Ga naar inhoud

DiMarco1976

Members+
  • Aantal items

    162
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

172 Excellent

3 Volgers

Over DiMarco1976

  • Verjaardag 29-07-1976

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Midden Nederland
  • Naam
    Marco

Overige

  • Vagcom
    Altijd de meest recente versie

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Dank je voor het navragen! Heb de brandstofadditieven inmiddels aan de tank toegevoegd. Motor loopt inderdaad stationair ietsje mooier! Vorige week vrijdag is de olie ververst en heeft de auto een oppepper gekregen van VAG techniek. Nu 300 pk en 600 nm en ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Blij dat ik het heb laten doen! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
  2. Deel 1 is onderweg, de diesel turbo cleaner en de diesel injector treatment. Als blijkt dat de diesel fuel conditioner ook aan te raden is gaan we daar ook voor.
  3. Dank je wel @Vinniepilon voor je opmerkingen. Als jij zou kunnen navragen bij Forté of het overvloedig is of niet zou ik dat op prijs stellen. Weet jij ook een goed adres om de Forté spullen te kunnen aanschaffen? Denk dat ik dan maar vast begin met de fuel treatment en turbo reiniging, dan is dat alvast in orde. Kan ik de andere punten mooi door VAG-techniek laten doen als ze de tuning gaan uitvoeren.
  4. DiMarco1976

    Tuning icm onderhoud

    VAG-techniek heeft op dit moment een mooie aanbieding voor motortuning. De biturbo gaat dan van 240pk naar 300pk (500NM naar 600NM). ik overweeg dit te laten uitvoeren, de tuning van de Alltrack heeft me destijds ook veel plezier gegeven. Omdat ik wat twijfels heb over het onderhoud dat door de vorige eigenaar is uitgevoerd vraag ik me af of het verstandig is gelijktijdig met de tuning wat extra onderhoud te laten uitvoeren. De laatste grote beurt is uitgevoerd bij 75.000 km, de stand nu is 90.000 km. Daarbij zijn alle vloeistoffen ververst, inclusief Haldex en DSG. Zelf had ik de volgende stappen in gedachten : Flushen met Forté New Generation Motor Flush Olie vervangen (inclusief filter) en additief Forté Top End Treatment toevoegen. Vervangen gloeiboegies (koude start was wat lastig deze winter) Reinigen brandstofsysteem met Forté Diesel Injector Treatment Reinigen turbo's met Forté Diesel Turbo Cleaner Toepassen Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner Is dit overkill? Wil graag lang met deze auto door blijven rijden en doe liever wat extra's om de auto in goede conditie te houden dan me blauw betalen aan reparaties verderop die wellicht voorkomen hadden kunnen worden door wat extra onderhoud. Verder is het me opgevallen dat de motorruimte en keurig uitziet, op de behuizing van een van de turbo's na. Deze is flink roestig, zeker gezien de rest van de onderdelen. Heeft dit extra aandacht nodig of kan dit geen kwaad? Zal zo wat foto's maken om het beter uit te leggen.
  5. Dat is bewust, ga meer eens rijden met het dak bijna helemaal open en daarna helemaal open. Met de laatste stand meer herrie en wind in de auto .
  6. Je stelt ACC niet in op afstand maar op tijd. Je vergroot of verkleint de tijd tussen jou en je voorligger. Daarom heb je in de file maar 2 meter afstand en bij 180 flink veel meer bij dezelfde stand. Onder andere Mercedes heeft een systeem met afstand, dat rijdt veel onrustiger dan het systeem van de Passat. Bij de overstap van B7 naar B8 moest ik wel wennen aan het inhouden in de file als er iemand op een baan links naast je rijdt, maar even gas erbij en gaan. Al met al prima systeem dat ook in de Nederlandse drukte goed te gebruiken is zolang je rekening houdt met het weggedrag van anderen. De stelling dat er meer file komt door het gebruik van ACC is onzin. De files worden veroorzaakt door mongolen die op de linkerbaan keihard optrekken, bumperkleven en bij ieder wissewasje vol in de ankers gaan. Om nog maar te zwijgen van mensen die continue van baan wisselen omdat ze denken er dan sneller te zijn. ACC activeert je remlichten overigens alleen als er echt geremd wordt. Vaak gebruikt het systeem remmen op de motor en brandt je remlicht helemaal niet. Uitgebreid getest in Duitsland met een maat van me, dacht ook eerst dat de remlichten altijd aan gingen maar niets is minder waar!
  7. Nog geen probleem mee gehad. Gebruik je online verkeersinfo of TMC?
  8. @@maxx007at Thanx, ben er ook nog steeds meer dan tevreden mee! Leuke was dat we in Ortisei naast exact dezelfde Alltrack stonden bij het stoplicht, enige verschil zat hem in de kentekenplaten haha. Mooi thumbs up momentje met de bestuurder. Heb zelf in 1,5 week 3400 km weggereden en geen centje pijn. Aan de foto's te zien heb je een mooie vakantie gehad, snel maar eens bijpraten! En eentje nog dan, omdat het kan
  9. Net terug uit Italië, heerlijk in de bergen de auto even uitgelaten....
  10. Niet alleen een tegenligger, ook een medeligger . Echt een super optie voor de tegenwoordig donkere snelwegen en bochtige binnenweggetjes, ben er meer dan tevreden over!
  11. Misschien het lood in de klep zelf monteren, zo laag mogelijk voor een optimaal resultaat. Wel goed dat het resultaat heeft!
  12. @@wulfke, goed bezig! misschien het totaalgewicht rond de 4 kg zien te krijgen voor optimaal resultaat? Nu alleen nog de vraag hoe het gewicht er op een praktische manier aan toe te voegen.....
  13. Kijk ik vanavond even voor je na, sorry voor de late reactie!
  14. Zal eens vragen aan mijn Duitse contact die hier intensief mee bezig is geweest hoeveel kilo hij op welke plek heeft geplaatst. Dat dat ze met plaklood in de weer waren geweest, zoveel mogelijk onder in de klep. Was wel vrij veel had ik begrepen maar zou echt niet meer weten hoe veel...
  15. @@Marco2, heb hier nog een klep van een B7 liggen met slot erin. Als je aan dat slot wat hebt hoor ik het wel. Zal morgen even naar het onderdeelnummer kijken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden