Ga naar inhoud

  • 0

Waar zijn VAG-Com kabels te koop


ReneR

Vraag

Aangezien ik de laatste tijd nogal regelmatig de vraag kreeg waar ik mijn kabel vandaan had ben ik even op onderzoek uitgegaan.

 

 

Ik heb in het verleden een aantal kabels bij scantool.nl(enkelvoud) gekocht voor een aantal mensen van hier en in mijn omgeving.

Deze site is echter al een tijdje blanco.

 

Toen heb ik contact met Scantools.nl(meervoud) of zij een alternatief hadden.

Ik zelf dacht even dat we misschien iets konden met de Elmscan ISO USB.

Dit apparaat blijkt niet met VAG-COM te kunnen werken.

Maar ze gaven aan dat VAG-COM binnenkort wel bij hun in het assortiment zou komen.

Hopenlijk kunnen ze dan ook de kabels leveren.

Hun tip was dat we de "new items" op www.scantools.nl in de gaten moesten houden.

 

Nou we zullen zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
De kabel die ik nu heb werkt ook met de VDC tool (ramen open dicht via AB). Het is de ProChip RS232 te koop op ebay.de, de prijs valt mee en tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

 

Mijn lappie heeft geen RS232, alleen maar USB. Maar misschien bestaat ie ook in USB...zal es kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb USB en een COM poort op de laptop.

 

Nu ben ik opzoek naar een andere uitlees stekker, want deze geeft soms nog wel eens een probleempje. Bij benzine's krijg ik 9 vd 10 keer een BAUD rate fout in 01.

 

Aangezien ik de kabel regelmatig gebruik, voor verschillende auto's moet ik een stevige en goede kabel hebben. Het liefst een korte kabel, ivm plaats stekker in Seat (ibiza)

 

Suggesties??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De laptop is dit jaar geleverd met Vista, er zit dus geen ander OS op. De laptop heeft geen com-poort dus heb ik deze USB-kabel gekocht.

 

Als ik de kabel aansluit wordt hij gewoon herkend en zoekt en vindt hij de driver op de meegeleverde CD. Als ik dan zoek wat er is gebeurd dan is een apparaat "USB serial port (com8)" toegevoegd. Weet niet of dit een certfied driver is, maar VIsta "protesteert" ook niet.

 

Welke vag-com versie ik ook installeer, ik krijg bij de test van de poort de melding dat de Ross-tech kabel niet gevonden is. Niet achter mijn bureau met alleen de kabel aangesloten, niet met de kabel aan de auto aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, beide getest met de kabel aangesloten:

 

vagcom opties: poort=USB ->Ross-Tech USB interface Not Found!

vagcom opties: poort=com2 EN driver op com2 gezet ->Port Status OK, interface: Not Found!

 

Bedankt voor het meedenken tot nu toe.

Iemand nog een hint, tip of list?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ahum....

Dacht dat hij gewoon moest detecteren als kabel niet in auto zit.

 

Dus nog eens in de auto geprobeerd

vagcom 311-2: een teken van leven

vagcom 409-1: een teken van leven

vagcom 704 : dood

 

In 311 en 409 krijg ik onderstaande meldingen bij het testen van com2. Als ik save en dan vervolgens Auto-Scan doe dan zijn ze even bezig en verschijnt er even van alles op het scherm. Meteen daarna krijg ik de melding dat het programma is beeindigd.

post-2824-1423822249,4503_thumb.jpg

post-2824-1423822249,5284_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Offtopic:

Met Groovejunk eens!! Wat meuk zeg Vista zowel prive als zakelijk...

Mag ik wel zeggen als 24/7 diehard gamerrrr en netwerkbeheerder..

 

Markplaats zoek ff op vag-com en dan kom je er eentje tegen van 39,50 deze werkt super in combinatie met 311 versie.

 

gr

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat versta je onder een teken van leven?

Knal is alle VAG-COM sh!t van je laptop en install daarna alleen 311-2, draait `t beste wat ik zo lees.....wie weet.

Probeer daarna is in een module te komen iso autoscan.... 01- Engine bijvoorbeeld.

Suc6

 

Yep, en doe ff regedit (kijk hiermee uit) dit verwijderd alles in je register..

Geen demo en full versions samen werkt ook niet lekker.

 

succes

Coen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden