Ga naar inhoud

AlexanderPeters

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Landsmeer
  • Naam
    Alexander. Peters

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Het oliepeil is lastig af te lezen op de foto maar ik ook vreemd. De ene kant van de peilstok is het peil prima maar aan de andere kant van de peilstok niet. Geen idee hoe dat kan. Begin juni gaat de auto voor controle naar de dealer. Waar ze meteen ook de module voor de MijnVolkswagen app gaan vervangen.
  2. De vlek op het papier is toeval. De olie op de peilstok zit tot veel hoger.
  3. Ben nog steeds in afwachting van een reactie op mijn klacht. Ben benieuwd wanneer ik wat hoor. Bij de vorige beurt bleek bij het oliepeil controleren dat er teveel olie op de motor zat die ze toen hebben laten aflopen. Dat werd toen afgedaan als een slordigheid van de monteur. Vandaag weer gecontroleerd (auto staat vlak en heeft een uurtje of 7 stil gestaan) en er zit weer te veel olie op. Tenminste zo lijkt het. De peilstok zit tot ver boven het maximum onder de olie maar er zit ook een stukje bijna of geen olie. Daarnaast valt mij op dat de turbodruk niet constant is bij stationair draaien. Voorheen stond die bij stationair altijd precies op 1.00 en nu varieert die van 0.98 tot 1.04.
  4. Dank je wel. Dat is een heel ander geluid. Jammer dat het bij VW altijd een probleem is als je wat hebt.
  5. Hallo, Als het niet te veel moeite is zou jij dan misschien soort gelijke video's zoals ik ze heb gemaakt naar mij willen sturen? Ik kan online niet echt een goed voorbeeld vinden hoe een 1.6 TDI hoort te klinken. VW dealers zijn niet echt behulpzaam als je problemen hebt. Groeten, Alexander
  6. Wat ik begreep van de chef werkplaats is dat de temperatuur ook voor belang is voor de regeling van de brandstofinspuiting.
  7. Was bij mijn Passat ook totdat deze werd vervangen. Alleen om VW zo ver te krijgen dat ze de sensor vervangen is een ander verhaal. Bij de eerste melding bij de VW dealer kwam de standaard reactie "wij hebben het niet kunnen vaststellen" . Bij een herhaalde melding bij een andere VW dealer was de reactie "we hebben de sensor doorgemeten en geen afwijking gevonden". Bij de derde melding is het verholpen nadat ze zelf hadden vastgesteld dat de temperatuur niet kon kloppen.
  8. AlexanderPeters

    Meer motorgeluid

    Ik ga het aan de VW dealer/leasemaatschappij doorgeven. Alleen duurt het naar mijn mening allemaal veel te lang. Heb de Passat nu bijna 2 jaar en al met al heeft die daarvan al bijna 4 maanden in de garage gestaan. Zelf kan ik niet inschatten hoe ernstig deze klacht is. Kan het kwaad om hier lang meer door te rijden? Over een week of 6 ga ik met de auto op vakantie en moet dan ruim 5000 km rijden
  9. AlexanderPeters

    Meer motorgeluid

    Gelukkig valt het allemaal onder garantie maar ik heb de auto bijna 2 jaar en daarvan heeft die er meer dan 3 in de garage gestaan. Ik vond ook al dat de motor weer aardig aan het schudden was toen die warm was. Lijkt haast wel dat de schade door het overmatig schudden van de motor is opgelost maar de oorzaak van het schudden niet.
  10. AlexanderPeters

    Meer motorgeluid

    Ze hadden een verschil in de inspuiting gemeten en dat zou veroorzaakt zijn door een defecte 2de massavliegwiel
  11. AlexanderPeters

    Meer motorgeluid

    ze hebben het 2de massa vliegwiel vervangen vanwege het eerste probleem
  12. AlexanderPeters

    Meer motorgeluid

    De leverende dealer kon niets vinden en gaf aan dat er niets mis was. Omdat ik van mening was dat er toch iets aan de hand was ben ik overgestapt naar een andere dealer. Die kon in eerste instantie ook niets vinden maar uiteindelijk waren ze het met mij eens dat er iets mis was. Afgelopen week is het 2de massa vliegwiel vervangen. Sinds afgelopen donderdag heb ik de auto terug en was in eerste instantie zeer positief maar ik begin toch weer te twijfelen. Naar mijn mening maakt de Passat 1.6 TDI nog steeds teveel lawaai. Daarom ben ik nog even op onderzoek gegaan. Met de olie peilstok eruit klonk de koude motor zo https://youtu.be/du4zFzTrDDs en met een warme motor zo https://youtu.be/PL9KK7SZMLc Dat is toch ook niet goed?
  13. AlexanderPeters

    Meer motorgeluid

    Ik ben ook van mening dat mijn Passat 1.6. TDI teveel motor lawaai heeft. Ik heb de auto naar de dealer gebracht en die is van mening dat de motor klink zoals een diesel hoort te klinken. Ik heb een aantal video's online gezet van het geluid bij een warme motor. https://youtu.be/6D_BJmNPJzg https://youtu.be/vxl3b0yPmrY https://youtu.be/q88f6HCtH34
  14. Ik ben met de dealer niets opgeschoten en eerlijk gezegd verwacht ik daar ook geen hulp van. Op e.e.a. manier ben ik altijd de eerste die zo een probleem heeft. Van een Audi specials begreep ik dat dit probleem veel vaker voorkomt en dat er maar 1 oplossing is en dat is het zelf bijstellen van de koplampen. Normaal gesproken laat ik de lampen op de door de dealer ingestelde hoogte staan. Maar bij volle belading draai ik de lampen zelf omhoog. Op de koplamp unit zit bovenop een witte stelschroef waarop ik heb een merkteken heb aangebracht. Deze schroef deze draai ik dan ongeveer een half tot driekwart naar rechts.
  15. Hallo, Ik rij al sinds 2002 Passat en sinds midden vorig jaar in een Passat Variant 1.6 TDI Connected series. Mijn probleem is dat de Led koplampen, waarvan de hoogte door de automatisch hoogteregeling geregeld wordt, bij volledige belading te laag staan. Hierdoor heb ik geen diepte in het lichtbeeld voor de auto en ontstaan er onveilige situaties. Ik heb hier online niet veel over kunnen vinden maar ik heb hiervoor wel een verklaring gevonden. De huidige generatie Passat die is uitgerust met Led koplampen hebben een automatische lichthoogteregeling. Wat ik begrepen heb is dat het gebruikelijk is dat er dan op de vooras en achteras sensoren gemonteerd zijn die de hoogte van de assen meet en obv die gegevens de hoogte van de koplampen regelt. Echter is dat niet het geval bij de meeste uitvoeringen van de huidige Passat die alleen een sensor op de achteras hebben. Hierdoor wordt bij de bepaling van de koplamphoogte geen rekening gehouden met de stand van de vooras. En daar zit bij mij het probleem. Omdat ik en mijn vrouw nogal zwaar zijn ligt mijn Passat voor al lager dan in de meeste gevallen het geval zou zijn. Als ik dan passagiers op de achterbank heb en/of bagage in de kofferbak dan wordt alleen dat extra gewicht meegenomen in de bepaling van de koplamphoogte. Omdat de stand van de vooras niet gemeten wordt en wij zo zwaar zijn krijg je een soort van overcompensatie omdat alleen het gewicht op de achteras gemeten wordt waardoor de lichtbundel veel minder ver komt. Het hele systeem is gecontroleerd door de VW dealer en werkt volgens de specificaties van VW en daarmee houden de mogelijkheden bij de VW dealer op. De dealer heeft wel melding gemaakt bij VW maar daar verwacht ik niet veel van ondanks dat ik vindt dat VW hier iets op te lossen heeft. Hopelijk is mijn probleem een beetje duidelijk. Is er iemand die dit probleem ook heeft en een oplossing weet? Groeten, Alexander
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden