Ga naar inhoud
  • 0

Motorstörung, werkstatt aufsuchen! maar geen foutcode


kaserian

Vraag

Wellicht ben ik de verkeerde persoon op de verkeerde plaats, maar vraag graag jullie hulp. Mijn Touran 2.0 tdi bmm heeft al twee keer deze melding gegeven. Dit gebeurde na het verlaten van supermarktbezoek van een halfuur. Normaal naar werk heen en terug geen problemen gehad.

De melding was heel kort te zien en direct weer weg. Het gebeurde op het moment dat ik stationair op de kruising aan het wachten was.De gloeispiraal blonk ook een paar keer. Uitlezen door de dealer gaf foutcodes 01274 iets met air flap motor v71 en 01350 alarm triggered. In ieder geval niet motor gerelateerde foutcodes.

De auto trekt goed en is weinig van een probleem te merken.

De auto trekt goed en is weinig van een probleem te merken. Geen noodloop, hij blijft goed trekken. Paar keer in de file gestaan, dat gaf ook geen probleem. Op de staart getrapt in de S-tand, gaf ook geen problemen. op de snelweg 180 aangetikt, ging ook probleemloos.Je hoort geen rare geluiden van de Turbo.

Ik heb gisteren paar keren proberen uit te lokken, snel dan wel door langzaam te gaan rijden. Melding kwam niet terug.

Ik ga maandag op vakantie met de auto en maak mij toch enige zorgen. Wie kan voor mij in de omgeving capelle/nieuwerkerk de auto voor mij rijdend uitlezen. ik wil er best wel voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels heeft het probleem weer opgetreden om 16.30 uur. Ik ben direct doorgereden naar de dealer en laten uitlezen. Ik heb ook om kopie gevraagd.

 

De dealer had de volgende foutcode:

01350 p0546 000

Voeler 1 uitlaatgastemp. cilenderrij 1 kortlsluiting met plus sporadisch

 

Wat ik op internet heb gevonden,z ou het de zekering g235 zijn.

 

Is dit het misschien, nr.12?

 

http://www.partsbase.org/vw/touran-tou- ... re-sender/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het onderdeel is vandaag vervangen. Ik was er zelf deze keer niet bij bij de reparatie, omdat er veel auto's in de wacht stonden wegens vakantie. Volgens de monteur paste de stekker niet van het onderdeel 03L906088BS op een Touran, Hij heeft de oude stekker erop gesoldeerd. Toch raar, volgens mij moet dit het onderdeelnummer zijn.

 

Hopelijk blijft de auto storingvrij. Hartelijk dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het onderdeel is vandaag vervangen. Ik was er zelf deze keer niet bij bij de reparatie, omdat er veel auto's in de wacht stonden wegens vakantie. Volgens de monteur paste de stekker niet van het onderdeel 03L906088BS op een Touran, Hij heeft de oude stekker erop gesoldeerd. Toch raar, volgens mij moet dit het onderdeelnummer zijn.

 

Hopelijk blijft de auto storingvrij. Hartelijk dank voor het meedenken.

Da's zeker raar, hoort gewoon te passen... BS is goede nummer. Vraag me af of wel de goede vervangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Lucas, als een dummie op het autogebied en elektronica, begrijp ik van je verhaal wanneer de verkeerde voeler zou geplaatst worden dan zou je direct een storing moeten krijgen, ivm ander weerstand.

 

Ik heb gisteren na installatie wat rondgereden met verschillende stops, maar ik heb geen melding op display gehad. Uitlezen heeft ook geen foutcodes opgeleverd. Helaas heb ik weinig tijd voor morgen om te kijken of de foutmelding terugkomt. Sowieso trad het probleem maar één keer op in een dag na intensief gebruik en alleen bij stationair draaien. Rijdend (woon-werkverkeer) nooit problemen gehad, vandaar dat het heel lang duurde voordat ik het doorhad.

 

Je hebt ook 03L906088at zie ik, zou die dan anders zijn.

 

http://www.partsbase.org/vw/touran-tou- ... re-sender/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste Lucas, als een dummie op het autogebied en elektronica, begrijp ik van je verhaal wanneer de verkeerde voeler zou geplaatst worden dan zou je direct een storing moeten krijgen, ivm ander weerstand.

Als dummie is dit een conclusie die je misschien niet moet trekken? :mrgreen:

Je krijgt niet perse een foutcode, wel de verkeerde temperatuurwaarde. Dit kan weer voor schade aan je roetfilter zorgen...

 

03G906088AT is een ouder nummer, wordt niet meer geleverd, daar is de 03L906088BS voor in de plaats gekomen. Zijn dus hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een vriendelijke Servische tankstationmedewerker heeft al vervangen door een zwarte tape.

Onderweg geen problemen gehad, maar het zit mij nog steeds niet lekker. Ik ben nu op mijn eerste tussenbestemming in TR. Op mijn eindbestemming laat ik alles uitvoerig controleren. Sowieso wilde ik de auto hier een grote beurt laten geven. De nodige onderdelen als remblokken, aandrijfsashoezen, veerpootlager, remolie, olie had ik al meegenomen. Als roetfilter verwijderen goedkoper is dan in NL zal ik dat ook overwegen.

Ik heb nog steeds mijn twijfels of het juiste onderdeel,is vervangen, ivm stekkerverhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een vriendelijke Servische tankstationmedewerker heeft al vervangen door een zwarte tape.

Onderweg geen problemen gehad, maar het zit mij nog steeds niet lekker. Ik ben nu op mijn eerste tussenbestemming in TR. Op mijn eindbestemming laat ik alles uitvoerig controleren. Sowieso wilde ik de auto hier een grote beurt laten geven. De nodige onderdelen als remblokken, aandrijfsashoezen, veerpootlager, remolie, olie had ik al meegenomen. Als roetfilter verwijderen goedkoper is dan in NL zal ik dat ook overwegen.

Ik heb nog steeds mijn twijfels of het juiste onderdeel,is vervangen, ivm stekkerverhaal.

 

Onderhoud in Turkije... 1x wat kleins laten doen, nooit meer. Idioten hier weten bijna niks van deze auto's af of ze vergeten vaak wat.

Zo vergaten ze bij ons het rem systeem te ontluchten... lekker veilig in een omgeving met veel heuvels.

 

Waar is je eindbestemming in Turkije? Toevallig Kayseri? Ik zit nu in Kirsehir.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden