Ga naar inhoud
  • 0

verbruik??


thommy

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Maar nu is mijn vraag zijn de chips van jd nu zoveel beter dan een powerbox.

Er is nogal een aanzienlijk prijsverschil.

 

Stel die vraag nog eens als je een powerbox ca 50000km gebruikt hebt met een automaatbak. Eens kijken of je nog van je plaats komt zonder het gaspedaal aan te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Renkie... jij hebt een 5 bak...

 

Ik (wij) een 4 bak automaat :(

 

Ik begin me nu toch echt af te vragen of de nieuwere 5 bak tiptronic niet gewoon op mijn blok past...

 

Wie zou dit kunnen weten ?

(en neej niet de dealer) :wink:

 

Misschien weet wealer het, joh! :wink:

 

 

Jah tuurlijk !!!

 

Moet ik ze zeker eerst een 5-bak automaat brengen zodat ze die kunnen verklooien... En dan zeggen ze als het dan eindelijk past...

"Jah meneer hij past alleen hij is kapot... dus u moet ff de reperaties betalen... kan ik ff 3000,- euro vangen...? "

 

Dat zie ik ze echt doen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar nu is mijn vraag zijn de chips van jd nu zoveel beter dan een powerbox.

Er is nogal een aanzienlijk prijsverschil.

 

Stel die vraag nog eens als je een powerbox ca 50000km gebruikt hebt met een automaatbak. Eens kijken of je nog van je plaats komt zonder het gaspedaal aan te raken.

 

Snap niet wat je bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar nu is mijn vraag zijn de chips van jd nu zoveel beter dan een powerbox.

Er is nogal een aanzienlijk prijsverschil.

 

Stel die vraag nog eens als je een powerbox ca 50000km gebruikt hebt met een automaatbak. Eens kijken of je nog van je plaats komt zonder het gaspedaal aan te raken.

 

Snap niet wat je bedoeld

 

Nou, een chip door JD of Chipmeister worden speciaal geschreven voor de auto zelf, dwz dat eerst de auto rijdend wordt uitgelezen en aan de hand van die waarden wordt de nieuwe chip geprogrammeerd.

 

Zoals je blijkbaar dus niet weet kruipt een automaat altijd, dat wil zeggen dat als je hem in de D zet en laat de rem los dan gaat ie rijden.

 

Omdat de chip op maat geprogrammeerd word(en een powerbox allen meer brandstof geeft) wordt er ook rekening gehouden met het koppelverloop ten gunst van de automaatbak.

 

Als er dus teveel koppel wordt losgelaten in een te laag toerenbereik trek je de automaatbak stuk. Zo zit dat dus.

 

Tevens wordt er bij een chip ook de turbodruk aangepast en niet alleen de brandstofinspuithoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

ik vind het wel meevallen als ik dit allemaal lees 8) nu 1 op 14,5 is nog niet slecht bedankt

 

En van de andere kant bekeken : weken in tsjechië rondrijden met 1:22 en 1x zelfs 1:25 ;)

 

je hebt altijd baas boven baas,,1op22,5 is echt superzuinig,dat red ik nie...

rechtse voet :?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.. Ik zag overigens wel dat de prijzen voor een TDI 100 pk zoals ik die heb zo rond de de 500 euries ligt

En dat er tussen JeroenDik engineering (ken ik nog van zijn blauwe type I Golf GTI 16V G60 met 300 plus pkaa kanon), en Chipmeister een pk verschil is van 7 pkaas wat best wel veel is. In de praktijk zal het verschil wel kleiner zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou al die zunigheidskampioenen, hierbij mijn gemm. uit het verleden:

 

80 avant 1.9 tdi 90 pk 1 op 17

passat 2 stuks 110 pk 1 op 16

passat 130 pk tiptronic 1 op 12,5

passat 130 pk 6 bak 1 op 14 - 1 op 14,5

 

Binnenkort maak ik maar es een afspraak met de dokter, laat ik m'n rechtervoet controleren. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
.. Ik zag overigens wel dat de prijzen voor een TDI 100 pk zoals ik die heb zo rond de de 500 euries ligt

En dat er tussen JeroenDik engineering (ken ik nog van zijn blauwe type I Golf GTI 16V G60 met 300 plus pkaa kanon), en Chipmeister een pk verschil is van 7 pkaas wat best wel veel is. In de praktijk zal het verschil wel kleiner zijn denk ik.

 

Laten we het maar houden op 450 plus pk kanon

Deze wordt trouwens overgezet in een Golf3 kitcar voor op het circuit...

 

Trouwens is het altijd maar de vraag of het wel gehaald word dat vermogen. Vincent met zn nieuwe 3C 2.0TDI-140 zou ook 185pk moeten hebben en afgelopen mini-meeting vertelde hij dat ie nog weer teug moest omdat er maar 170pk gehaald werd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou al die zunigheidskampioenen, hierbij mijn gemm. uit het verleden:

 

80 avant 1.9 tdi 90 pk 1 op 17

passat 2 stuks 110 pk 1 op 16

passat 130 pk tiptronic 1 op 12,5

passat 130 pk 6 bak 1 op 14 - 1 op 14,5

 

Binnenkort maak ik maar es een afspraak met de dokter, laat ik m'n rechtervoet controleren. :D

 

Ik vind het toch een flink verschil tussen die tiptronic en de 6bak

 

Vage rechtervoet of niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden