Ga naar inhoud
  • 0

Hulp gevraagd na RNS 510 update


Passat79

Vraag

Beste mensen,

Ik heb een probleempje na een firmware update van mijn RNS510.

Hij start niet op, melding: the system is not able to start up, please insert swl cd

Touchscreen werkt niet meer, is niet te benaderen met vcds, can gateway (3C0907530H) geeft fouten: 1304 Radio, geen signaal/communicatie en 1300 control module for navigation with cd-rom (J401) geen signaal/communicatie

Specificaties voor alle updates:

Uit verborgen menu:

HW: H02

SW: 2760 (C_EU_9.242_t520)

HW Vehicle 0xC201

SW Vehicle 0x44340017

Kaart 8117

Sticker RNS510: 1T0035680BX  HW: H02  SW: 1320 47/2011

 

Ik wilde hem een kaart en firmware update geven voor recent kaart materiaal en voor een derde partitie tbv POI/flitspalen

Na eerst veel gelezen te hebben op oa my-gti en rnsfirmware, heb ik eerst kaart V13 succesvol op de rns gezet. Paar dagen later de firmware naar 3810A, de derde partitie is erbij gekomen, alleen kaart V13 kon hij niet opslaan op de HDD. Daarom firmware 4020 (dit zou de hoogst mogelijke versie voor deze unit moeten zijn)   met partitie verdeling 60-35-5 geinstalleerd. Sinds deze update heb ik de problemen, hij gaat niet uit,  niet op het touchscreen en is niet met vsds te benaderen.

Toen een Josi recovery cd erin gestoken, firmware 3810a, 2720 en 1300 proberen te installeren.

De cd wordt op een gegeven moment uitgespuugd maar ik krijg de software loading error 010303, library load failure, hij blijft tijdens de installatie hangen op 35% mpeg

Heeft iemand dit eerder gehad en heeft hier een oplossing voor?

Zou de can gateway defect zijn? Met een software update zou je toch geen harware moeten kunnen beschadigen?

Elke tip is welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer eens een ander merk CD-R om te branden en zoek even een oude computer op waarmee je nog op een hele lage snelheid kan branden. Als je CD niet goed gelezen wordt, dan wordt het lastig om zelf op te lossen. Helaas willen de DVD loopwerken in de RNS-510 van een zekere leeftijd wel eens minder betrouwbaar worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BM-er bedankt voor het meedenken,

 

Ik zal morgenavond nog een poging wagen om een firmware cd te branden, eerder op een dvd al geprobeerd maar die werken niet.

Gebrand met IMG burn op de allerlaagste snelheid, de eerste upggrade cd naar 3810a pakte hij zonder problemen, nu niet meer.

Welke Firmware versie kan ik het beste nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo iedereen,

 

ik ben Dejan en rijd sinds kort met een Passat van eind 2008.

sinds gisteren wil mijn RNS510 niet meer opstarten.

ik krijg scherm van welkom bij VW voor 30sec en dan gaat die uit, en alles herhaalt zicht.

hoe kan ik dit oplossen? kan er iemand mij helpen met deze probleem aub?

alvast bedankt.

 

groetjes Dejan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede morgen RNS510 liefhebbers ????, ik ben Alex en rijdt zeer trots sinds september een VW Passat uit 2009, ik heb een probleem met mijn unit die vast zit in de update mode. Na succesvol de firmware van 1100 naar versie 2720 te hebben geupgrade dacht ik ook de navigatie kaarten naar v13 te upgraden via de cd/sd methode. Het werkte perfect tot er een read-error ontstond en de update een time-out kreeg. Na 60 mins heb ik de setup-eject-info combo gebruiken waarna get bericht: System Not Able To Start, Insert SWL Disk met het mooie vw logo weer wordt gegeven. Nu heb ik verschillende SWL discs er in gedaan, maar die worden steeds in en uit geschoven door het apparaat. Wat te doen? Hopelijk heeft iemand een idee. Ik hoor het graag!

aangepast door Xelcia
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JE moet de SWL recovery CD gebruiken om het systeem weer op te starten, hij blijft nl in zijn installatiemodus hangen.

Mocht dat ook niet lukken dan kan het zijn dat er met de Firmware update iets is mis gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, het is niet vaak dat ik trots op mezelf ben, maar deze keer zeker wel! Het probleem is verholpen en alle updates (firmware en nieuwe nav kaarten) zijn geïnstalleerd en werken! Hoe heb ik het voor elkaar gekregen? Nou, eigenlijk gewoon geduld en goede kwaliteit cd's. Na de swl_fix.iso en andere swl cd's in het apparaat gevoerd te hebben zonder succes ben ik naar de PON dealer gegaan waar ze voor €50,- wel een update wilden doen....bleek helaas ook niet te werken waarna me werd aangeraden heb apparaat op te sturen voor reparatie kosten €650,- :blink2: . Voor dat geld wilde ik het zelf nog een keer proberen. Ik naar de blokker gegaan en de duurste cd-r's gehaald die ze hadden (Philips CD-R 700mb) €5,99 per 10 stuk. Daarna heb ik de sw file van de laatste vastgelopen update nogmaals gebrand en in de RNS510 gevoerd. Vervolgens ben ik gaan rijden (dagelijkse dingen) en na 50x in en uitwerpen was daar opeens een laad scherm! In dolblije extase ben ik toen naar huis gereden om de SD kaart voor de navigatie in te voeren. 30 mins wachten en presto....update klaar, cd werd uitgeworpen en het apparaat startte op, kan het nog steeds niet geloven :!:  Mocht je dus aan al die updates beginnen.....koop een set goede cd's voor het branden en bedenk, is het echt de moeite waard om €650,- risico te lopen....dat gezegd..wel mooi zo een 32GB SD kaart voor de muziek :twisted: . Iig bedankt voor de ideeën eerder in deze post. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Dejan

Waarschijnlijk is het je moederbord. Waarschijnlijk op te lossen met chips

AM29F400 en ST10F276 opnieuw te flashen

Sinds vanmorgen heb ik hetzelfde probleem (Passat 2009). De hierboven beschreven oplossingen zijn voor mij redelijk abracadabra.

Kan ik dit op een goede manier op (laten) lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden