Ga naar inhoud
  • 0

motor blaast


martijn v o

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar nu de echte vraag. Welk onderdeelnummer is dit en wat kost het?

 

Ik zal het hele verhaal vertellen. Onze auto discrimineert namelijk. Ik weet het het mag niet maar ze -ik noem haar steevast een meisje- doet het wel.

 

Als ik erin rij is er nooit wat aan de hand, maar als mijn vrouw rijdt dan is er altijd wel wat. Een kapot lampje, een kapotte dieselpomp en vandaag dus een motorstoringslampje.

 

Dus ze belt mij, en ik kan door de telefoon natuurlijk repareren. Ik vraag wat is er gebeurd? Ik heb een knipperend spiraaltje (ja op het dashboard dan he) en hij loopt niet meer zo hard. En als ik gas geef dan hoor ik het blazen. Nou denk ik dat lijkt wel een lekke turboslang. Gewoon doorrijden en naar huis komen is mijn advies.

Later belt ze weer dat het uitlaatsymbooltje ook brandt en omdat dit feitelijk -volgens mijn vrouw- betekend dat de auto binnen 3 minuten in lichterlaaie staat heeft ze zelf de ANWB gebeld. Ik vraag haar specifiek naar de lekke slang te vragen en eventueel met ducttape te repareren.

 

na enige tijd arriveert de aardige man van de ANWB, kijkt, leest uit, voelt en hoort en snapt er niet veel van. Althans er komen tegenstrijdige verhalen naar boven,  van een lekke slang naar een verstopt roetfilter en defecte sensoren. belt de helpdesk en komt daar ook niet verder mee.Wat er allemaal is gebeurd tussen mijn vrouw en de uiterst aardige meneer van de ANWB, ik heb geen idee maar uiteindelijk moest de sleepwagen komen met wederom een andere aardige meneer.

 

de meneer van de sleepwagen gaf mij het advies naar het brandstoffilter te kijken.

 

Hij was nog niet van de sleepwagen af of de meneer van de ANWB belde mijn vrouw dat hij nog wel wat tips had, want zijn apparaatje had een waarde uitgelezen en dat moest tussen de 0 en de 1.99 zijn en bij mij was het wel 6! Ik moest het zoeken bij een verstopt roetfilter. Ook toen ik vertelde dat het roetfilter een maand geleden nog helemaal goed was, nee het is het filter of de sensor.

 

Ik denk dus ik gooi haar even aan de Ross-Tech en kijk of er wat te repareren valt.

Mijn kabeltje geeft duidelijk aan: engine failure leak in air intake system. Dus ik op zoek met de zaklamp en netjes het inlaat traject nagelopen totdat ik ergens in een slang een scheurtje zie. Gewoon zonder demontage alleen kijken.

 

Met bovenstaande foto 5 minuten later als resultaat. Echt super die Ross-Tech software, de auto vertelt je gewoon zelf wat er aan de hand is. U begrijpt het, ik wil bij de wegenwacht. en dan discrimineer ik ook want ik help alleen passats verder niemand dan hadden ze maar een goede auto moeten kopen.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met bovenstaande foto 5 minuten later als resultaat. Echt super die Ross-Tech software, de auto vertelt je gewoon zelf wat er aan de hand is. U begrijpt het, ik wil bij de wegenwacht. en dan discrimineer ik ook want ik help alleen passats verder niemand dan hadden ze maar een goede auto moeten kopen.

Positieve discriminatie kan niemand wat op tegen hebben! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan hem niet vinden niet in ETKA en niet op het WWW.

Wat ik wel tegenkom is dat de slang gekoppeld met het kunststof deel op een foto staat. Ik begin dus nu te geloven dat dit een geheel is? Ik wil natuurlijk alleen het ding op de foto.

Hij draait nu weer dankzij ducttape, maar dat moeten we dus nog even veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze slangen scheuren wel vaker. Staat ook gewoon op etka en is niet compleet met kunstof deel. De afbeelding op etka kan wel afwijken, als het nr VOOR het onderdeel nummer tussen haakjes staat komt de afbeelding niet overeen met werkelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C0 145 828K (laatste stand omnummering) is het volgens mij

 

 

 

 

Ik heb deze slang laatst ook een keer vervangen bij een klant die was door de dealer/ANWB weet ik niet precies verteld dat het probleem in de brandstofdruk/aanvoering zat.

Konden ze gerust mee naar Denemarken.. zo gezegd zo gedaan.. auto blies toen ook..

 

Ik na terugkomst VCDS eraan, ik had nog geen 5 meter gereden en zei meteen drukslang. 5 minuten later was deze gevonden EN het DPF voor 45% verzadigd doordat ze gewoon door mochten rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was ik ook bang voor, het mengsel is dan niet meer optimaal en dus heeft dat direct impact op je roetfilter.

Tevens als je zo rijdt en bij een bepaalde druk schiet de scheur steeds open, dan krijgt je turbo ook flink op zijn donder.

Dank voor het nummer ik heb er al een gevonden, de tijdelijke ducttape houdt het nog wel een paar dagen vol.

Blij dat het nu gebeurd en niet over een paar weken met de caravan erachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

reserveer er even voldoende tijd voor, omdat het een kort stug slangetje is krijg je em er bijna niet ertussenuit omdat je weinig buigruimte hebt.

Als de de buis die over de bak loopt los zou maken heb je wel meer ruimte, maar kost je ook meer werk en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

45 minuten was voldoende. Luchtfilterbovenbak eraf, slangetje wat erop zit eraf, luchtflowsensor ontkoppelen, luchtbuis van filterbak naar turbo weg en dan kun je erbij. Het is wat priegelen maar het is gelukt.

Nu nog naar de garage om de auto op de brug te zetten om de schroevendraaier die naar beneden is gevallen er weer uit te halen.

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

fijn dat het opgelost is Martijn! Helaas hebben wij voor panische vrouwen nog geen update ontworpen :D

 

Samenvattend: scheur in slang gebeurd vaker en is zo te verhelpen, meneer-en in dit verhaal zijn aardig en als jouw vrouw rijdt dan is er altijd wat met de Passat haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij blaast weer part 2 -the story continous.

 

Vandaag reed iemand (jullie mogen zowaar raden wie) in onze geliefde passat. En op een gegeven moment gaat het motorstoringslampje lampje branden, keurig vergezeld van de alombekende passat piep.

 

Omdat de kracht in de herhaling zit, heeft diegene die in de auto reed, de ANWB gebeld.

Nu gaat het verhaal ineens anders worden.

De meneer van de ANWB wordt door de inmiddels ervaringsdeskundige die in onze auto reed gewezen op het feit dat deze storing inclusief de blaasgeluiden wel hele erge overeenkomsten vertoont met de vorige storing.

 

De meneer van de ANWB heeft de boosdoener opgespoord, zag dat de slang van week 01-2015 was maar dan met een flinke scheur.

 

Dus slang gerepareerd op de Mc-Gyver manier met duct-tape en gaan met de banaan.

 

Nu moeten er twee dingen gebeuren:

 

1- Ik mag de slang vervangen voor wederom een nieuw exemplaar. Hebben jullie tips voor een slang die langer meegaat dan 3 maanden?

2- Ik wilde meten hoe hoog de turbodruk is, maar volgens mij gaat de MAP sensor niet hoger dan 2,6 bar en dat haalt ie ook. Zou dus ook hoger kunnen zijn. Hoe kan ik dat nu eenvoudig meten?

 

Wie o wie reed er in de auto.

Onder de goede inzendingen wordt een nagenoeg nieuwe turboslang verloot, wel met scheur dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gok op je vrouw die reed :D

 

Misschien gewoon een foute slang? Is er iets scherps in de buurt waar die tegen aan kan komen of waar je opschuift?

 

Jij mag niet meer raden.

Foute slang zou kunnen, iets scherps lijkt mij niet de scheur zit nu in de binnenbocht, de vorige keer in de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden