Ga naar inhoud
  • 0

BMP of BKP motor 2.0 TDI?


barbara

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

BMP = Bosch verstuivers, 8v en met roetfilter

 

BKP = Siemens verstuivers, 16v en zonder roetfilter

 

Eerder gingen de verstuivers van de BKP wel eens stuk, maar na de terugroep-/werkplaatsactie heb ik zelf niks meer erover gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ozzy,

dank voor je reactie.

Is prettige bevestiging van voorkeur voor BMP.

 

Dat moet je zelf weten. Wij hebben er 1 met een BKP voor de deur staan en die rijd tot nu toe 44.000 km probleemloos rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ozzy,

dank voor je reactie.

Is prettige bevestiging van voorkeur voor BMP.

 

Dat moet je zelf weten. Wij hebben er 1 met een BKP voor de deur staan en die rijd tot nu toe 44.000 km probleemloos rond.

 

Maar jij hebt geen roetfilter en dus gaat de heeeeeeele wereld eraan door jou!!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ozzy,

dank voor je reactie.

Is prettige bevestiging van voorkeur voor BMP.

 

Dat moet je zelf weten. Wij hebben er 1 met een BKP voor de deur staan en die rijd tot nu toe 44.000 km probleemloos rond.

 

Maar jij hebt geen roetfilter en dus gaat de heeeeeeele wereld eraan door jou!!! :mrgreen:

 

Ik heb er nog een kat erin zitten hoor... :angel::mrgreen:

 

P.s Wie heeft er hier nou géén roetfilter (meer) :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heeft de 8v BKM ook niet 136 pk ipv de 140 pk die 16v BKP heeft. is toch 4 pk hahahah

 

nee, want eerst en vooral hebben ze af fabriek méér dan 140 pk. Ten tweede is de mijne afkomstig uit .de en heeft dus wel 140 pk op papier... ik herhaal: "op papier" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

16V koppen hebben vaker last van scheuren in de kop.

En naar mijn weten de 'foute' verstuivers, maar hier is terugroep actie voor geweest.

Roetfilter van BMP is ook niet ideaal, maar scheur in kop is echt een groot probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16V koppen hebben vaker last van scheuren in de kop.

En naar mijn weten de 'foute' verstuivers, maar hier is terugroep actie voor geweest.

Roetfilter van BMP is ook niet ideaal, maar scheur in kop is echt een groot probleem.

 

Een gescheurde kop komt bij de 2.0TDI van de Golf 5/Jetta voor, voor zover ik weet/gehoord heb dan... Nog nooit gehoord dat het bij de 3C met BKP (140pk) of BMR (170pk) is voorgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je bij een import auto gaat kijken, check dan dmv het kenteken wat het BPM bedrag op het kenteken is (nee geen BMP :mrgreen: ).

 

Als dit bijvoorbeeld bij een Passat 140/170pk bijvoorbeel 2000 euro dan is de auto met schade ingevoerd.

 

BPM wordt namelijk verlaagd (lees korting) als een auto met schade wordt ingevoerd.

 

Vergelijk dit een beetje met andere Passat's wat dit moet zijn.

 

Ben zelf bij 2 170PK Highlines wezen kijken, de ene had 2200 euro BPM op het kenteken, de auto die ik heb gekocht had 11500 BPM.

 

Hoe lager het BPM bedrag hoe groter de schade is geweest.

 

Het is een snel en makkelijk iets om te controleren of de auto met of zonder schade is ingevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels weer een ervaring rijker - nadat de krukas gebroken is - de BMM past ook - paar aanpassingen aan de kabelboom van een golf V en je hebt er een mooie BMM met kabelboom in de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zit er 'n blok uit 'n audi a3 in, wat volgens ons 'n BMP was, maar volgens Lucas van VAGtechniek zou die motor ook 'n andere motorcode hebben. Dunno welke dat dat dan zou moeten zijn, maar soit. In mijn blok zat iig géén balansasmodule, verder zag 't er allemaal toch vrij identiek uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij heeft a3 geen bmp

 

LOL, ok... dan weet ik bij deze officieel niet wat voor motor ik heb. 't is 'n 2 liter achtklepper zonder balansasmodule, dat weet ik er wel van. Welke code die dan wél heeft... geen idee, maar ik weet dat hij uit 'n a3 komt. Ik heb die a3 zelf nog helpen duwen namelijk :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij heeft a3 geen bmp

 

LOL, ok... dan weet ik bij deze officieel niet wat voor motor ik heb. 't is 'n 2 liter achtklepper zonder balansasmodule, dat weet ik er wel van. Welke code die dan wél heeft... geen idee, maar ik weet dat hij uit 'n a3 komt. Ik heb die a3 zelf nog helpen duwen namelijk :lol:

BMM

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden