Ga naar inhoud

Cruise control of niet?


Jordynair

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net een passat uit 97 gekocht. In m'n knipperlicht hendel zit de volgende schakelaar:

 

cruiscontrol.JPG

 

Ik heb geen idee waar dit voor dient? Er gebeurt welliswaar niets als ik aan 't knopje zit. Ook heb ik het tijdens het rijden geprobeert door het gaspendaal los te laten. Niets werkte.

 

Misschien moet de cruiscontrol nog via de VAG-COM geactiveerd worden?

 

thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de schuifknop op "on" zet, moet er in je dashboard een geel gekleurde afbeelding gaan branden, dat wil zeggen dat de CC aanstaat (alhoewel ik hier bij een Passat van '97 geen 100% zekerheid over heb, bij mijn Golf uit '97 zat er ook geen lampje)

 

Als je het knopje op het uiteinde van de hendel indrukt kun je vervolgens een snelheid (hoger dan 30 km per uur) vastleggen en je voet van het gaspedaal halen.

 

Misschien een idee om de auto uit te lezen op foutmeldingen als dit niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat uit 97 heeft "officieel" geen standaard cruise control. Volgens mij is dit vanaf modeljaar 99 standaard geworden.

 

Het lichtje is bij deze modellen ook niet aanwezig.

 

Als het niet werkt bij het rijden zit het er hoogstwaarschijnlijk niet op. Zal wel een nieuwe/andere hendel op gekomen zijn, deze willen nog wel 's lam worden.

 

Wat is de km stand van je wagen ?. Mijn oude hendel (vorige Passat) was na 250.000 km. lam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De KM stand van de auto is 170.000. Er gaat idd geen lampje branden als ik de vermoedelijke cruise control aanzet.

 

De auto is laatst uitgelezen, en er staan geen foutcodes vermeld over de cruis control.

 

Waarschijnlijk zit er dan geen cruiscontrol op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

COMFORT

centrale deurvergrendeling ja

keyless entry nee

elektrische ramen ja, voor

stuurbekrachtiging ja

cruise control ja (vanaf 8/1998)

airconditioning nee

links/rechts gesch. temperatuurreg. nee

parkeersensor nee

 

Volgens de autoweek gegevens vanaf modeljaar 99 standaard cc. Jou auto heeft het dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

volgens mij zal die cruise control het wel doen..

tenslotte zit hij er niets voor niets.

 

rijdens het rijden 30 + moet je dat kleine knopje naar links toe duwen en aanhouden! op on zetten is niet voldoende. je zal hem moeten trekken naar links toe.

 

dit is het oude model cruise, werkt idd wat matig ( heb geen idee waar het knop links van de hendel voor dient)

 

zoals eerder gezegd, controleer is met de vagcom of cruise op ON staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die knop links van de hendel daarmee hou je de snelheid vast, daarmee bedoel ik rij je 80 en je drukt die knop in dan houdt ie 80 aan.

Met de on knop kan je de snelheid stap gewijs(2km geloof ik) omhoog werken en met de knop links per keer drukken ga je 2km langzamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de cruise control activeren door het knopje op de kop van de hendel in te drukken en dus niet met de schuifknop.

 

Die schuifknop hoort normaal altijd in het midden te staan hetgeen op de foto niet zo is. Dat is wat vreemd. Wanneer je hem naar links (+) of naar rechts (off) beweegt, veert hij altijd weer terug naar het midden.

 

Over dat lampje zijn al topics geweest. Niet iedere Passat blijkt dat te hebben, zoals de mijne bijvoorbeeld. Terwijl ik wel cc heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de cruise control activeren door het knopje op de kop van de hendel in te drukken en dus niet met de schuifknop.

 

Die schuifknop hoort normaal altijd in het midden te staan hetgeen op de foto niet zo is. Dat is wat vreemd. Wanneer je hem naar links (+) of naar rechts (off) beweegt, veert hij altijd weer terug naar het midden.

 

Over dat lampje zijn al topics geweest. Niet iedere Passat blijkt dat te hebben, zoals de mijne bijvoorbeeld. Terwijl ik wel cc heb.

 

Bij mij kun je de schuifknop helemaal op off zetten, zonder dat hij terug veert, dan staat de cruisecontrol uit. Zoals op die foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat bij de garage eens nakijken of de componenten die nodig zijn voor CC er misschien al inzitten. veel van de tdi's zijn nl al wel "voorbereid" voor CC. dan is het kwestie van handle vervangen (bij jou al gedaan) en activeren via VagCom...

 

schakelaar in het midden = CC standby

 

instellen van gewenste snelheid door op dat tempo drukknop op uiteinde in te drukken

 

geheugensnelheid verhogen = schuifje naar links en vasthouden

geheugensnelheid verlagen = drukknop indrukken en vasthouden

 

CC uit maar snelheid in geheugen vasthouden = schuifje naar rechts maar niet doordrukken

 

geheugensnelheid hervatten = schuifje naar links

 

geheugen wissen en/of CC echt uitschakelen (niet standby) = schuifje naar rechts en door weerstandje duwen (dan blijft schuifje naar rechts staan, zoals op de foto)

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag van alles geprobeert om de cc in te schakelen, alleen niets heeft geholpen.

 

Ik denk dat er waarsch. toch geen cc opzit dan! Wat zouden de evt kosten zijn om dit in te laten bouwen?

 

Ehm.. heb je een benzine of een diesel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ik heb zelf gereden met dit model

ik heb cruise control achtteraf er laten op zetten

heeft me toen in 1999

omgerekend in euro 50€ voor de schakelaar en

250€ voor het bijtrekken van de kabels

ikhad de pech dat ik dit laatste heb moeten doen omdat ik model jaar 2000 had en voor deze periode werd er een kabel boom in de wagen gelegd die standaard alle kabels had voor elk elektrisch onderdeel

voor gekozen opties of ook voor diegene niet gekozen

ik hoop dat je der wat wijzer uit geraakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

het nadeel van het inbouwen ven een CC in een auto zonder elektronisch gaspedaal is dat je een soort vacuumsysteem moet inbouwen, de 1.8 20V is zon motor zonder electronisch gaspedaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1.8 20V is zon motor zonder electronisch gaspedaal.

 

 

De tuut van mijn vrouw, een 1.8 20v heeft wel degelijk een elektronisch gaspendaal, want het sybooltje veschijnt bij het aanzetten van het contact in het dashboard. Hoe kan dat ???

 

Ik denk dat Vdub bedoelt dat een 1.8 20V motor uit 1997 niet beschikt over een elektronisch gaspedaal.

Ik rij nl zelf ook een 1.8 20V (2000), en die heeft wel degelijk CC.

 

Er gaat ook een groen lampje branden als de CC geactiveerd is. CC aanzetten door de schakelaar op ON te zetten (effe doorduwen). Vervolgens inderdaad de knop op de kop van de hendel indrukken op een bepaalde snelheid vast te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden