Ga naar inhoud

Passat b7 2010- 18 inch of 19 inch wheelworld WH18


Rainierrrr

Aanbevolen berichten

Ik zou bij een Passat niet hoger gaan de 235 35 19”. Of je moet willen denken dat je in een SUV rijdt, dan kun je de BM veren ook weglaten????

 

Zonder gekheid, als je zomerbanden 235 45 17” op ET47 niet aanlopen, zou ik niet weten waarom 235 35 19” op ET45 niet zou passen????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

win" data-cite="win" data-ipsquote-timestamp="1515407076">

 

Mijn Passat 1.4TSI BlueMotion (B6) had als extra het sportonderstel, dat 20 mm lager was dan standaard. Volgens mij heeft de BlueMotion standaard het normale onderstel en optioneel een sportonderstel, net zoals een niet-BlueMotion...

 

 

... of dat moet met de B7 veranderd zijn.

Dan zou ik alle moeite voor niks gedaan hebben want ik heb de standaard veren vervangen voor BM veren en de veren naast elkaar gaven een verschil van 10 a 15mm ...

De 19" - wielen,

 

Verlaging: BM veren set (inclusief dempers).

 

Alleen zit ik dan wel met ET waarde van 45. hopende dat dit niet gaat aanlopen.

Maar dat ligt denk ik ook een beetje aan de bandenmaat. Dus:

 

235/40 R19 of 235/35 R19

ik heb geen dempers vervangen - enkel de veren zijn vervangen

dempers hadden hetzelfde onderdeelnummer dus waren hetzelfde

 

ET waarde 45 heb ik met 225/35 R19 banden. maar is eventueel veiliger om 235/35 R19 te nemen omdat bij 225 de banden wat getrokken liggen en de velgrand naar buiten steekt. de ene vind het mooi, de andere niet , kwestie van smaak en hoe goed je overweg kan met de stoeprand.

 

origineel ET47 bij de B7 en de potentiële velgen ET45 zie ik geen problemen in.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik alle moeite voor niks gedaan hebben want ik heb de standaard veren vervangen voor BM veren en de veren naast elkaar gaven een verschil van 10 a 15mm ...

 

ik heb geen dempers vervangen - enkel de veren zijn vervangen

dempers hadden hetzelfde onderdeelnummer dus waren hetzelfde

 

ET waarde 45 heb ik met 225/35 R19 banden. maar is eventueel veiliger om 235/35 R19 te nemen omdat bij 225 de banden wat getrokken liggen en de velgrand naar buiten steekt. de ene vind het mooi, de andere niet , kwestie van smaak en hoe goed je overweg kan met de stoeprand.

 

origineel ET47 bij de B7 en de potentiële velgen ET45 zie ik geen problemen in.

 

Thx Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik alle moeite voor niks gedaan hebben want ik heb de standaard veren vervangen voor BM veren en de veren naast elkaar gaven een verschil van 10 a 15mm ...

 

ik heb geen dempers vervangen - enkel de veren zijn vervangen

dempers hadden hetzelfde onderdeelnummer dus waren hetzelfde

 

ET waarde 45 heb ik met 225/35 R19 banden. maar is eventueel veiliger om 235/35 R19 te nemen omdat bij 225 de banden wat getrokken liggen en de velgrand naar buiten steekt. de ene vind het mooi, de andere niet , kwestie van smaak en hoe goed je overweg kan met de stoeprand.

 

origineel ET47 bij de B7 en de potentiële velgen ET45 zie ik geen problemen in.

 

Ow

Toch nog ene vraagje. Wat is jouw ervaring met Bandhoogte 35???

Erg veel comfort verlies , en een stuiterbak geworden??

Of valt dat mee?

 

UIteraard is dat heeel persoonlijk, maar toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu op 18inch (225/40R18) winter en voel geen verschil met mijn 19inch (225/35R19). Beide sets zijn minder dempend (dan de originele 16inch set) dus zijn de putten in de weg beter voelbaar. Maar mijn vrouw en kids hebben er nog niet over geklaagt. Ook vorige zomer met de 19inch set op vakantie geweest (850km enkel) en heb niet het idee van dit wil ik nooit meer.

Als je niks wil voelen dan blijf je beter op 16inch rijden.

 

Als je echt twijfelt zou ik je aanraden van gewoon met iemand mee te rijden met een opstelling welke je zelf zou willen en dan kan je nog zelf beoordelen en beslissen van dat wil ik niet of hmmm dat valt best wel mee

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Ik rij met  8.5J, ET 43, 235/45/19 (Audi speedline set) en verlaging dmv KW streetcomfort. De banden zitten in rust net een cm onder de wielkast.

Bij hard inveren met 2 personen op de achterbank raakt de zijkant van de band net de binnenbekleding van de wielkuip. Ben van plan deze wat meer naar de wielkuip toe te brengen (misschien door vast te lijmen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden