Ga naar inhoud
  • 0

schakelaar achterklep


PassatRoger

Vraag

He mensen

 

een vraagje over het achterklap knopje dat in de bestuurdersdeur zit.

bij mijn 3bg zat dit ook en als ik aan het knopje trok ging het

kofferdeksel open.

maar als ik dit bij mijn 3c doe gebeurt er niks.

werkt dit alleen als de deuren op slot zijn ofzo?

Achter langs de buitenkant kan ik hem wel gewoon openen...

 

hoe zit dat? Heb ik ergens een defect of doe ik iets verkeerd?

Ik dacht misschien staat het slot verkeerd maar er zit geen sleutelgat

in de achterklep...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij een variant zit de knop er wel, maar als er geen knop in de achter klep zit. Doet deze het niet. (je mist nog een paar motoren op de scharnieren)

Heb je wel in de achter klep ook een knop, dan heb je wel motoren en zal er een ander probleem zijn.

 

Bij een sedan, zit er volgens mij wel een veer die de klep een stukje open zet, maar dat weet ik niet zeker.. (iemand hier kan dat vast bevestigen of ontkrachten)

 

Maar in de bestuurdersdeur zit altijd naast de tank klep knop een knop voor de achterklep. (is 1 geheel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij een sedan, zit er volgens mij wel een veer die de klep een stukje open zet, maar dat weet ik niet zeker.. (iemand hier kan dat vast bevestigen of ontkrachten)

Er zit standaard een gasveer in een sedan! De klep gaat helemaal open als de gasveer nog goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht wel dat zonder elektrische klep je met de knop enkel de klep kan ontgrendelen. Stel dat je gereden hebt en de auto is volledig op slot (anti-carjacking) dat wanneer er dan iemand in de koffer wil dat je met de knop te bedienen de klep vrijgeeft om te ontgrendelen. Als je dan de achterklep probeert te openen dat dan enkel de klep open kan zonder dat de deuren ontgrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dacht wel dat zonder elektrische klep je met de knop enkel de klep kan ontgrendelen. Stel dat je gereden hebt en de auto is volledig op slot (anti-carjacking) dat wanneer er dan iemand in de koffer wil dat je met de knop te bedienen de klep vrijgeeft om te ontgrendelen. Als je dan de achterklep probeert te openen dat dan enkel de klep open kan zonder dat de deuren ontgrendelen.

 

Juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dacht wel dat zonder elektrische klep je met de knop enkel de klep kan ontgrendelen. Stel dat je gereden hebt en de auto is volledig op slot (anti-carjacking) dat wanneer er dan iemand in de koffer wil dat je met de knop te bedienen de klep vrijgeeft om te ontgrendelen. Als je dan de achterklep probeert te openen dat dan enkel de klep open kan zonder dat de deuren ontgrendelen.

 

Juist.

 

Wist ik ook niet, zo leer je iedere dag weer bij over de bijzondere elektronica van dit voertuig :wink:

 

Kwam er zelf kort geleden achter dat wanneer de auto op slot zit en je doet met de AB de elektrische klep open om bijv iets in de kofferbak te doen, dat hij na het sluiten weer automatisch op slot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dacht wel dat zonder elektrische klep je met de knop enkel de klep kan ontgrendelen. Stel dat je gereden hebt en de auto is volledig op slot (anti-carjacking) dat wanneer er dan iemand in de koffer wil dat je met de knop te bedienen de klep vrijgeeft om te ontgrendelen. Als je dan de achterklep probeert te openen dat dan enkel de klep open kan zonder dat de deuren ontgrendelen.

 

Juist.

 

Wist ik ook niet, zo leer je iedere dag weer bij over de bijzondere elektronica van dit voertuig :wink:

 

Kwam er zelf kort geleden achter dat wanneer de auto op slot zit en je doet met de AB de elektrische klep open om bijv iets in de kofferbak te doen, dat hij na het sluiten weer automatisch op slot gaat.

 

Idd maar op die functie ben ik niet zo happig,

Auto op slot, enkel koffer open met de ab en dan koffer dicht, sleutels nog in de koffer laten liggen en hop... Automatisch weer op slot :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat is erg vervelend, ben er ook altijd zeer attent op dat de sleutel meteen weer in mijn broekzak gaat. Voordeel is ( nou ja allemaal luxe die anders echt niet mist) dat je nu de alleen de klep opent wanneer je met je winkelwagentje aankomt rijden, sleutel in je zak, klep met druk op de knop weer dicht en je kunt rustig het wagentje weer terugbrengen.

Ik heb in het buitenland altijd wel de reservesleutel bij me op een bereikbare plaats die ik hier niet ga omschrijven;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd maar op die functie ben ik niet zo happig,

Auto op slot, enkel koffer open met de ab en dan koffer dicht, sleutels nog in de koffer laten liggen en hop... Automatisch weer op slot :shock:

Ik leg NOOIT mijn sleutel los in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd maar op die functie ben ik niet zo happig,

Auto op slot, enkel koffer open met de ab en dan koffer dicht, sleutels nog in de koffer laten liggen en hop... Automatisch weer op slot :shock:

Ik leg NOOIT mijn sleutel los in de auto.

 

Jij misschien niet maar zulke situatie gebeuren. Je loopt bijvoorbeeld naar de auto en je draagt een bakje ofzo met beide handen. In 1 van de handen de sleutelbos. Dan wat klungelen aan de koffer en de klep ontgrendelen. bakje in de auto willen zetten en met 2 handen het wat verder willen schuiven. Sleutels aan de kant. Dan een dosis verstrooidheid en dan gaat de klep dicht...

 

Heb het nog niet gehad maar denk wel dat er ongetwijfeld wel iemand is die dit herkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden