Ga naar inhoud

  • 0

Xenon


Arjanr

Vraag

ha heren, en eventuele dames.

 

ik had gisteren ook wat, de xenon lamp knapte en nu rij ik dus met 1 werkende koplamp. Ik naar de dealer en daar de prijs opgevraagd voor het vervangen van de 2. €560,00........ Nu is mijn vraag, nu de lamp toch stuk is kan ik ook wel de lampen upgraden? ik hoor hier verhalen over 4000k xenon lampen, ik heb geen idee wat het is. Graag wil ik nu lampen plaatsen met extra opbrengst ( meer licht)

 

verder wil ik het eigenlijk zelf doen maar hoe haal ik de bumper los?

 

Ik hoor het graag! Groeten Arjan

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Hier een overzichtje met lichtopbrengst (lumen) icm lichtkleur (temperatuur)     Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

leuk weetje wellicht... Na 1,5jr is een gasontladingslamp (zover ik weet) gemiddeld gezien zo'n 25% minder fel dan nieuw... Ik wissel dus elk jaar mijn xenon pitten... (maak ook wel 55-70K km's/jaar

jazeker!! De belijning en borden lichten van 200 meter al op! Ideaal met een vrouw die nachtblindheid heeft:)

Aanbevolen berichten

  • 0

Even googlen op kleurtemperatuur 4000k, dan krijg je wel plaatjes waar je de verschillen kunt zien.

*edit*

Volgens mij geeft 4000k wat minder licht!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Mausey
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Al eens met 5000K gereden, want daar ga ik niet in mee.

ik rij momenteel met 5000 K en ik zit te wachten tot er 'n lamp van kapot gaat, zodat ik er terug 6000 K in kan steken, daar heb ik namelijk veel betere ondervinding mee ivm reflecties van wegmarkeringen en verkeersborden die bij 6000K veel beter zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

6000K ziet er alleen heel erg sjonnie uit van buiten :(

Hier altijd max 5000K,das in mijn optiek de beste balans tussen kleur echtheid en zicht.

6000 K is niet zo "heel erg sjonnie" hoor, zeker niet met 'n 3c, die lenskoplampen heeft waardoor het minder blauwig lijkt dan met auto's zonder. 8000 K daarentegen is echt té blauw

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

6000K ziet er alleen heel erg sjonnie uit van buiten :(

Hier altijd max 5000K,das in mijn optiek de beste balans tussen kleur echtheid en zicht.

Auwtch.

Ik vind dat blauwe juist wel mooi. Ik neig richting 8000 of zelfs wel 10000k te gaan bij vervanging.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dus als ik het goed lees is het beste of 5000k of 6000k. Kijken jullie ook naar het aantal lumen? Wat bedoel je met sjonnie? Dat de hele koplamp blauwig is?

 

Wat nu stuk gegaan zijn de originele lampen vanaf nieuw dus nu 8 jaar oud, hoelang gaan deze nieuwe lampen mee?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

mijne hebben twee en een half jaar gebrand,wel ong 200000 km,ik had de originele osrams

d3 s erin en nu weer dezelfde erin gezet,hoelang ze branden is dus niet te zeggen denk ik,je kunt ook pech ermee hebben he.

ik heb een opel zafira gehad waar ik alles xenon heb laten maken in een autozaak,had er 8000 k ingezet en de verkeersborden lichten op als een kerstboom vanaf een hele grote afstand al met name op de snelweg is het mega opvallend,er was er geen ander die dat had in die tijd{2007}de straat werd goed verlicht tegen het paarse aan maar gaf voor mij toen zeker genoeg licht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

hmm klopt wulfke wat betreft de wegmarkeringen zeker,maar merk je dat uberhaupt wel of je met 4300 of 5000 rijdt?

ik heb nog maar zelden op een onverlichte weg gereden om het echt te kunnen zien,de meeste wegen zijn altijd wel verlicht tegenwoordig

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden