Ga naar inhoud

AlexanderPeters

Members
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over AlexanderPeters

Profile Information

  • Plaats
    Landsmeer
  • Naam
    Alexander. Peters

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

AlexanderPeters's Achievements

1

Community reputatie

  1. Dat ze het bij de dealer dingen over het hoofd zien is herken ik wel. Probleem is dat ik al zoveel gezeik met deze auto heb gehad dat de leasemaatschappij er ook wel een beetje klaar mee is. Al met al heeft de auto al ruim 4 maanden in de garage gestaan. Als het niet duidelijk aantoonbaar is voordat de motorsteunen kapot zijn zal ik er mee door moeten rijden tot aan van het jaar. Gezien de symptomen zou het wel heel goed mogelijk zijn dat het de motorsteunen zijn maar ik sluit de DSG ook nog niet uit. Deze schakelt regelmatig erg slecht voor al bij het wisselen van vooruit naar achteruit. Het kan soms geruime tijd duren voordat de bak weer aangrijpt
  2. Ben blij voor je dat het vervangen van de steunen grotendeels heeft geholpen. Maar eigenlijk zou je niet tevreden moeten zijn bij een auto van dit kaliber dat het geluid bijna weg is. Bij mij zijn de rubbers onder de auto al een keer vervangen en meerdere malen ingespoten. Maar dat heeft niet geholpen. Volgens de VW dealer komt dat doordat er in Nederland veel meer verkeersdrempels zijn dan in andere landen. Weet niet of onze problemen hetzelfde waren. Bij mij was het specifiek in de 2de versnelling en bij geen gas geven. Bij gas geven of in neutraal zetten is het geluid meteen weg. Hoe kun je zien dat de motorsteunen versleten zijn? Ga er eigenlijk vanuit dat de monteur hier ook naar heeft gekeken. Ze zijn bijna 4 uur met de auto bezig geweest dan zou je toch verwachten dat ze verder komen dan we horen het maar we weten niet wat het is. Ze hadden wel gevonden dat een luchtslang los zat. Wel zag ik dat er geen rubber(zei foto) om een schroef zit waar je die wel zou verwachten. Weten jullie of hier een rubber omheen moet? Waar ik over blijf vallen is dat de auto volgens de techneuten veilig. Hoe kun je dat nu stellen als je de oorzaak niet kent.
  3. Ik weet ook niet wat de oorzaak is maar het lijkt mij toch uit de versnellingsbak te komen. Waarom is het geluid anders weg als je de bak in N zet. Ben eerlijk gezegd wel klaar met VW. Dit is niet de eerste keer dat ze iets niet kunnen vinden terwijl op dit forum de juiste conclusie werd getrokken obv een video. Producteigenschap is wat mij betreft een teken van onkunde. Dat zeggen ze ook over het gekraak en gepiep uit het onderstel. Heb nu als leenauto een Skoda Scala en ik hoor geen kraak of piep
  4. We hebben weer een andere reactie van de garage. We horen het geluid en hebben alles nagekeken maar kunnen het niet vinden. De auto is volgens de techneuten veilig. Hoe kun je dat nu stellen als je de oorzaak niet kent.
  5. Anders ik wel. Probleem is toch meer aanwezig bij een warme motor. Omdat er nu nog meer geluiden te horen zijn heb ik nog e.e.a. geprobeerd. Bij het horen van het geluid in een bocht (ongeveer 20 km/h) bij geen gas geven heb ik de versnelling van S2 in N gezet en het geluid was meteen weg. Mijn vermoeden dat het een bak probleem is wordt steeds groter. Aangezien ik binnenkort een flink stuk moet rijden met deze auto wil ik dit wel graag opgelost zien.
  6. Het geluid van mijn auto is anders. Heb alleen nog geen goede opname kunnen maken. Heb de afgelopen dagen veelvuldig gereden met de auto en het probleem lijkt zich alleen voor de doen in de 2de DSG versnelling. Het hele onderstel is bij een garage nagekeken en die hebben niets kunnen vinden. Voor controle van de versnellingsbak bij ik doorverwezen naar de VW dealer, Daar heb ik volgende week een afspraak.
  7. Ik heb niet dat het geluid weggefilterd wordt door het motorgeluid. 1 juli moet die voor de apk maar ik ga morgen wel even overleggen wat verstandig is om te doen. Vind dat een auto zoals een Passat niet zoveel bijgeluiden moet hebben. Als ik start is het af en toe niet normaal hoeveel lawaai de motor maakt
  8. Klinkt als hetzelfde probleem als bij mijn auto. Alleen is bij mij tussen 20-30 km/h. Ik heb dit gemeld bij de dealer en die heeft toen geconstateerd dat het een kapot wiellager was. Maar dat was het dus niet. Ik hoor helaas ook alles. Onderstel kraakt ook van alle kanten. Ook dat hoort volgens de dealer bij de auto. Nederland heeft veel meer drempels dan andere landen was het argument. Als ze het niet weten wat is het komen ze altijd aan dat hoort bij de auto. Ben het helemaal met je eens dat dit niet bij een auto als een Passat hoort. Maar ik laat er maar snel naar kijken heb het idee dat het erger wordt en ik wil de boel niet in de soep draaien en binnenkort heb ik een flinke rit voor de boeg.
  9. Remmen heb ik niet vaak geprobeerd omdat de snelheid al wel heel laag is. Pas geleden is het wiellager aan die kant vervangen en ik neem aan dat ze de remmen toen ook hebben bekeken. Het geluid was er daarvoor ook al. Is zowel bij warm en koud. De auto heeft ongeveer 125.000 gereden
  10. Ik heb het uitgebreid getest onder verschillende omstandigheden. Zolang ik gas blijf geven of als de versnelling in een hogere versnelling staat dan D/S 2 dan hoor ik niet. Als ik op een rotonde rijdt en dan de auto laat uitvieren en de dsg schakelt terug naar D/S 2 en ik instuur dan hoor ik de ratel weer
  11. Het is bij afremmen op de motor. Is alleen in de S2 en in iets mindere mate in de D2. Als ik weer gas geef is het geluid er niet. Homokineet lijkt het niet te zijn. Heb het getest met helemaal ingestuurd achteruit rijden en toen was er helemaal niets te horen.
  12. Sinds enige tijd heb ik last van een ratelend geluid bij het linkervoorwiel van mijn Passat 1.6 TDI DSG 2016 Ik heb dit al eerder gemeld bij de garage en die heeft het wiellager vervangen maar het geluid is niet weg. Het geluid is te horen als ik van een hogere snelheid terugga naar ongeveer 20-30 km/h en als ik dan in stuur voor een bocht (links of rechts maakt niet uit) waarbij ik geen gas geeft. Het geluid is beter te horen als de DSG in de S stand staat dan in de D stand. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
  13. Het oliepeil is lastig af te lezen op de foto maar ik ook vreemd. De ene kant van de peilstok is het peil prima maar aan de andere kant van de peilstok niet. Geen idee hoe dat kan. Begin juni gaat de auto voor controle naar de dealer. Waar ze meteen ook de module voor de MijnVolkswagen app gaan vervangen.
  14. De vlek op het papier is toeval. De olie op de peilstok zit tot veel hoger.
  15. Ben nog steeds in afwachting van een reactie op mijn klacht. Ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Bij de vorige beurt bleek bij het oliepeil controleren dat er teveel olie op de motor zat die ze toen hebben laten aflopen. Dat werd toen afgedaan als een slordigheid van de monteur. Vandaag weer gecontroleerd (auto staat vlak en heeft een uurtje of 7 stil gestaan) en er zit weer te veel olie op. Tenminste zo lijkt het. De peilstok zit tot ver boven het maximum onder de olie maar er zit ook een stukje bijna of geen olie. Daarnaast valt mij op dat de turbodruk niet constant is bij stationair draaien. Voorheen stond die bij stationair altijd precies op 1.00 en nu varieert die van 0.98 tot 1.04.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden