Ga naar inhoud
  • 0

Welk uitlees apparaat gebruiken jullie?


Lenzzz

Vraag

Hallo,

 

Het zal wel een vraag zijn die al veel besproken is maar welk uitlees apparaat gebruiken jullie? ik lees veel op het forum dat mensen gebruik maken van VCDS van Rosstech alleen dat vind ik toch een beetje aan de te prijzige kant.

 

Heb zelf mn Polo uit 2003 met VAG-COM uitgelezen (met kabel uit China) en onderdelen in geleerd alleen kan ik daar mijn passat niet mee uitlezen.

 

Heb al wel op het internet gezocht alleen zie door de bomen het bos niet meer.

 

Weet er iemand nog een goed apparaat van rond de 100 euro waar mee ik mijn passat kan uitlezen/storingen kan wissen/evt. onderdelen kan inleren?  hoeft niet perse bluetooth te zijn maar liefst met gewone ODB kabel en software wat op de laptop geinstalleerd moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal je op zoek moeten naar een gebruikte originele.

 

Het is dat je het vast weet, hier op het forum is het niet toegestaan om links te plaatsen naar imitatie kabels.

Ik zeg het voorhand dat je niet via Ali gaat zoeken en hier links gaat plaatsen of het wat is. 

 

Succes met de zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel om deze te bestellen enige punt is dat het enkel werkt met Engelse versie en geen NL,

http://www.auto-tech.be/scandi/pages/bakery/micro-can-en-10.php

Lijkt me prijzig voor een lite

Ga dan liever voor deze

http://www.randstadcarsolutions.nl/index.php?route=common/home

 

Hier zelf 2e hands met laptop

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m1040528185-vagcom-vcds-kabel-met-diagnose-laptop-origineel-hex-can-obd2.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

aangepast door gerjol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel om deze te bestellen enige punt is dat het enkel werkt met Engelse versie en geen NL,

http://www.auto-tech.be/scandi/pages/bakery/micro-can-en-10.php

Engelse versie wordt (veel) sneller bijgewerkt dan de Nederlandse. En zowat alle screenshots op het web zijn in het Engels, dus ik zie het probleem niet. Toegevoegde waarde van Nederlands is hier vrij gering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Engelse versie wordt (veel) sneller bijgewerkt dan de Nederlandse. En zowat alle screenshots op het web zijn in het Engels, dus ik zie het probleem niet. Toegevoegde waarde van Nederlands is hier vrij gering.

 

Het is niet dat ik twijfel omdat NL ontbreekt maar even afwegen hoeveel ik hem nog nodig ga hebben en of het die kost dan wel waard is.

Dat van de NL taal was enkel om aan te geven voor andere die de link volgden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

 

Ik heb een kabel van Randstad, en die werkt ook gewoon met de gedownloade engelse versie... geen probleem.

 

Grtz, dre

 

@@Lenzzz

 

Ik heb VCDS (origineel RT)

Ik heb VCP (origineel)

Ik heb VVDI / Vag Commander(kloon)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook de kabel van RandstadCarSolutions, en de nederlandse versie is 15.7.4, (20160216) dit is ook de laatste engelse versie.

Tevens wordt op de site van RossTech ook Nederlands als beschikbare taal genoemd.

Vraag me dus af of er veel tijd verschil in zit.

aangepast door gerjol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Heb ook de kabel van RandstadCarSolutions, en de nederlandse versie is 15.7.4, (20160216) dit is ook de laatste engelse versie.

Tevens wordt op de site van RossTech ook Nederlands als beschikbare taal genoemd.

Vraag me dus af of er veel tijd verschil in zit.

Zit één verschil in..  maar software is gelijk.

Het  verschil is de taal en dat Ross-tech de engelse versie sneller up to date maakt dan de Nederlandse versie..

Dit omdat Randstad Solutions hem vertaald, dus de update wat later word aangeboden.

Volgens mij maakt het voor ons type Passat en BJ niet uit... de update is volgens mij voor nieuwere VAG types.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wist helemaal niet dat ik die van rcs ok de engelse versie kon downloaen en gebruiken. mij werd altijd wijsgemaakt dat ik de engelse niet

mocht gebruiken anders werd mijn interface geupdate en was dan voor nl versie onbruikbaar.....

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb origineel Ross-Tech (HEX-USB+CAN gekocht in America), 1 keer een habbibabbi kabel gekocht en aangesloten, zonder gekheid het heeft heel lang gekost om de om zeep geholpen zaken weer op orde te krijgen bij mijn MQB O3, je wilt 1 ding aanpassen, krijgt een foutmelding en andere zaken zijn veranderd, hele menu keuzen zijn verdwenen, geloof me begin daar niet aan (zoek maar op mijn naam op het Skoda forum), voor mij alleen nog officiële kabels.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

ik wist helemaal niet dat ik die van rcs ok de engelse versie kon downloaen en gebruiken. mij werd altijd wijsgemaakt dat ik de engelse niet

mocht gebruiken anders werd mijn interface geupdate en was dan voor nl versie onbruikbaar.....

Sterker nog ik had laatst mijn kabel aangesloten op VCDS software van een andere computer, moest alleen even de test doen en voor de rest gaan met die banaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Ik heb origineel Ross-Tech (Hex+CAN gekocht in America), 1 keer een habbibabbi kabel gekocht en aangesloten, zonder gekheid het heeft heel lang gekost om de om zeep geholpen zaken weer op orde te krijgen bij mijn MQB O3, je wilt 1 ding aanpassen, krijgt een foutmelding en andere zaken zijn veranderd, hele menu keuzen zijn verdwenen, geloof me begin daar niet aan (zoek maar op mijn naam op het Skoda forum), voor mij alleen nog officiële kabels.

Andre, @@butcher1981... dit bedoel ik nou... dit kan bij jou ook gebeurd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden