Ga naar inhoud

Leer/alcantara interieur onderhouden


FrankQS

Aanbevolen berichten

De reden dat ik per sé een zwart interieur wilde hebben, is vanwege het snel vuil worden van een beige of grijs alcantara interieur. Ik vind persoonlijk beige chiquer staan, maar ik had geen zin om steeds aan het schoonmaken te slaan.

 

Ik weet dat Jee alcantara reiniger voor de zitbank in de woonkamer kan aanbevelen, ik weet zo alleen niet meer van welke meubelgigant deze afkomstig was...

 

Trouwens; ik zorg gewoon dat er niemand met ijsjes of andere gevaarlijke zaken in de auto komt, dat scheelt sowieso

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb veel met leer gewerkt en doe dit nog..

Ik heb ook mijn interieur voor ik het in de passat zette helemaal gecleand met idd groene zeep het leer is een gelooid product met veel porieen

nu zit er in auto"s ongeveer een leer dikte van tussen de 4/6mm leer eigenlijk een beetje dikker dan meubels

en over het algemeen zonder litekens en het is een gedekverfd leer

de enige echt mooie manier om leer echt 100% mooi te krijgen is niet met auto poets middelen maar met gewqoon groene zeep uit het driehoek potje of bij de banden boer weg die gebruiken dit vaak voor banden wissel

het is een zuiver natuurlijk product en zit geen kleur of geur stof in die weer op zuren gebaseerd is,groene zeep is in werkelijk hied geel.maar er zit een natuurlijk deel in die de leer voedt op natuurlijke basis en waardoor een leer soort weer soepel wordt dat is het belangrijkste voor leer soepelkl blijven..na dat je dit mooi hebt schoon gemaakt laat je dit rustig even bijkomen en drogen en dan een mooie schone droge doek vrijvend uit vegen/poetsen daarna is het zeker verstandig om er met een goede leer creme op te gaan heb dit zelf met de leather master van oranje gedaan die zit in almelo maar bij de meeste meubelwinkels verkopen ze wel leather master dat is het best ook dat even droog laten worden en niet overdreven uitpoetsen alleen het dikke er even af verder mooi laten zitten. het beste om krakelee te verkomen dit doen in de tijd voor de zomer en net na de zomer ivm vocht verschillen..gebruik geen dreft of weet ik wat?er komt een gloed over door dit soort gekleurde troep..alcantara kun je gewoon schoon maken door het mooi nat te maken en met een waterzuiger weer drog zuigen en dit een paar keer doen je wilt niet zien wat voor troep eruit komt maar doe dit niet op volle kracht of met een borstel dan verniel je de structuur van de stof..

na alles schoon te hebben gemaakt kun je bij meubel winkel een product krijgen dat protex heet dit is een micro vezel beschermer die vuil en water afstotend is en dus bij vlekken kun je dit stofzuigen en weg is het koffie blijft er als een drup op liggen.

bij licht leer stof kun je vaak spijkerbroek afgifte hebben en dit kun je met een vochtige hand doek die je moet oprollen en dan langdurig rollen niet deppen of vegen maar rollen vaak nog redden moet wel pas zijn gebeurd als het al een paar week zit zit het al in de porieen en zal erg lastig worden dit nog te reinigen..suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden