Ga naar inhoud

  • 0

Waar zijn VAG-Com kabels te koop


ReneR

Vraag

Aangezien ik de laatste tijd nogal regelmatig de vraag kreeg waar ik mijn kabel vandaan had ben ik even op onderzoek uitgegaan.

 

 

Ik heb in het verleden een aantal kabels bij scantool.nl(enkelvoud) gekocht voor een aantal mensen van hier en in mijn omgeving.

Deze site is echter al een tijdje blanco.

 

Toen heb ik contact met Scantools.nl(meervoud) of zij een alternatief hadden.

Ik zelf dacht even dat we misschien iets konden met de Elmscan ISO USB.

Dit apparaat blijkt niet met VAG-COM te kunnen werken.

Maar ze gaven aan dat VAG-COM binnenkort wel bij hun in het assortiment zou komen.

Hopenlijk kunnen ze dan ook de kabels leveren.

Hun tip was dat we de "new items" op www.scantools.nl in de gaten moesten houden.

 

Nou we zullen zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Ahum....

Dacht dat hij gewoon moest detecteren als kabel niet in auto zit.

 

Dus nog eens in de auto geprobeerd

vagcom 311-2: een teken van leven

vagcom 409-1: een teken van leven

vagcom 704 : dood

 

In 311 en 409 krijg ik onderstaande meldingen bij het testen van com2. Als ik save en dan vervolgens Auto-Scan doe dan zijn ze even bezig en verschijnt er even van alles op het scherm. Meteen daarna krijg ik de melding dat het programma is beeindigd.

 

stap ff terug naar 311 en alles werkt stabiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ahum....

Dacht dat hij gewoon moest detecteren als kabel niet in auto zit.

 

Dus nog eens in de auto geprobeerd

vagcom 311-2: een teken van leven

vagcom 409-1: een teken van leven

vagcom 704 : dood

 

In 311 en 409 krijg ik onderstaande meldingen bij het testen van com2. Als ik save en dan vervolgens Auto-Scan doe dan zijn ze even bezig en verschijnt er even van alles op het scherm. Meteen daarna krijg ik de melding dat het programma is beeindigd.

 

VAG-COM versie 704.14 is aangepast voor Vista....

Probeer die is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maak em niet gek Coentje....je springt van de hak op de tak :wink:

 

311 heeft iig com port status OK en interface status found ready....

 

Choice is easy lijkt me.....

 

Sorry voor me puppy gedrag ging ff los....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De eerste bijdrage van Coentje snap ik de ballen niet van. Enfin.

 

Het rare is dat 704 die voor vista schijnt te zijn niets doet. Wellicht omdat mijn kabel wel niet een officiele Ross-tech kabel zal zijn.

 

Ik ga jullie tip opvolgen: ik knal weer eens alle vag-com-spullen er af en begin opnieuw met 311. Doe ik dan morgen want het is wel weer mooi geweest voor vandaag.

 

Bedankt voor de tips en feedback tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De eerste bijdrage van Coentje snap ik de ballen niet van. Enfin.

 

Het rare is dat 704 die voor vista schijnt te zijn niets doet. Wellicht omdat mijn kabel wel niet een officiele Ross-tech kabel zal zijn.

 

Ik ga jullie tip opvolgen: ik knal weer eens alle vag-com-spullen er af en begin opnieuw met 311. Doe ik dan morgen want het is wel weer mooi geweest voor vandaag.

 

Bedankt voor de tips en feedback tot nu toe.

 

was niet me bedoeling Robl

Nog een keer maar dan een rustige gestructureerde volgorde:

1. verwijder alle versies.

2. probeer eerst 311 zou moeten werken in Vista.

3. wanneer 311 alsnog geen succes is probeer versie 704.14 deze is klaar voor Vista dat is de aanduiding 14 aan het einde.

 

Ik hoop dat je verder komt met ballen en verstand uiteraard :wink:

 

gr

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De eerste bijdrage van Coentje snap ik de ballen niet van. Enfin.

 

Het rare is dat 704 die voor vista schijnt te zijn niets doet. Wellicht omdat mijn kabel wel niet een officiele Ross-tech kabel zal zijn.

 

Ik ga jullie tip opvolgen: ik knal weer eens alle vag-com-spullen er af en begin opnieuw met 311. Doe ik dan morgen want het is wel weer mooi geweest voor vandaag.

 

Bedankt voor de tips en feedback tot nu toe.

 

Uiteraard zal de niet Ross-tech kabel niet funtioneren met versies hoger dan 4.09.. in de Ross-tech kabel zit nl. en Dongle(hardwaresleutel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt mannen. Dankzij jullie hulp ben ik inmiddels aardig op weg.

 

Ik heb inmiddels mijn eerste auto-scan verricht. :mrgreen::lol:

Met de resultaten hiervan zal ik jullie in een ander topic lastigvallen.

 

Wat volgens mij alles uiteindelijk toch heeft laten werken is:

- in vista bij de snelkoppeling van vag-com instellen "als administrator uitvoeren"

- je handleiding niet geloven en poortscans alleen doen met de stekker in je auto en met de auto op contact

- versie 3.11 gebruiken ondanks dat ik in deze versie niet kan instellen dat is een USB-kabel heb

 

Op zich relatief eenvoudige tips maar ondanks dat ik ooit ben afgestudeerd in de informatica heeft mij dit toch heel veel tijd gekost :angry::twisted::bash:

 

Enfin eind goed al goed.

 

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@passatvw

Ja maar dat zegt in Vista blijkbaar niets. Ondanks het feit dat ik als admin was ingelogt moest ik de snelkoppeling van vag-com aanpassen om problemen te voorkomen.

 

Maare... als jij je poort test in vag-com, wordt je kabel dan wel herkend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Diezelfde melding had ik ook!

Als je met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van vag-com klikt staat ergens bovenaan in het dan verschijnend menutje "als administrator uitvoeren". Zou ik gewoon eens proberen. Bij mij heeft dit alles opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft ooit iemand van jullie niet gewoon besloten om de kabel en software aan te schaffen bij de uitvinder zelf?

 

Kost maar € 196,- incl. verzendkosten. Dit betekent dat je voor de rest van je leven hooguit nog een andere kabel hoeft te kopen, als ze de aansluiting bij VW zouden wijzigingen. Daarnaast bied de nieuwste versie van VAGCOM alleen ondersteuning voor Vista (versie 7.x).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden