Ga naar inhoud

Leer/alcantara interieur onderhouden


FrankQS

Aanbevolen berichten

Ik had een vraag. Wat is jullie ervaring omtrent het reinigen/onderhouden van een leren interieur. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Ik heb zelf een Leer/alcantara interieur en tot op heden heb ik het alleen

schoongehouden met een vochtige doek (nee, niet mijn tong !)

post-2087-1423822297,885_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Frank,

 

Voor het leer kan je eens kijken bij de leer producten van Meguiars, die hebben hier meerdere oplossingen voor.

 

Matthijs heeft vandaag ook een fles gekocht, dus wellicht dat hij hier meer over kan vertellen.

 

Voor het alcantara durft ik het niet zeker te zeggen, maar ik denk dat je met de Meguiars All Purpose Cleaner uit de Detailer lijn ook heel aardig uit de voeten zult kunnen.

 

Als je goed advies wil voor je alcantara kan ik je aanraden om eens een mailtje te sturen aan Leko (leko@zeelandnet.nl). Als je hem je vraag voorlegt krijg je vast en zeker een deskundig advies van ze terug en dat kan je dan weer met ons delen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het leer kun je de diverse leerprodukten gebruiken. Het alcantara maak ik schoon met een interieurreiniger van Sonnax(schuim), werkt goed kunt het alleen beter doen als je de auto effe niet gebruikt wordt vrij nat. Inspuiten laten inwerken en dan uitwrijven met een droge doek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leer kun je het beste voeden met huidcreme .

nivea heeft van die grote blauwe bussen waar de vrouwen zich bij volsmeren topspul voor ledere zetels .

onze huid is namelijk ook leer en iets wat goed is voor onze huid is zeker goed voor de zetels .

en nu maar naar de vorzorging kast van de dames sluipen en lenen die handel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog niet (nooit) geprobeert, maar mij werd ook verteld dat je dit het beste met een scheermesje kunt bijwerken.

 

gewoon met de philishave of wat? Of kan ik het beter nat met scheerschuim proberen? :wink:

 

Ik zal eens voorzichtig een klein stukje proberen van het weekend; ik laat wel weten hoe het gegaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit eens geadviseerd door een autopoetser.

 

Als je vlekken in het stof hebt, gebruik dan lauw water met een klein scheutje azijn.

Met deze vloeistof de bekleding schoonborstelen. (bv een houten nagelborstel)

Natuurlijk niet volop natmaken maar met mate.

Stofje laten drogen en klaar is kees.

Bij mij werkt dit super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden