Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Sinds november rijd ik een Passat GTE. Een maand geleden zijn hier nieuwe winterbanden opgekomen. Continental WinterContact TS 850 215/55 R17, komen al jaren als 1 van de betere uit de testen. Gisteren in Winterberg met winterse omstandigheden. Temparatuur -2 en licht besneeuwde iets hellende weg. De auto voor mij moest afslaan waardoor ik moest stoppen. Wegrijden wilde hierna niet meer lukken. De voortrein ging naar lings/rechts maar ik kwam niet meer weg. Gelukkig waren enkele Duitsers zo vriendelijk om mij even een zetje te geven.

Wie weet hoe ik wel hoe had kunnen wegrijden met een GTE ? Het schijnt dat hij gelijk het maximale koppel op de voorwielen krijgt maar kan dit ook anders ?

Iemand ook deze ervaring en/of tips ?

aangepast door Erik Gerbrand

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 17-1-2016 om 12:17, Ozzy40 zei:

Electro motor uitschakelen? Of is dat niet mogelijk?

Dat zou ik graag willen weten of en hoe dit mogelijk is ivm het koppel. Weg rijden in 2 weet ik ook niet of dat kan. Ik zal het eens proberen.

aangepast door Erik Gerbrand
  • 0
Geplaatst
  Op 17-1-2016 om 12:17, Ozzy40 zei:

Electro motor uitschakelen? Of is dat niet mogelijk?

 

  Op 17-1-2016 om 12:25, ivo's zei:

ESP aan, bij de automaat alleen rem los en geen extra gas geven?

Anders in z'n 2 optrekken wellicht?

ESP staat standaard aan, is via menu wel tijdelijk uit te schakelen. Gezien de licht helling ging de auto bij loslaten van de rem niet automatisch 'lopen'

  • 0
Geplaatst

Interessant probleem. Ik heb ook een Passat GTE, maar heb nog geen ervaring met wegrijden op een glad wegdek (ik heb overigens Michelin Pilot Alpin PA4 winterbanden, maar dat zal het verschil niet maken). Wat je kunt doen om het koppel te knijpen is de mode "batterij opladen" selecteren, dan schakelt de benzine motor niet uit en kan je dus net als met een "gewone" benzinemotor wegrijden.

  • 0
Geplaatst
  Op 17-1-2016 om 15:16, tvc15 zei:

Interessant probleem. Ik heb ook een Passat GTE, maar heb nog geen ervaring met wegrijden op een glad wegdek (ik heb overigens Michelin Pilot Alpin PA4 winterbanden, maar dat zal het verschil niet maken). Wat je kunt doen om het koppel te knijpen is de mode "batterij opladen" selecteren, dan schakelt de benzine motor niet uit en kan je dus net als met een "gewone" benzinemotor wegrijden.

Bedankt voor de tip, bij stilstand kiezen voor de 'Charge' mode zorgt ervoor dat de benzine motor start en je ook alleen op deze motor wegrijd.

 

  Op 17-1-2016 om 15:40, Bricks zei:

Handrem los?

Bedankt voor de tip, de handrem gaat er automatisch op bij stilstand. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe hij er bij normaal wegrijden weer afgaat maar ik kan mij voorstellen dat dit  voor extra weerstand zorgt. Mocht het me weer eens overkomen dan zal ik zeker proberen de handrem er eerst af te halen.

  • 0
Geplaatst

Je bedoeld auto hold, die is altijd actief bij stilstand, tot je je gordel af doet, pas dan gaat de handrem aan.

  • 0
Geplaatst
  Op 18-1-2016 om 19:57, Ozzy40 zei:

Je bedoeld auto hold, die is altijd actief bij stilstand, tot je je gordel af doet, pas dan gaat de handrem aan.

dat laatste is eenvoudig te omzeilen :mrgreen:

  • 0
Geplaatst

Wordt hier in NO ook wel over geklaagd, het hoge gewicht icm vwa is niet het meest gunstige om op een besneeuwde hellingen weg te rijden.

Alleen een paar sneeuwkettingen kunnen je dan helpen.

Vandaar 4-Motion voor mij Only. .....

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden