had het altijd vlaggen, precies op 'n moment dat ik ff vlot moest kunnen vertrekken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 23 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2016 merk bij mijn wagen totaal niets van het regenereren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2016 Heb er nooit wat van gemerkt, echt niet, zou niet weten waar je het aan moet merken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Klaasmans
Wie kan me vertellen waar ik voor een redelijk bedrag m'n roetfilter kan laten spoelen zodat ik vervanging (voor ong €1600 volgens VW) kan voorkomen?
Big Green Egg Large, Qmaster Senior automatic temperature controller
Sent from my iPad using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites
38 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten