Ga naar inhoud

Wittebrug handelscentrum


tomaat85

Aanbevolen berichten

Hallo, vanochtend met een vriend naar een V5 variant uit 11/2002 wezen kijken. 50dkm gelopen, antraciet, 17"phonix velgen zw leer/alcantara, kost 20.900 euro. Geen garantie, inpakken en wegwezen. Bij een VW dealer in Vlaardingen zijn zwarte broertje gereden. Heeft dezelfde specificaties alleen 90dkm gelopen. Kost 21.950 en heeft een 1/2 jr dealergarantie.

Waarom gaat een auto nu naar de dealer of naar het handelscentrum, wie heeft daar een idee bij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik van mijn dealer begrepen heb is het de lokale markt die de keuze bepaald. De prijs van het vorige model Passat staat behoorlijk onder druk, de ene dealer ziet er nog wel brood in en de andere wil het risico niet lopen de doet hem de handel in (dus zal de inruilprijs bij deze dealer lager zijn dan bij de dealer die hem zelf gaat verkopen).

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

het is inderdaad een stuk beleid; sommige dealers stoten dit soort (in hun ogen minder courante) autos door naar de handel; meestal betaalt de vorige eigenaar dit uiteindelijk door een lagere inruilprijs. We kennen allemaal wel het bellen vanuit een kantoortje 'met de handel'. Vervolgens krijg je dan weer een k****bod voor je auto. Gezien de km.stand zul je wel geen grote risicos lopen maar er kan natuurlijk wat fout gaan en dan heb je dus stoepgarantie.

 

Ik vind dat je in dit soort situaties voor jezelf een telsommetje moet maken met wat er redelijkerwijs fout kan gaan. Als je dan nog steeds op een redelijk bedrag zit en zeker gezien de lage km.stand dan is het serieus het overwegen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handel is vaak een door verkoop station, en wil geen gezeur met achteraf gebreken, vandaar dat ze vaak goedkoper kunnen. Dit soort auto´s komen rechtsstreeks weg bij de dealer, die de prijs met de handelaar regelt. Bovendien zit je korting dus ook in het risico wat anders de dealer draagt. Maar ja, 20.000 blijft een hele hoop centjes! Maar aan de andere kant, met een passat koop je jezelf een probleemloze auto.

 

grtn M.Boomsma

______________________________________________________

Passat Variant 2002, 130 pk 320 NM tdII, Leeuwarden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar moet je ook niet op vertrouwen

 

Passats zijn super auto's, maar op het moment dat je een ex schade bak koopt die slecht opgelapt is heb je 1 brok ellende

 

En dan is 20.000 eur heel, heeeel veel centjes die je langzaam weg ziet zakken in een bult stront

 

(Maarja, waar koop je dan wel een goeie auto? De dealer is immers ook niet meer te vertrouwen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag Wittebrug staan en ik kreeg spontaan last van brandend maagzuur, tranende ogen, jeukend kruis, hartkloppingen en de aandrang waarbij een toilet goed van pas komt.

 

Enige weken geleden heb ik bij hun mijn nieuwe Passat opgehaald. Klein dingetje was dat er een antennekabel ontbrak maar die zouden ze gaan plaatsen zodra deze binnen was.

 

Uiteindelijk kreeg ik enkele weken later een telefoontje dat ik de auto kon komen brengen. Meteen gevraagd naar gelijkwaardig vervangend vervoer, dit i.v.m. mijn werkzaamheden en hetgeen ik dagelijks moet meeslepen. Tevens nog een aantal extra dingetjes doorgegeven. Openen van alle portieren met 1 druk op de knop, akoustisch signaal bij in en uitschakelen van het alarm, update op het motormanagement ivm een regelmatig terugkerende schok (was bekend), kapotte kentekenplaatverlichting, ontbrekende parkeerkaarthouder aan de A-stijl en spiegelkanteling bij inschakelen achteruit.

 

Op de afgesproken dag kom ik daar en bij de werkplaatsreceptie weet men van niets. De man achter de balie heeft getracht mij in te plannen maar schoot volledig in de stress door de hoeveelheid werkzaamheden die verricht moesten worden. Uiteindelijk zou alles goedkomen en kon ik de auto eind van de dag weer ophalen.

 

Leenauto stond uiteraard niet klaar. Hij met me mee naar een verkoper die waarschijnlijk een erg gewichtig telefoontje aan het plegen was en niet gestoord kon worden. Dus wachten maar weer. Na lang wachten totdat zijn collega klaar was met bellen kreeg ik een fantastische Polo 1.4 mee waar geen radiofront bijzat en waar de benzinemeter in het rode gebied stond. Op mijn aanmerking op het type auto en of hij het een normale gang van zaken vindt dat ik deze meekrijg terwijl ik een auto ter reparatie aangeboden heb die klassen hoger ligt kreeg ik een 'ja' te horen met een ondertoon van 'zeik niet, je hebt toch vervoer.'

 

Nijdig ben ik dan ook weggelopen omdat ik niet langer kon discussiëren in verband met andere afspraken die ochtend waarvoor ik door dit hele gedoe toch al aan de late kant was. M'n monsters kon ik sowieso niet allemaal kwijt in de achterbak dus de achterbank lag ook vol. Niet diefstalgevoelig hoor, ben je gek.

 

Nadat ik 's middags weer bij Wittebrug de auto kwam ophalen zag ik tot mijn verbazing een los onderdeel op de hoedenplank liggen. Dit was een kunststof afdekkap tussen de achterruit en de hemelbekleding. Uiteindelijk is de kap weer op zijn plaats gezet door de monteur. Hij vertelde me ook nog doodleuk dat hij de middenconsole iets had aangepast. Het aluminium gedeelte week iets doordat de telefoonhouder tussen het dashboard en het voornoemde gedeelte zit. Waarschijnlijk heeft hij dit met een vijl gedaan want ik als ik er met mijn vinger langsga voel ik een opstaande rafelige rand. Nu wilde ik over niet al te lange termijn een telefoonconsole aanschaffen die wat lager op de middentunnel komt. Dit ook doordat er binnenkort een navigatiesysteem in de auto komt en ik die op de huidige plek van de telefoon wil plaatsen. Door de beste bedoelingen van de monteur moet ik nu dus naar een andere oplossing zoeken want met een lelijk stuk uit mijn dashboard ga ik niet rondrijden

 

Overigens houdt de service al snel op bij hen. Bij andere garages waar ik mijn auto aangeboden heb ter reparatie onder garantie of voor beurten werd de auto altijd keurig gewassen afgeleverd of, bij erge drukte, werd er een waskaart met een begleidende text in de auto achtergelaten. Bij Wittebrug kun je zoiets vergeten.

 

Na deze hele affaire heb ik dus een e-mail gestuurd aan mijn contactpersoon binnen de organisatie. Hij vond het allemaal erg vervelend maar wilde het oplossen naar mijn tevredenheid. Ik had geen zin om nogmaals dat pokkestuk te rijden voor iets wat in 1x goed gedaan had kunnen worden dus dat was geen optie.

 

Hij zou de auto bij mij thuis komen ophalen, zou een volgetankte en gelijkwaardige auto bij mij achterlaten en zou 's avonds de auto weer voor mijn deur parkeren. Gerepareerd en wel. Ik vond dit een uitstekend voorstel, voelde me een Lexusrijder met red carpet treatment.

 

De dag naderde, de dag kwam....maar die l*ml*l van Wittebrug niet. Op weg naar mijn afspraken dus maar even gebeld om hem te vertellen dat hij een klant was kwijtgeraakt en dat ik mijn collegae zou adviseren (2x VW, 4x Audi) een andere garage te zoeken voor onderhoud, etc. Hij was het vergeten, dacht dat het pas een week later zou zijn. Hij wilde toch nog een kans hebben om het goed te maken, zou de auto komen ophalen waar dan ook. Ondertussen zat ik in Groningen, vanaf Den Haag is dat ruim 2 1/2 uur rijden en weer terug. Dat zou betekenen dat de auto om 15:00 uur in de garage kon zijn. In twee uurtjes zouden ze alles kunnen maken? Inclusief het motormanagement? Niet dus. Sowieso was mijn vertrouwen in hun tot onder het nulpunt gedaald, zeker met een onderzoek in mijn achterhoofd van een aantal maanden geleden waarin Wittebrugs werkplaats als slechtste van Nederland uit de bus kwam rollen.

 

Wittebrug is niet alleen een klant kwijt. Ze zijn tevens een bedrijf met in totaal 16 leasewagens kwijt waarvan er 8 op de nominatie staan vervangen te worden. Het hadden ook Audi's of VW's kunnen zijn van hun. Helaas, het houdt op.

 

Ga nu dus op zoek naar een andere garage die de rokende puinhopen van Wittebrug wil herstellen.

 

Mijn advies aan jou: Beeld je in dat er bij Wittebrug allemaal vogels vliegen. Al deze vogels zijn besmet met de vogelgriep. Mijd deze plaats, kom er niet bij in de buurt en kijk wat verder rond.

 

Weet wel, uiteindelijk is het jouw beslissing. Ik ga hier niemand opzetten tegen hen. Ik geef alleen weer wat er voorgevallen is bij mij (slechts een auto t.w.v. 42K) en hoe zij ermee omgaan. Als je besluit om je auto daar te kopen hoop ik voor je dat je meer geluk hebt dan ik. Besluit je om hen te laten schieten dan is ook dat jouw eigen keuze geweest.

 

In ieder geval succes!

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

LoL...

(eigenlijk triest)

 

Maar in grote lijnen vrees ik toch dat Vdub gelijk heeft...

Want dit soort stunts ben ik ook bij Wealer tegen gekomen...

 

Dat je aangeeft wat ze moeten fixen en dat als je die avond terug komt en ze nix gefixt hebben maaaaaaaaaaaaaaaaarrrrr.... ze hebben wel bijv je koplamp bij gesteld (die overigens net bij een doe het zelf garage was bij gesteld)

 

En bij Wealer hebben ze er geen begrip voor dat je daar een dag verlof van pakt omdat een leen auto maar 50km gratis is en ik 200 km per dag rijd.

 

Triest maar waar :(

 

Ik heb het idee dat er steeds minder goede VAG dealers over blijven.

*tip: Zoek een kleinere garage die willen meestal net iets meer doen voor hun klanten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een afspraak staan bij Schueler in Nijkerk. Geen kleine garage en naar ik weet, sinds kort van PON. Met de salesmanager heb ik altijd een goed contact gehad en hem heb ik dan ook even bijgepraat over de firma Wittebrug.

 

Hij begreep mijn frustratie en heeft mij toegezegd de problemen, of het nou garantie, een rokende puinhoop of prutswerk van "die anderen" is, op te lossen. Het is weer afwachten, maar ik denk doordat ik de hele voorgeschiedenis op tafel heb gelegd er weer een fantastische auto komt te staan.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

..Tja al eens eerder aangegeven: Er zijn bar weinig echt goede Veeee Aaaaaaaahhh Geeeee VAG dealers die hun werk normaal doen zoals dat hoort.

 

Oliver: Schueller Nijkerk is inderdaad onderdeel van de pon dealer groep net zoals centrum garage amersfoort en pon occasion center barneveld en pon dealer amersfoort, waar ik mijn auto gekocht en in onderhoud heb.

Met Schueller heb ik geen ervaringen anders dan wat telefoontjes met verkopers, maar probeer eens pon dealer amersfoort. Die hebben op zich een redelijke service. Vooral omdat ze steevast iedere keer een stuk gereedschap onder de motorkap laten liggen zodat ik nu bijna een complete werkplaats gereedschapset compleet heb hahahaha.. :lol: . geintje.

 

En die wittenberg of heet die lamzak ook weer? afknallen die hap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden