Ga naar inhoud

ruudjuh

Members
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ruudjuh

  • Verjaardag 02-09-1984

Profile Information

  • Plaats
    Venlo

Overige

  • Vagcom
    nee

ruudjuh's Achievements

3

Community reputatie

  1. Zoals de titel al zegt, gaat de auto na een 20000km steeds trillen met remmen boven de 80-100kmh. De eerste keer voor de schijven en blokken vervangen door brembo's, niks aparts gewoon vervangende delen voor het originele spul maar dan van brembo. Alles prima, auto remde goed en zonder trillen. Na een 20000 km was het probleem er weer, schijven vervangen door economy parts van Volkswagen. Ook toen alles goed met remmen en niks aan de hand. Toen weer na ongeveer hetzelfde aantal km's was het trillen er weer. Toen de schijven en blokken voor vervangen door originele Volkswagen delen. Alles prima En je raadt het natuurlijk al we zijn weer ongeveer hetzelfde aantal kilometers verder het is er weer. Alle keren(na die +/- 20000 km) begint het heel minimaal, en naarmate de tijd/kilometers wordt het erger. De remmen zijn goed "ingeremd" nadat de nieuwe delen gemonteerd zijn. De klauwen "schuiven" goed en zitten niet vast. Kan het misschien iets anders zijn, zie ik iets over het hoofd? Zoek ik het in de verkeerde hoek? Alle tips zijn welkom. En alvast bedankt voor jullie moeite
  2. Mijn spanner en multiriem van mijn passat 3bg 1.9tdi AVF beginnen op het eind van hun leven te komen. nou ben ik benieuwd of ik de riem kan vervangen zonder de bumper in de servicestand te zetten. dus om de riem over de koelfan te " schuiven" en zo over de poelies te zetten. ben benieuwd
  3. bedankt voor jullie reacties. over 2 weken ga ik er aan beginen
  4. Mijn Aircopomp(van een passat 1.9tdi AVF uit 2004) is gesneuveld, de magneetkoppeling is uit elkaar gevallen doordat de centrale bout afgebroken is, ik weet niet zeker of deze ook vastgelopen is(de riem is in ieder geval niet geknapt). Ik heb een andere pomp en ga nog een andere droger bestellen, maar mijn vraag. Moet ik de condensor ook vervangen(voor het geld hoef ik het niet te laten)? Het systeem gaat gespoeld worden, met spoelmiddel en wordt daardoor opnieuw afgevuld en gecontroleerd bij een aircoboer. Ik hoor allemaal verschillende verhalen en ik heb geen zin dat als ik net klaar ben de condensor voor problemen zorgt. Alvast bedankt!!
  5. Helemaal originele passat 3bg variant uit 2004 1.9tdi 96kw Als ik rij (145 op autosnelweg) 900k-950 met een tank Als mijn vrouw rijdt, 1000-1100km op een tank Ga ik over de 3000rpm, dan schiet het verbruik omhoog. 90% zijn autosnelweg kilometers
  6. Ik heb precies hetzelfde probleem, gaat volgende maand naar de dealer. Mijn monteur weet het ook niet
  7. ruudjuh

    Dak strip

    Weet iemand nog zo'n strip in het zwart beschikbaar? Ik ben er een verloren op de deutche autobahn????
  8. Daar ben ik weer De Passat is net voor kerst naar de VW dealer geweest hier in Venlo. Diagnose: Stuurmodule niet goed. Vrijdags, toen had ik de auto gebracht, hebben ze deze besteld en zaterdags hebben ze deze ingebouwd, geen resultaat. Aangezien ik die zaterdagmorgen naar Oostenrijk was gegaan, heeft mijn vader de auto opgehaald en afgesproken dat ik een nieuwe afspraak zou maken als ik terug was. Uiteindelijk ging vorige week vrijdag de Passat , iets later dan gepland, terug naar de VW dealer. Diagnose: We weten het niet, het lijkt te weinig of geen druk maar kunnen zo niks vinden of zien. Na overleg hebben ze eerst de pomp vervangen, deze is nu weer origineel. De sproeiers sproeiden weer, maar niet zoals het hoorde. De delen die de sproeikop naar buiten duwen waren ook nieuw maar ook niet origineel. Dus deze vervangen door originele, dit had echter geen resultaat, dus die erin zaten weer terug gezet. De sproeinozzles aan een kant waren niet lekker en deze hebben ze ook vervangen, dit hielp wel wat maar nog niet 100%. Uiteindelijk hebben ze de stuurmodule(relais) nog vervangen en toen was het goed. Dus de oplossing was: * een nieuwe originele pomp; * eenzijdig de sproeinozzles vervangen, waarschijnlijk als dit niet gedaan was was het ook goed gekomen, maar vooruit; * een nieuwe stuurmodule. Dus nou werkt het weer Toen ik de Passat ernaartoe bracht hoorde ik ook een een "geschreeuw"/geratel bij stationair, dus hier hebben ze ook even naar gekeken. Vrijlooppoelie van de dynamo zat vast. Dus die ook maar laten vervangen aangezien hier speciaal gereedschap voor nodig is. Wil er bij vermelden dat de service van de VW dealer in Venlo erg vooruit is gegaan. Was er eerst niet zo over te spreken na eerdere slechte ervaringen. Maar ben nu keurig geholpen. De eerste keer dat de Passat daar was geweest, hoefde ik niks te betalen. Ook niet voor de uren omdat het niet opgelost was. Nu, gedurende de laatste dagen, steeds netjes op de hoogte gehouden van de status en wat ze wilden doen en mijn gedachte daarover. Kortom, prima service.
  9. Ben ik weer. Bumper eraf gehad, slangen goed. Zelfs twee nieuwe sproeiers geplaats. Nog steeds hetzelfde, sproeiers komen naar buiten maar sproeien niet. Lijkt net dat op het moment dat ze moeten sproeien dat de druk wegvalt, alsof de pomp net een seconde tekort loopt. Ik wil het relais nakijken/vervangen. Weet iemand welk relais dat is? Bedankt alvast
  10. Oh dat kan ook ja, maar wil toch de bumper goed zetten dat de sproeier die niet meer raakt. Kan ik ook gelijk alles controleren
  11. Jup Denk de bumper maar eens eraf halen en verder kijken.
  12. Hoi, Na een jaar geen problemen gehad te hebben heb ik er nu net voor de winter een. Mijn koplampsproeiers(passat 3BG) komen naar buiten maar sproeien niet, zit een nieuwe pomp(wel geen originele maar een febi of hella, dat weet ik niet meer zeker) in maar dat heeft niet mogen baten. Valt me wel op dat de sproeier aan de bestuurder kant de bumper raakt. En het lijkt net dat als de pomp een of twee seconde langer zou pompen dat ze het dan wel gewoon doen. Zover ik kan zien zijn de nozles gewoon open. Kan het misschien zijn dat doordat de sproeier aan de bestuurderskant de bumper raakt dat dat net teveel "kracht" kost en? Ik hoor graag van jullie aangezien ik in februari naar Oostenrijk ga en ze dan graag werkend heb????
  13. De auto krijgt over twee weken een beurt en dan worden de lampjes vervangen. Ga van daaruit even verder kijken hoe en wat. Het belangrijkste is dat mijn vrouw van de winter goed licht heeft, aangezien ze elke dag een 150 km 's morgens en 's avonds in het donker rijd. Het vermoeden bestaat(ook volgens anderen) dat het probleem in de lens zit, we zullen zien
  14. Nou het gaat dus niet door, auto arena kan alleen op werkdagen. Aangezien ik dat niet kan met mijn werk, wordt het nils. Maar bij nader onderzoek ben ik ook bang dat mijn lenzen in de koplamp het probleem zijn. Binnenkort maar eens voor nieuwe units kijken
  15. Gaat begin van de volgende maand naar de vw dealer in venlo €50,- Ben benieuwd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden