Ga naar inhoud
  • 0

Automaat


Kinntech

Vraag

Ben in het bezit van een BG3 met 375.000 km komende zomer met caravan naar kroatie of iets dergelijks, maar om één of andere reden ben ik bang dat de automaat het wellicht gaat begeven en ik daar voor het blok gezet wordt om te repareren / reviseren wat hoge kosten mee zou brengen wat de auto niet meer waard is.

 

Wie heeft er ervaring met de automaat in combinatie met hoge km stand ?

 

Verder bevalt de auto uitstekend, alleen vind ik dat ik wel erg vaak homokineten moet vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Okee dieseltje, dat geeft hoop dat soort berichten, dan kan ik nog een paar jaar verder met deze fijn rijdende auto.

 

Heeft er al iemand ideeën over de chromen dakreling, deze oxideren, wat te doen ?

Of is de piep uit eerder bericht bij de linkerbochten herkenbaar voor iemand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Okee dieseltje, dat geeft hoop dat soort berichten, dan kan ik nog een paar jaar verder met deze fijn rijdende auto.

 

Heeft er al iemand ideeën over de chromen dakreling, deze oxideren, wat te doen?

 

Oxideren valt in preciepe niets aan te laten doen. (Onbetaalbaar).

Nieuw van de dealer eveneens.

 

@@tiptronic heb nog set liggen volgens mijn. Ook niet 100% maar zichtzijdes zijn mooi. Hier en daar een plekkie aan de binnenkant.

 

Of zoeken in DE op ebaykleinanzeigen.

 

 

 

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs, hoe kan dat ? waar kan het bij mij aan liggen ?

Ik heb de auto sinds 2012 en 125.000 km gereden en ga nu voor de 5e keer en volgens mij hoor ik ze allebei dus ook 6e keer een homokineet laten vervangen. Aan m'n rijstijl kan het onmogelijk liggen, rijdt als een opa namelijk, om de auto te sparen en omdat een kwart van de kilometers met aanhanger gereden wordt.

 

Kan het aan de 18 inch velgen met bijbehorende platte banden liggen misschien ? Volgens de garage niet, wel zeggen zij dat dit type passat gevoelig is voor homokineten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs, hoe kan dat ? waar kan het bij mij aan liggen ?

Ik heb de auto sinds 2012 en 125.000 km gereden en ga nu voor de 5e keer en volgens mij hoor ik ze allebei dus ook 6e keer een homokineet laten vervangen. Aan m'n rijstijl kan het onmogelijk liggen, rijdt als een opa namelijk, om de auto te sparen en omdat een kwart van de kilometers met aanhanger gereden wordt.

 

Kan het aan de 18 inch velgen met bijbehorende platte banden liggen misschien ? Volgens de garage niet, wel zeggen zij dat dit type passat gevoelig is voor homokineten.

Ik rij ook op 18" en verlaagd. 250.000+ gereden en nog nooit homokineet vervangen.

Ik weet wel dat de draagarmen een bekent probleem zijn bij de 3b maar homokineten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat op cruise controle terug schakelen en weer op herken ik ook, had die van mij ook.

 

Als je twijfelt, een goede reisverzekering afsluiten met vervangend vervoer is misschien een idee?

 

Dat is wel heel handig en belangrijk. Maar weet wel dat als ze het met een paar dagen kunnen repareren dan krijg je niet snel voor elkaar om de auto op hun kosten terug naar Nederland te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan begrijp ik er niets van, als de 18 inch wielen het probleem niet zijn, dan is de enige mogelijkheid volgens mij nog het vele met een aanhanger rijden waardoor er met het vele optrekken hoge krachten op de voorwielen komen, op de aandrijfstangen en de homokineten..............., of heeft iemand anders nog ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wel heel handig en belangrijk. Maar weet wel dat als ze het met een paar dagen kunnen repareren dan krijg je niet snel voor elkaar om de auto op hun kosten terug naar Nederland te krijgen.

Klopt, maar iets is beter als niets, mijn collega heeft het gehad dat er een kacheldoorvoer was stuk gegaan. Kreeg een vervangende auto mee en op de terugweg kon hij zijn auto weer ophalen.

 

Je zit nooit op pech te wachten, zowel nieuw als oud kan stuk gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, als reparatie mogelijk is wordt er niet gerepatrieerd en een vervangende auto ingezet, je moet dan gewoon laten repareren, er wordt niet gekeken naar de prijs en of het voor de auto nog zinvol is te repareren.

 

Maar zoals het er nu uitziet en met de berichten van jullie heb ik voldoende vertrouwen in de auto dat het goed gaat komen, gewoon vóór de vakantie groot onderhoud laten uitvoeren, dus automaat spoelen en filter vervangen, distributie moet gedaan worden en dan die homokineten, APK en een grote beurt en dan voorlopig weer een jaartje doorrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit daar (veel) verschil in dan ? Ik kan me zo voorstellen dat een homokineet uit dezelfde fabriek komt of de dealer ze nu besteld of de niet dealer..........., of zie ik het helemaal verkeerd en heb je ook "chinese" kwaliteit ? (Niks ten nadele van chinezen, ben gek op hun eten, maar auto's ??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden