Ga naar inhoud
  • 0

Vervanger rns510


ArieV

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben zeer benieuwd naar de foto's en het resultaat

Wat heeft deze mod zo ongeveer gekost incl plaatsen?

Wat moet er allemaal voor aangepast worden en wat zijn de minimale eisen wat er in je auto moet zitten?

-gateway?

-boordnet?

-comfortmodule?

Bij het plaatsen van een  composition media is (5C0 035 680 x)

 

Is het volgende nodig :

boordnet en comfort blijven

 

Gateway 7N0 907 530 BC, gateway kan geflashed worden naar de 'BC' versie

Frontcamera dient vervangen te worden door een van de passat CC (3Q0 980 653 x) (niet door een van een B8!) wanneer je sign assist wil laten werken.

Achteruitrijcamera wordt volgens schema zonder controller aangesloten op de discovery, je hebt dan geen meedraaiende hulplijnen. Als je die wel wil moet je een controller 7N0 907 441 plaatsen

Je kan een controller plaatsen met omgevingsbeeld (4 camera's) : achter, voor, links in spiegel en rechts in spiegel

Wanneer je ACC hebt ook nog de radar om de front assist 100% werkend te krijgen

 

Aanmelden : er bestaat schijnbaar software ware je component protection kan mee uitschakelen/omzeilen.

 

dat is het zo een beetje dacht ik....

 

@@DiMarco1976 : goed gedaan... wil ik ook aan beginnen.

 

grtz, dre

boordnet en comfortnet. blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Boord en comfort van een B6/3C zijn dus voldoende 

Camera voor heb ik niet.

een van de mods op de lijst is de achteruit rij camera, dus die mag nog even wachten tot ik besloten heb om de DM wel of niet aan te schaffen.

dank voor de info

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds vandaag trotse eigenaar van een werkende Discover Media in mijn B7 Alltrack. Nog wat kleine puntjes op te lossen maar het gros werkt, inclusief navigatie! Vraag voor Car-Net staat uit bij VW Nederland, mijn chassisnummers staat uiteraard niet geregistreerd in de portal dus aanmelden werkte (nog) niet. Wordt aan gewerkt, net als de USB aansluiting (staat waarschijnlijk uit in de radio), herkenning van VW Sound (nu geen extra instelmogelijkheden), verkeersbordenherkenning (krijg foutmelding maar werkt wel, wordt verholpen door plaatsing van B8 camera) en last but not least de inparkeercamera. Deze aansluiting is op de Discover Media heel anders dan op de RNS510 dus daar moeten we nog even mee aan de slag. 

 

Foto's en filmpjes volgen snel, eerst de boel nog even netjes achterlaten in de auto :-).

hier nog een foto van in het dashboard?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze wat sfeerbeelden :smile:

 

post-16026-0-11370100-1464982067_thumb.jpg

post-16026-0-86372200-1464982063_thumb.jpg

post-16026-0-41059400-1464982064_thumb.jpg

post-16026-0-92621500-1464982064_thumb.jpg

post-16026-0-34808800-1464982065_thumb.jpg

post-16026-0-80121000-1464982065_thumb.jpg

post-16026-0-28558200-1464982066_thumb.jpg

post-16026-0-73870400-1464982066_thumb.jpg

post-16026-0-53557400-1464982067_thumb.jpg

post-16026-0-92619600-1464982067_thumb.jpg

post-16026-0-98861300-1464982080_thumb.jpg

post-16026-0-39486000-1464982081_thumb.jpg

 

De radio is afkomstig uit Duitsland waar alle door mij gewenste opties zijn aangezet alsmede de component bescherming uit is gezet. Voor zover ik het heb begrepen is dit via ODIS gedaan. De radio was hierdoor icm met de meegeleverde quadlockadapter plug and play te installeren, ware het niet dat de microfoonaansluiting in de quadlockadapter niet helemaal op de juiste plaats zat. Na wat zoekwerk hadden we dit gevonden en werken! Verder is alles nog exact hetzelfde als toen mijn auto van de band is gelopen, dus er is in geen enkele kabelboom geknipt of modules vervangen! Dit resulteert in een goed werkende unit met nog de volgende zaken aan te pakken.

 

Nog te fixen (maar wel al oplossing bekend) zijn :

 

stroomvoorziening voor oplader in middenarmsteun (inclusief antenneaansluiting), dit ivm het verwijderen van de bluetoothmodule onder de stoel. oplossing zoals nu voor ogen is een gemodificeerde bluetoothmodule zodat alle aansluitingen in de auto onaangetast blijven.

verkeersbordherkenning, op te lossen door monteren van de juiste camera. Punt van Dreke is correct mbt het onderdeelnummer dat gebruikt moet worden. Voordeel is dat ook lane-assist een stuk beter gaat werken!

USB aansluiting en aux-in (carplay doet het dus nog niet maar staat wel aan). Hiervoor werken de setjes van Ali helaas niet, dus nog uitzoeken welke kabel en aansluitpunten wel gaan werken.

Car-net aansluiting. VW gevraagd chassisnummer toe te voegen aan de database zodat ik een abonnement af kan sluiten

 

Nog te fixen maar nog geen definitief werkende oplossing voorhanden :

 

Achteruitrijcamera. Zelfs met de door Dreke genoemde onderdelen/oplossing komen ze op dit moment niet verder dan drie seconden beeld met de camera en daarna gaat het beeld uit. Voor nu tijdelijk de camera daarom uitgezet, Parkpilot werkt wel gewoon. 

 

Na een middagje stoeien met het systeem ben ik er achter dat het alle wensen die ik had volkomen vervult. Zeker als bovenstaande puntjes in orde zijn kan ik geen enkele unit bedenken die zoveel gebruiksgemak biedt voor een B7/B6! Ook de opstartsnelheid en de snelheid waarmee je door alles heen kunt bladeren, navigatieroute wordt berekend etc zijn prima. Bij tijdelijk terugplaatsen van de RNS merk je pas hoe langzaam die unit is in vergelijking.

 

@@dreke, dank je wel voor je nuttige aanvullingen en compliment. Kan het je aanraden!

 

Kosten zijn in totaal nu 1250 euro voor radio en quadlockadapter. Ik heb de versie 5C0 035 680 B gekocht. Schijn zo te zijn dat bij de A versie er geen Carplay mogelijk is. 

aangepast door DiMarco1976
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonder navilock is vragen om moeilijkheden bij ons in de buurt. Dat was helaas ook al zo met de RNS510. Vraag me alleen af of het met die componentenbeveiliging wel interessant is om ze te proletarisch te lenen. Er is voor zover ik nu weet nog geen dealer in Nederland die het kan vrijgeven en ook in Duitsland zijn er maar heel weinig die het kunnen... Kan als ik het goed heb begrepen alleen als de donorauto af fabriek ook deze radio heeft. Zelfs alle opties die je aan wilt hebben moeten op de donorauto aanwezig zijn anders schijnen ze die opties niet aan te kunnen zetten achteraf....

aangepast door DiMarco1976
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Scherm in de B8 is inderdaad groter, dat komt omdat de discover een "alles in één" toestel is (zoals de RNS510, en geen los scherm met aparte radio/navigatiemodule zoals in de B8. Het toestel van de B8 past ook niet in een B7 of 3C.

 

Goed werk Marco, ik hoop dat je alles aan de praat krijgt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog vergeten :

 

OPS (of PDC) module dient vervangen te worden (wanneer je weergave wil op de discovery) -> aansluitstekkers passen niet, ook te vervangen.

Climatronic unit dient vervangen te worden (idem)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OPS werkt wel zonder vervanging van de module, alleen krijg je bij initieel inschakelen van de achteruit de melding dat Parkpilot niet beschikbaar is. Nogmaals inschakelen en het werkt als vanouds. Door vervanging van de module los je dit op.

 

Clima weergave op de Discover wordt niet ondersteund voor zover ik heb kunnen achterhalen. Moet zeggen dat dit ook wel het laatste is dat ik zal missen, had het op de RNS ook uit staan....

 

Zit nu nog te stoeien met aansturen van VW Sound... Tot nu toe verder geen problemen tegengekomen anders dan al genoemd. Ben voornemens om alle aanpassingen aan de auto zelf te documenteren zodat als alles weer perfect werkt dit als how to kan worden opgenomen in de KB. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OPS : ik wist niet dat de "oude" module werkte... goed om te horen.

Clima : ik heb hetzelfde gevoel... soms is de weergave op RNS vervelend... vooral tijdens navigatie, wanneer op het "juiste" moment je bijrijder de verwarming wat hoger zet...

 

Zoals gezegd in PM wordt bij de Discover Dynaudio (en ik vermoed ook VW Sound) aangestuurd over een glasvezelkabel, en niet uit de luidsprekeruitgang van de radio.

 

Ik weet niet hoe het zit met VWsound, maar de Dynaudioversterker wordt ingeschakeld wanneer deze een signaal op de (linksvoor???) luidspreker ingang (uitgang van RNS) 'voelt'...

 

Ik heb ooit een Pioneer radio aan de Dynaudio gezet, en die werkte goed, alleen was het volume te hoog. Bij de RNS wordt het volumebereik omlaaggeschroefd bij het aanvinken van Dynaudio. Dat is waarschijnlijk niet ondersteund bij de Discover.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden