Rainierrrr Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 Dag dames en heren Ik heb pas een passat B7 van 2010 gekocht en daar moet natuurlijk een mooi setje velgen op. Ik heb gekozen voor wheelworld WH18 De auto komt op eibach veren te liggen waardoor hij 3cm lager ligt. Kies ik voor 18 of 19 inch? Wat is jullie mening? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 19' vind ik altijd goed staan onder een passat. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rainierrrr Geplaatst 10 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 19' vind ik altijd goed staan onder een passat. Dat idee heb ik ook, sommigen vinden dat hij dan te hoog komt te liggen. Als iemand voorbeelden heeft zijn ze altijd welkom. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 verlaging van 30 a 40mm eronder, problem solved. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rainierrrr Geplaatst 10 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 19" bij mij in galerij staan foto's (is wel een B6 maar dat is zo goed als gelijk aan een B7) ziet er netjes uit, hoe ver heb jij hem verlaagd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rainierrrr Geplaatst 10 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 Thanx. Voorkant max naar beneden geschroefd en achter kortere veren van Kean ipv de AP veren, en die kunnen nog lager gezet worden. Ok, ik ga het gewoon bij eibach veren houden om toch nog wat comfort te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 als je maar 30mm verlaging doet zou ik het bij 18' houden op 19'' staat de auto te hoog dan icm jou verlaging waarom eibach? h&r heeft 40mm verlaging en bied evenveel comfort 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rainierrrr Geplaatst 10 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 als je maar 30mm verlaging doet zou ik het bij 18' houden op 19'' staat de auto te hoog dan icm jou verlaging waarom eibach? h&r heeft 40mm verlaging en bied evenveel comfort hmm oke nog niet over nagedacht, dacht dat 30 ongeveer het max was met originele dempers. maar thanks voor de tip! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 hmm oke nog niet over nagedacht, dacht dat 30 ongeveer het max was met originele dempers. maar thanks voor de tip! Als ik jou was zou ik de dempers ook doen, die gaan zeker kapot na verloop van tijd als je alleen veren doet. Check diverse topic`s 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 De mijne zijn na 50.000km een beetje op aan het gaan met h&r 40/40 veren. Binnenkort bilstein dempers steken. Maar goed, wel 50k nog mee gereden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 ik heb met mijn h&r veren icm oem dempers dik een ton gereden zonder enige problemen dempers zijn in totaal 140k oud Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 Dat idee heb ik ook, sommigen vinden dat hij dan te hoog komt te liggen. en anderen denken daar anders over Ik rij zelf ook op 19" (b6) kan zo 'n passat best hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ivo's Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 En de grap is, er veranderd NIETS aan de hoogte van de wagen. Of je nu 18 of 19ers neemt. Optisch wellicht wel, maar feitelijk gezien mag er geen sprake zijn van enig verschil in hoogte 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 En de grap is, er veranderd NIETS aan de hoogte van de wagen. Of je nu 18 of 19ers neemt. Optisch wellicht wel, maar feitelijk gezien mag er geen sprake zijn van enig verschil in hoogte dat is idd de bedoeling, anders klopt je hele snelheidsmeter niet meer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 10 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2016 (aangepast) Dit is OEM met 19". Is wel BlueMotion. Verlaging komt als Matthijs terug is van de VS. Staat niet verkeerd hoor, lager is alleen een stuk mooier ???? 10 mei, 2016 aangepast door Fopperr 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vwvario Geplaatst 28 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2016 @@Rainierrrr , hoi , Rainier , ik heb inmiddels ook een passat variant B7 1.8 TSI. heb er ook eibag veren onder laten zetten. Ben nu al 2 maanden bezig om het goed te krijgen. Was een 2.5 / 3 cm set. Achter was hij meteen al 2 cm lager. 0.5 cm na zakken. Voor niets gegaan. met leverancier en importeur van eibag bezig geweest, Andere veren voor voor gekregen ( garantie ) na montage maar 1 cm lager geworden.. Hij staat dus niet helemaal naar mijn zin. Ik heb 18 inch gehouden. ET 35 hij loopt bij volle belading achter wel af en toe aan. Hoe is het bij jou inmiddels ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 28 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2016 ik heb een vergelijkbaar wiel onder zitten in 19" en de antraciet uitvoering en gepolijst front hier met gewone blue motion verenset eronder en is voor mij meer dan voldoende 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 29 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2016 Inmiddels AP schroefkit geplaatst en ook rondom ca 3cm verlaagd. 6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 29 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2016 (aangepast) Dat idee heb ik ook, sommigen vinden dat hij dan te hoog komt te liggen. Als iemand voorbeelden heeft zijn ze altijd welkom. Dat snap ik niet. Hoogte van de auto is, mits de juiste banden worden gemonteerd, niet afhankelijk van de velggrootte. Een velg met een grotere diameter wordt gecompenseerd door een lagere band, zodat de wieldiameter (nagenoeg) gelijk blijft. De afrolomtrek moet nl. binnen de marges blijven. (edit: typfoutje) 29 augustus, 2016 aangepast door ®win Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijn Geplaatst 8 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2018 ik heb een vergelijkbaar wiel onder zitten in 19" en de antraciet uitvoering en gepolijst front hier met gewone blue motion verenset eronder en is voor mij meer dan voldoende Peter, Blue motion veren? ben nog een beetje een leek hierin.... Maar wa bedoel je met Blue Motion veren? En welke banden maat? en Et zijn jouw velgen? Want bi jouw staan de 19" er erg netjes onder. en Kan ik het vergelijken.. met de wielen die ik wl... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 8 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2018 Blue Motion veren zijn veren van een Blue Motion???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ztevan Geplaatst 8 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2018 Zijn die anders dan andere veren dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 8 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2018 Zijn 15mm of 20mm lager. Maar voordat ik mijn auto verlaagd had zag ik geen verschil tussen mijn BM en andere niet-BM. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
®win Geplaatst 8 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2018 (aangepast) Mijn Passat 1.4TSI BlueMotion (B6) had als extra het sportonderstel, dat 20 mm lager was dan standaard. Volgens mij heeft de BlueMotion standaard het normale onderstel en optioneel een sportonderstel, net zoals een niet-BlueMotion... ... of dat moet met de B7 veranderd zijn. 8 januari, 2018 aangepast door ®win 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijn Geplaatst 8 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2018 Denk dat voor mij de combi zoals peter (@@wulfke) voor mij ook de beste zou zijn... De 19" - wielen, Verlaging: BM veren set (inclusief dempers). Alleen zit ik dan wel met ET waarde van 45. hopende dat dit niet gaat aanlopen. Maar dat ligt denk ik ook een beetje aan de bandenmaat. Dus: 235/40 R19 of 235/35 R19 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten