Ga naar inhoud
  • 0

Deurslot


Maurice

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Mijn linker achterportier heeft soms een lamme klink aan de buitenkant. Deur eerst aan de binnenkant ook niet open ivm kinderslot.

 

Welk deel moet ik vervangen als de klink lam is?

 

Klink is niet lam, blijft waarschijnlijk in het slot iets haken.

Je kunt proberen om met een plastic hamer een flinke klap op de 3 imbusschroeven van het slot te geven, doet soms wonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een oud topic, maar wel de oplossing voor mijn probleem. Mijn deur aan de bestuurderskant ging vanmorgen in eerste instantie niet meer dicht, in tweede instantie wel dicht maar niet meer open vanaf buiten. Van binnenuit geen probleem, en je kon voelen dat de klink aan de buitenkant erg licht ging. 

 

Een search op dit waardevolle forum :thumb:  :thumb: bracht mij tot dit topic. Net met een hamer liefdevol de inbusbouten van het deurslot "geaaid" en hij doet het weer. Ik hoor nog wel wat klikken aan de binnenkant als ik de deur opentrek, ik hoop dat dat komend weekend als er weer wat gereden is dit ook over is. 

 

Had ik al gezegd dat dit forum TOP is?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een oud topic, maar wel de oplossing voor mijn probleem. Mijn deur aan de bestuurderskant ging vanmorgen in eerste instantie niet meer dicht, in tweede instantie wel dicht maar niet meer open vanaf buiten. Van binnenuit geen probleem, en je kon voelen dat de klink aan de buitenkant erg licht ging. 

 

Een search op dit waardevolle forum :thumb:  :thumb: bracht mij tot dit topic. Net met een hamer liefdevol de inbusbouten van het deurslot "geaaid" en hij doet het weer. Ik hoor nog wel wat klikken aan de binnenkant als ik de deur opentrek, ik hoop dat dat komend weekend als er weer wat gereden is dit ook over is. 

 

Had ik al gezegd dat dit forum TOP is?? 

En als de portier niet meer open wil van binnen en buiten zoals bij de 3c van ons ?

Waar moet ik dan tikken (staat op kinderslot)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan moet je denk ik de deurbekleding verwijderen zodat je in het binnenwerk kan komen.

Daar kom je volgens mij ook niet veel verder mee. Als de bekleding eraf is heb je nog steeds de binnenplaat waarachter het slot zit. Om de binnenplaats los te krijgen moet je de klink demonteren en hiervoor moet je aan de inbus kunnen om de klink in "z'n vrij" te zetten. die kan je enkel bereiken als de deur open is...

 

Je kan proberen van de deur een paar keer van en op slot te doen en ondertussen de klink bedienen.

Een klap met de hand op de achterkant van de buitenklink kan ook soms helpen.

 

Zowieso is het in de meeste gevallen zo dat het deurslot terug goed komt wanneer de temperaturen wat gunstiger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogen wij dan ook weten hoe je het opgelost hebt?

 

Ik zat er trouwens nog eens over te denken, maar als de auto "open" is kan je dan niet het slot open lepelen via het raam?

 

Bij mij niet. Ik kon zelfs met de hand bij de stangetjes die op "open" en bediening binnen op "open" buiten op "open" en helaas gewoon lekker op slot blijven. En deur dus dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij niet. Ik kon zelfs met de hand bij de stangetjes die op "open" en bediening binnen op "open" buiten op "open" en helaas gewoon lekker op slot blijven. En deur dus dicht.

Vreemd. Weet je zeker dat je een 3C hebt?

Ik heb bovenstaande voertuig open gekregen. Door de zitting van de achterbank eruit te halen creeer je ruimte. Schroeven bij de handel los en met gepast geweld krijg je de bekleding eraf. Vervolgens raam borg tonnetjes verwijderen met raam in onderste stand. Dan de 3 ronde zwart plasticken tonnetjes doordrukken en de randen naar binnen drukken. Nu kan je de binnenplaat geheel verwijderen. Zorg dat je de bowden kabeltje vindt. Als je daar aan trekt is je deur los.

Je hebt absoluut geen slijptol nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerdaags maar weer een ritje het 't harde dus, hopelijk wordt het gauw iets warmer.

Nu is zijn bestuurdersdeur aan de beurt.

Wil van binnenuit wel open en dicht, enkel de deurklink buiten voelt lam aan alsof de kabel eraf ligt.

Heb er nog niet naar gekeken, meneer moest weer weg.

 

Iemand al tips? hoe te beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu is zijn bestuurdersdeur aan de beurt.

Wil van binnenuit wel open en dicht, enkel de deurklink buiten voelt lam aan alsof de kabel eraf ligt.

Heb er nog niet naar gekeken, meneer moest weer weg.

 

Iemand al tips? hoe te beginnen

Geloof het of niet, maar had vanochtend precies hetzelfde. Ook dezelfde deur. Is vanzelf weer overgegaan, nadat ik meerdere malen de klink heen en weer gehaald had. Komt door de kou. Lijkt of de microswitch weigert.

 

Maar wat was het achter? Want het lijkt niets met de kabel te maken te hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook al gehad en heb toen het draaiende gedeelte van het slot zelf weer gangbaar gemaakt door eerst met de compressor smeer te verwijderen en toen met een smeermiddel het draaiende gedeelte weer soepel gemaakt.

Helaas is bij de bijrijdersdeur nu aan de beurt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geloof het of niet, maar had vanochtend precies hetzelfde. Ook dezelfde deur. Is vanzelf weer overgegaan, nadat ik meerdere malen de klink heen en weer gehaald had. Komt door de kou. Lijkt of de microswitch weigert.

 

Maar wat was het achter? Want het lijkt niets met de kabel te maken te hebben..

Nu had ik dit ook vanmorgen,geloof het of niet. Heb de boel aan de binnenkant wel met wd 40 behandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden