Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen?


MichielN

Vraag

Hallo.

 

Ik heb vandaag mijn oude Passat uit 1992 omgeruild voor de jongere versie uit 2003 :) Na 478.000 km was het ook wel een beetje tijd. Nu heb ik met de nieuwe versies nog geen ervaring en moet ik ook bekennen dat ik de laatste jaren met het onderhoud niet zo netjes ben geweest, oplappen en doorrijden was het motto. Nu wil ik het wel wat beter aanpakken om zo lang mogelijk van deze auto te genieten.

 

Mijn vraag is wanneer vervang ik de distributieriem. In het boekje staat namelijk 180.000 (volgens mij) wat ik nogal laat vind. De riem is voor het laatst vervangen in jan 2006 bij een km stand van 27.000 (was een recall volgens mij). Nu staat er 126.000 km op de teller en is het natuurlijk 8,5 jaar verder.

 

Het gaat om de VW Passat B5 2.0 20V

 

Alvast bedankt,

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Oei, meteen vervangen. Los van de km's is die 8,5 jaar veel te lang. Niet doorrijden hoor, maar meteen laten doen!!!!
µ

 

uhhh ja... what he said! Dat risico zou ik ook absoluut niet nemen, zelf al genoeg miserie gehad met distributieriemen :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net ook even de dealer gebeld en die raden ook aan 120.000 km of 6,5 jaar. Vervangen dus. Ze raden aan distributieriem, waterpomp, spanrollen en beide multiriemen te doen. Kosten € 600,- Dat lijkt me nogal duur, weet iemand een goede garage in de buurt van Rotterdam die goedkoper is?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net ook even de dealer gebeld en die raden ook aan 120.000 km of 6,5 jaar. Vervangen dus. Ze raden aan distributieriem, waterpomp, spanrollen en beide multiriemen te doen. Kosten € 600,- Dat lijkt me nogal duur, weet iemand een goede garage in de buurt van Rotterdam die goedkoper is?

 

Bedankt!

Wij hebben momenteel een actie `gratis waterpomp`, misschien interessant voor je. Je kan via info@vagtechniek.nl een offerte opvragen. Vermeld dan aub even het kenteken van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben rond de 120.000km bij mijn Dealer lang geweest voor een onderhoud en vroeg of de distributiewissel dan ging gebeuren. Maar de dealer vertelde dat deze bij deze wagen maar op 150.000 km komt. Is een 1.9tdi van 2007 met een BXE motor.

Staat het dan ook voorgeschreven van de waterpomp, Spanrollen enz mee te vervangen of moet dat uitdrukkelijk gevraagd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben rond de 120.000km bij mijn Dealer lang geweest voor een onderhoud en vroeg of de distributiewissel dan ging gebeuren. Maar de dealer vertelde dat deze bij deze wagen maar op 150.000 km komt. Is een 1.9tdi van 2007 met een BXE motor.

Staat het dan ook voorgeschreven van de waterpomp, Spanrollen enz mee te vervangen of moet dat uitdrukkelijk gevraagd worden?

 

Ik zou dat meteen op papier gevraagd hebben. Inclusief dan natuurlijk de garantie dat hij voor de kosten opdraait als "het" eerder gebeurd inclusief gevolgschade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik hem ook gevraagd en vertelde dat het zo staat voorgeschreven en moest het in die tijd dan toch mis lopen dat alles op de kosten van vw zou gebeuren.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat heb ik hem ook gevraagd en vertelde dat het zo staat voorgeschreven en moest het in die tijd dan toch mis lopen dat alles op de kosten van vw zou gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

 

Ja, ja als dat allemaal zo makkelijk was dan stond hier niet zo'n lang topic over garantie op roest van binnenuit versus achterkleppen...

Mijn vader zei altijd: "Gelijk hebben is iets ander dan gelijk krijgen"

 

Wat overigens niet wegneemt dat het je kan overkomen dat de dealer alles vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden