Ga naar inhoud
  • 0

verbruik??


thommy

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb mn auto ook laten chippen bij JD.. uiteraard zul je de eerste tijd de auto meer uitproberen en dan is het verbruik idd hoger. Je zult zien dat als je even gewend bent dat het verbruik iets af zal nemen.

 

Mensen met een erg zware rechtervoet zullen dat dus niet krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:lol: ik heb weer wat geleerd .met m,n linkse voet gas geven,, dus het verbruik word wel minder als ik[we] er aan gewend zijn 8) mooi,, mensen bedankt :wink::wink:

 

Mijn 'gemiddeld' verbruik lag voor de chip op 1 op 12 na de chip 1 op 14.

 

Uiteraard als ik een ritje naar A'dam heb en ik rijd stevig door(ca 160) op de snelweg dan is het verbruik ca 1 op 12,5.. dus hoe dieper het pedaal hoe hoger het verbruik. En ik weet het, het is erg verleidelijk van het enorme koppel gebruik te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:lol: ik heb weer wat geleerd .met m,n linkse voet gas geven,, dus het verbruik word wel minder als ik[we] er aan gewend zijn 8) mooi,, mensen bedankt :wink::wink:

 

Mijn 'gemiddeld' verbruik lag voor de chip op 1 op 12 na de chip 1 op 14.

 

Uiteraard als ik een ritje naar A'dam heb en ik rijd stevig door(ca 160) op de snelweg dan is het verbruik ca 1 op 12,5.. dus hoe dieper het pedaal hoe hoger het verbruik. En ik weet het, het is erg verleidelijk van het enorme koppel gebruik te maken...

 

1 op 12,5 vindt ik wel erg veel voor een diesel, mischien iets aan de hand met je auto? Kan natuurlijk ook zo zijn dat dat normaal is voor jou auto dat het altijd al zo geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Antwoord moge duidelijk zijn, normaal gesproken wordt het verbruik iets minder. (motor hoeft minder moeite te doen bij eenzelfde situatie) Maar ga je het extra vermogen goed benutten blijf je gelijk/stijgt het iets.

Alleen mis ik heel erg in je vraag HOEVEEL bij jou het verbruik toeneemt.

 

En inderdaad, 1 op 12,5 is in mijn ogen ook idioot veel voor een diesel. Maar ook andere leden met een 110pk/4 bak automaat (ik dacht dat Vdub ook een 4 traps had?) halen ook zeker geen zuinige cijfers.

 

Ikzelf heb als 'max' 1 op 13 gehaald, maar toen had ik ook in 4 uur 650 kilometer gereden... Dit met een 90pk TDI die er ook flink aan moest trekken toen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb idd ook gemerkt dat het verbruik bij een 4 traps automaat niet echt zuinig is...

 

5 bak met tiptronic zou een stuk zuiniger zijn...

 

Ik ben me al langer af aan het vragen of het mogelijk is om een 4-bak met een 5 bak te verruilen.

 

Past dit en is dit veel romp slomp...

(los van of het het waard is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VW geeft als gemiddeld verbruik 1 op 16,5 op.... vw specs zijn natuurlijk in de meest gunstige omstandigheden, dus geen file, niet hard rijden etc..

 

1 op 16,5 minus 10% voor de clima is 1 op 14,45 minus 10% voor de automaat is 1 op 12,45 minus mn zware rechter kleine teentje is 1 op 12...

 

Dan rij ik toch precies goed met 1 op 12,5... k moet zeggen dat het verbuik me eigenlijk ook niet zoveel kan schelen.. ik tank V-Power diesel en die is ook niet goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb idd ook gemerkt dat het verbruik bij een 4 traps automaat niet echt zuinig is...

 

5 bak met tiptronic zou een stuk zuiniger zijn...

 

Ik ben me al langer af aan het vragen of het mogelijk is om een 4-bak met een 5 bak te verruilen.

 

Past dit en is dit veel romp slomp...

(los van of het het waard is)

 

Ga je dan geen trekkracht missen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Antwoord moge duidelijk zijn, normaal gesproken wordt het verbruik iets minder. (motor hoeft minder moeite te doen bij eenzelfde situatie) Maar ga je het extra vermogen goed benutten blijf je gelijk/stijgt het iets.

Alleen mis ik heel erg in je vraag HOEVEEL bij jou het verbruik toeneemt.

 

En inderdaad, 1 op 12,5 is in mijn ogen ook idioot veel voor een diesel. Maar ook andere leden met een 110pk/4 bak automaat (ik dacht dat Vdub ook een 4 traps had?) halen ook zeker geen zuinige cijfers.

 

Ikzelf heb als 'max' 1 op 13 gehaald, maar toen had ik ook in 4 uur 650 kilometer gereden... Dit met een 90pk TDI die er ook flink aan moest trekken toen

 

ik vind het wel meevallen als ik dit allemaal lees 8) nu 1 op 14,5 is nog niet slecht bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga je dan geen trekkracht missen?

 

Uhm... nou geen id...

Met mijn bekrompen kennis hiervan zou ik zeggen...

5-bak = 4 bak + 1 versnelling en tiptronic

Maar dat zal wel veel te simpel gedacht zijn.

 

1 ding weet ik wel dat ik normaal rond de 140 km/h rijd op de autoweg en dat ik dan net boven de 4000 toeren maak.

En dan blijft het gevoel van "Ik mis een 5-de versnelling"

Maar dat kan ook goed alleen mijn gevoel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga je dan geen trekkracht missen?

 

Uhm... nou geen id...

Met mijn bekrompen kennis hiervan zou ik zeggen...

5-bak = 4 bak + 1 versnelling en tiptronic

Maar dat zal wel veel te simpel gedacht zijn.

 

1 ding weet ik wel dat ik normaal rond de 140 km/h rijd op de autoweg en dat ik dan net boven de 4000 toeren maak.

En dan blijft het gevoel van "Ik mis een 5-de versnelling"

Maar dat kan ook goed alleen mijn gevoel zijn.

 

Tja.. ik had dat vandaag op de snelweg ook even bij 190kmh liep ie ook 4000tpm eigenlijk wil ik ook wel een 5e versnelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden