jeroentdi Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Na wat rondgeneusd te hebben op het forum ben ik erachter gekomen dat je de climate control een selftest kan laten doen. Nu dat gedaan te hebben krijg ik halverewege geeft hij een error aan. Sluit hij het af en gaat niet verder met de selftest. Ik heb dit gedaan na aanleiding van gister. Tijdens hetrijden ging hij opeens zomar minder blazen. Verder wordt hij wel koud en overal komt lucht uit alleen blaast hij niet meer zoveel als hij altijd gedaan heeft. iemand hier ervaring mee of weet waar het aan kan liggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Coentje Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Vertel is die selftest?...Hoe gaat dat in zijn werk? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 scorpiosoft Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 Via de Vag-Com software. En via de volgende handeling: Eigendiagnose CLIMATRONIC - Auto VAN contact - Druk gelijktijdig op de knoppen "Luchtcirculatie" [links onder] en "Econ" [recht onder]. - Houdt deze knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt - Schakel de auto OP contact en houdt de knoppen tijdens deze actie ingedrukt - De eigendiagnose wordt nu uitgevoerd en de knoppen kunnen worden losgelaten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Coentje Geplaatst 20 juni, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2007 thx man Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentdi Geplaatst 21 juni, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2007 Okeej ga ik dat ook eens proberen. Via van-com is heel simpel eigenlijk. -in het hoofdscherm op select klikken -dan op 08- auto HVAC -dan op output tests- 03 -dan op start klikken. Bij ging dat ook allemaal goed alleen halverwege gooide hij hem eruit en gaf hij de foutmelding eroor dat hij de test niet af kon maken. Nu heb ik ook al opgezocht dat er verschillende kleppen inhet systeem zitten die nogal eens blijven hangen. Maar welke klep dient waarvoor en waar zitten ze? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JNengerman Geplaatst 13 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2007 Hallo, ik heb ook wat raars met mijn climate control. Zodra ik op contact zet staat de blower uit en zie je op display alleen maar temp buiten, autootje en temp binnen. Zodra ik op auto druk zie je wel auto verschijnen maar gebeurd er niets. Zodra ik zelf de blower up druk gaat hij wel regelen op een bepaalde blower stand. Als ik nu nog een keer auto druk wil hij niet weg. Druk ik op eco, gaat hij wel op eco maar als ik nog een keer druk staat hij weer op auto. Ik kan dus niet de conditie krijgen dat er zowel geen eco als auto staat. Dit wil alleen als ik handmatig de blowerstand verander naar een lagere of hogere stand. Kom ik weer op de blower stand waar ik vanuit wegging staat er weer auto. Nu heb ik de zelftest gedaan maar er verschijnt halverwege 513 00. Weet ook iemand wat dit inhoud? Mvg, Joost Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bink2006 Geplaatst 14 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2007 Via deze link kan je zien wat de foutcode inhoudt: http://users.pandora.be/xius/auto/climatronic_ned.htm Succes ermee!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gurby Geplaatst 16 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2007 Tijdens hetrijden ging hij opeens zomar minder blazen. Ik meen dat dit normaal is... bij mijn clima merk ik het volgende: na starten auto begint hij eerst een korte tijd op de voorruit te blazen, dan (redelijk) hard de auto in om deze op gewenste temperatuur te krijgen, daarna gaat hij wat zachter blazen om de bereikte temperatuur aan te houden. Volgens mij is wat jeroentdi omschrijft gewoon normaal gedrag van de clima. Vaak, bv als je de radio aanhebt, heb je alleen zelf niet door dat hij wat zachter gaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Helco Geplaatst 16 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2007 Ik heb links 444 staan en rechts 02. Wat houdt die 02 in? Helco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RoJa Geplaatst 6 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 augustus, 2007 iemand enig idee wat die 02 inhoudt? Ik kreeg dit ook bij de foutmeldingen met de zelftest, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Teddemans Geplaatst 7 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2007 bij mij precies hetzelfde verhaal.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 scorpiosoft Geplaatst 7 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2007 Het beste is gewoon de auto eens te laten uitlezen door iemand in de buurt met de Vag-Com software. Je kan dan de precieze foutcodes uitlezen. Deze kan je vervolgens opzoeken op de site van Gerrit Speek (http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JNengerman Geplaatst 15 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2007 Even een korte vraag: Als men de climate control op auto zet en het is binnen kouder dan de ingestelde temperatuur (oftewel hij is aan het verwarmen), WAAR komt de warme lucht dan uit? Ik heb het idee dat het nu 'vast' zit maar dat het uit de vooruit roosters hoord te komen. Zodra de airco aanslaat komt het trouwens uit de voorste roosters en zodra ik hem op vooruit zet werkt dat ook goed dus de kleppen werken wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Xius Geplaatst 17 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 oktober, 2007 Als men de climate control op auto zet en het is binnen kouder dan de ingestelde temperatuur (oftewel hij is aan het verwarmen), WAAR komt de warme lucht dan uit? Komt uit het voetcompârtiment. Warme lucht stijgt. Al vind ik het onhandig, omdat ik mijn handen meestal voor de rooster wil zetten om op te warmen. http://www.xius.be/index.php?option=com ... &Itemid=26 hier staat een iets andere versie. Wat foutjes gefilterd, en de users.pandora.be gaat offline na een maandje. Ik heb links 444 staan en rechts 02. Wat houdt die 02 in? Dat is me nog onbekend. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Laurenshps Geplaatst 23 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 oktober, 2007 Additional Information - Extra code at end of error messages: 01 Signal Shorted to B+ 02 Signal Shorted to Ground 03 No Signal 04 Mechanical Malfunction ... Zie http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html onderaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eikeboom Geplaatst 24 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2007 ik heb de zelf test ook gedaan. Drie kleppen die niet goed functioneren.Gevolg: het wordt eerst el warm in de auto maar de temperatuur blijft niet constant. Het schijnt dat zowat het hele dashboard gesloopt moet worden om die kleppen te bereiken. Laat het voorlopig maar zo, al genoeg onkosten gehad. Kunnen die Duitsers nu echt geen probleemloze auto's bouwen? Wicher Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Xius Geplaatst 24 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2007 Additional Information - Extra code at end of error messages: 01 Signal Shorted to B+ 02 Signal Shorted to Ground 03 No Signal 04 Mechanical Malfunction ... Zie http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html onderaan staat erbij!!! De codes zijn in twee gedeeld. Een eerste zijn 3 zijn de hexadecimale waarde van de foutcode en de laatste twee het soort foutcode. Deze hebben ook een cijfercombinatie en die is als volgt: (met dank aan Laurenshps) * 01 Signaal kortsluiting met de plus * 02 Signaal kortsluiting met de massa * 03 Geen of ontbrekend signaal * 04 Mechanische hapering Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 24 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2007 ik heb de zelf test ook gedaan. Drie kleppen die niet goed functioneren.Gevolg: het wordt eerst el warm in de auto maar de temperatuur blijft niet constant. Het schijnt dat zowat het hele dashboard gesloopt moet worden om die kleppen te bereiken. Laat het voorlopig maar zo, al genoeg onkosten gehad.Kunnen die Duitsers nu echt geen probleemloze auto's bouwen? Wicher in en uitbouw dashboord €201,99 ic. btw bij de dealer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 eikeboom Geplaatst 25 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2007 Voor ruim 200 euro het dashboard dus uit- en ingebouwd, zijn ze er dus toch wel een paar uur zoet mee. en dan de rest nog wat kosten de kleppen die vervangen moeten worden? vind het veel geld. Wicher Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 26 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 oktober, 2007 Stelmotor € 102,00 ex btw allemaal uiteraard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DurkieBoy Geplaatst 31 oktober, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2007 iemand enig idee wat die 02 inhoudt? Ik kreeg dit ook bij de foutmeldingen met de zelftest, bij mij precies hetzelfde verhaal..Bij mij dus hetzelfde verhaal. 444 wordt 01092: dit zou iets met de knop van je cabrio dak te maken hebben... En 02: kortsluiting bij de massa? Dit lijkt mij geen logische verklaring. Weet iemand wat 444 02 wél betekent? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jeroentdi
Na wat rondgeneusd te hebben op het forum ben ik erachter gekomen dat je de climate control een selftest kan laten doen.
Nu dat gedaan te hebben krijg ik halverewege geeft hij een error aan.
Sluit hij het af en gaat niet verder met de selftest.
Ik heb dit gedaan na aanleiding van gister.
Tijdens hetrijden ging hij opeens zomar minder blazen.
Verder wordt hij wel koud en overal komt lucht uit alleen blaast hij niet meer zoveel als hij altijd gedaan heeft.
iemand hier ervaring mee of weet waar het aan kan liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten