Ga naar inhoud
  • 0

Turbo kapot???


VWpassat2002

Vraag

Na bijna een jaar gereden te hebben zonder problemen was ik kennelijk weer aan de beurt. Op de snelweg merkte ik ineens dat ik minder vermogen had. En bij het gas geven hoorde ik een fluitend/gierend geluid. Ik kon het geluid met al het voorbij razende verkeer niet helemaal thuisbrengen. Dus de eerste afslag genomen en toen ik onderaan de afrit allemaal witte rook/damp voorbij zag waaien de auto direct in de berm gezet en de motor afgezet.

 

Wegenwacht erbij. Deze dacht aan een kapotte koppakking maar in verband met het gierende/fluitende geluid bij het gas geven ook aan kapotte turbo. Motor bleef wel lopen en geen prut of andere vloeistoffen zichtbaar op of bij de motor.

Ik ga er dus vanuit dat de turbo het begeven heeft. De kilometerstand van de auto is 312.000.

 

Als het de turbo is, heeft iemand een idee wat we dat dan gaat kosten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

gierend geluid en witte rook is mis, lekke slang is blazen en zwarte rook.

 

In Made ligt nog wel een turbo van een 130pk tdi bij inruil van oude turbo 225 euro:

 

Auto-Onderdelen Made BV

Burg.V.Campenhoutstraat 39b

4921KR, Made

Noord-Brabant

0162684865

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Garage heeft gebeld. Turbo is inderdaad kapot. Daardoor moeten ook nog wat andere onderdelen vervangen en gereinigd worden. Totaal een kleine E 1.700,-. :(

 

Binnenkort gaat ie er nu echt uit. Heb genoeg van de dure reparaties...

Als hij eruit gaat doe je toch geen nieuwe turbo! Andere garage wellicht? Ruil turbo?

 

Maar goed met dik 3ton kan er natuurlijk keer iets kapot gaan he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb weinig keus. Met een kapotte turbo is hij sowieso niet te verkopen. En er wordt een gereviseerde turbo geplaatst, dus geen nieuwe.

En als er een KEER iets kapot ging had ik er geen problemen mee, zelfs niet als dat E 1700,- kost.

 

Maar het blijft aan de gang. In 3 jaar tijd: Rembekrachtiger vervangen (was vastgevroren waardoor er het één en ander kapot was), poelie afgebroken, radiator kapot, dynamo kapot, elektrische binnenspiegel moeten vervangen, beide koplampunits vervangen incl.stelmotor, diverse lekkages gehad, achterruitwissermotor, stoelverwarming kapot, bestuurderszijde deurslot kapot (bekende kwaal) en zo kan ik nog wel even doorgaan. En what's next?? En daarnaast nog het normale onderhoud, zoals het vervangen van de distributieriem (ook een hele dure).

 

Als ik alles bij elkaar optel kom ik met de laatste reparatie erbij op ongeveer E 5.500,- aan dure reparaties en extra onderhoud. Dat is dus exclusief banden, beurten en remmen e.d. Da's toch zonde geld.

 

De Duitse degelijkheid is bij mijn Passat ver te zoeken. Dus bij mij heeft hij de langste tijd wel gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden