Ga naar inhoud

Ray2712

Members
  • Aantal items

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ray2712

Profile Information

  • Plaats
    Waalwijk

Ray2712's Achievements

13

Community reputatie

  1. Haal eerst je stuurairbag er eens af en ga dan een stukje rijden om te testen (Dat levert je wel een airbagstoring op trouwens) Heb namelijk al meerdere stuurairbags moeten vervangen omdat die rammelde bij Golf, Polo, Passat.
  2. Met contact aan de achteruitversnelling inschakelen, en dan met je vinger aan alle sensoren voelen. Degene die goed zijn, kan je voelen tikken. Als er geen enkele tikt, is de parkeerhulp in z'n geheel uitgeschakeld, en zul je inderdaad even moeten uitlezen.
  3. Nu ga je er dingen bij verzinnen. De vraag was: Daar voldoet mijn antwoord prima aan. Ik lees nergens terug aan welke eisen de auto moet voldoen behalve dat het een ruime Passat voor €500 moet zijn. Sterker nog, ik kan uit dit topic niet eens opmaken wat voor Passat de TS heeft.
  4. Als de pomp of de stekker/bedrading ervan defect zou zijn, verklaart dat nog niet waarom de achterwisser het niet doet. Die pomp stuurt niks aan. Je kunt die overigens simpel testen door er 12V op te zetten. Ik zou het in ieder geval ook zoeken in het boordnet.
  5. Jazeker, alleen op speurders staan er al 11, en dan de andere pagina's nog
  6. Ray2712

    Vraagje over Etka

    Dat gaat niet met een via niet officiële wegen verkregen ETKA
  7. Ray2712

    Vraagje over Etka

    Ja kan goed dat er 2 verschillende nummers zijn, maar welke je moet hebben is dus chassisnummer afhankelijk.
  8. Ray2712

    Vraagje over Etka

    Die beperking heeft betrekking tot het chassisnummer. Het wvwzzz-gedeelte is weggelaten. Beide beperkingen zijn dus gewoon voor het 2011 model, gezien de B in het chassisnummer. (Kan ook niet anders als je 1 kolom naar links als voor 2011 hebt gekozen.)
  9. Gebeurt vaak bij een auto die de eerste 30.000 km beurt nog niet heeft gehad. Is bij sommige auto's zelfs een TPI van waarin staat dat het te maken heeft met het vulproces vanuit de fabriek. Indien er geen lekkage zichtbaar is, gewoon bijvullen, aldus de TPI.
  10. Wel toevallig dat het precies van de waterpomp poelie af geslingerd wordt. Ik zou even naar de onderkant van die pomp kijken, en sowieso het koelvloeistofpeil in de gaten houden.
  11. Welkom! Ik werk zelf veel met VW, ook de nieuwste, en ik snap de twijfel als je wat rondzoekt over de DSG-bakken. Echter heb ik tot nu toe nog geen enkel DSG probleem met de B8 Passat ervaren. Misschien dat iemand anders een andere ervaring heeft, maar met dit laatste model Passat zou ik de DSG zeker aanraden. Verder zou ik je willen aanraden jezelf goed te informeren over de beschikbare opties. Wil je bijvoorbeeld een AID instrumentenpaneel, ACC, Lane assist?
  12. Is een TPI van dit verschijnsel, VW-dealers horen hiervan op de hoogte te zijn. In de TPI staat beschreven dat het onontkoombaar is dat lampunits met helder "glas" condenseren. Heeft te maken met natuurkunde verschijnselen beïnvloed door weersomstandigheden, of iets in die richting. Zou normaal zijn, en garantietechnisch doen ze er daarom ook niks aan, tenzij er echt een sloot water in ligt...
  13. De aanwezigheid van een roetfilter is in NL geen APK-eis. Wanneer de auto van na 31-12-2005 aan de voorwaarde van de EOBD-scan voldoet, wordt er ook geen roetmeting uitgevoerd. Indien de auto toch een roetmeting moet ondergaan vanwege het bouwjaar of de uitkomst van de EOBD-scan mag je (met turbomotor) tot 01-07-2008 een absorptiecoëfficiënt of k-waarde van 3,0 m-1 hebben, en 1,5 m-1 vanaf bouwjaar 01-07-2008. Ik heb verder ook nooit een Passat op roet of roetfilter hoeven afkeuren. Welke daarvan wel of geen roetfilter hadden weet ik niet, daar dat geen APK-controlepunt is. Verder, om even terug op de vraag van Klaasmans te komen: kosten om te reinigen zijn, zoals door anderen eerder vermeld, vrij hoog. En het probleem komt relatief snel terug omdat het filter eerder verzadigd lijkt te raken dan een nieuw filter. Ik wil niet zeggen dat dat altijd zo is, maar dat is mijn ervaring. Ooit ook een keer voor een klant een roetfilter van een Phaeton 3.0 V6 TDI laten reinigen omdat nieuw te duur was (rond de €1600 ex montage). Op het oog zag het filter er na de reiniging goed uit, aan zowel de in- als de uitgang. 2 maanden naderhand begon die wagen in te houden met optrekken. Roetfilter er weer onderuit; aan de ingang half dicht gesmolten. "Kapot gereinigd" of domme pech? Ik weet het niet, maar ik stem ook liever voor leeghalen en wegschrijven. Ik heb inderdaad ook meegekregen dat men het roetfilter in de toekomst verplicht wil maken. Maar hoe willen ze dat testen? Benzine auto's vanaf 1996 moeten volgens APK ook verplicht een katalysator hebben, maar als je bij wijze van keuren kijkt, is dat alleen een visuele controle. Dus als je een lege katalysator hebt en de emissie goed is, is er niks aan de hand. Veel anders zal het met het roetfilter ook niet worden lijkt mij.
  14. Alleen een reset? Geen update? Let wel op dat je met die terugroepactie ook comfortsluiten en openen op je portierruiten kwijt raakt.
  15. Ik weet niet wat de softwareversie van jouw AID is, maar er bestaat software-update voor de AID voor verschillende problemen. Even langs de dealer rijden, die zou hiervan moeten weten. Is een TPI van namelijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden