Ga naar inhoud

VWpassat2002

Members
  • Aantal items

    56
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VWpassat2002

Profile Information

  • Plaats
    Helmond

VWpassat2002's Achievements

2

Community reputatie

  1. Toen het rechter achterportier af en toe niet meer open ging heb ik te lang gewacht met het vervangen van de motor van de centrale vergrendeling. Want nu gaat de deur helemaal niet meer open. Heeft iemand een tip hoe de motor nog vervangen kan worden met een gesloten portier?? Het zou handig zijn als ik daarvoor al een andere motor heb. Weet iemand misschien het onderdeelnummer van zo'n motor. Passat is van januari 2002. Alvast bedankt
  2. Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de 1J6 955 711 G. Gezien de prijs is het misschien toch slimmer om voor een nieuwe te gaan dan voor een tweedehandse.
  3. De ruitenwissermotor achter heeft het voor de tweede keer in nog geen 2 jaar begeven. Ik heb, toen de eerste motor kapot ging, een motor van de sloop gemonteerd, maar die is dus nu al weer kapot. Ik denk dat ik destijds een motor heb gekregen uit een auto met hoge km-stand, dus al veel gebruikt. Ik wil nu een wat jongere wissermotor die wat langer mee gaat, dus een motor van na 2002. De VW-dealer wil mij niet het juiste onderdeelnummer geven, omdat ik hem dan op de sloop ga halen en niet bij hun. Maar ik wil geen nieuwe motor kopen, want die zijn me te duur. Het onderdeelnummer van de wissermotor die er nu op zit is 3B9 955711C. Als ik dit nummer op zoek op internet is dit een motor van de modellen tot 05-2001. Mijn Passat is van 01-2002. Weet iemand wat het juiste onderdeelnummer is van de wissermotor voor een Passat uit 01-2002?? Alvast bedankt.
  4. Heb net nog eens goed gekeken,maar ik denk dat er de nodige nokjes in de loop van de jaren afgebroken zijn. Ik kan de veer weer opdraaien met een torx-schroevendraaier, maar de nokjes vallen nergens meer in als ik de kappen er weer opdruk. Dus draait de veer weer terug....
  5. Vandaag hoorde ik een eenmalig geluid toen ik over een verkeersdrempel reed. Omdat ik dacht dat er in de kofferbak iets verschoven was heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Thuis zag ik dat het afdekzeil slap hing. Kennelijk was er iets los geschoten toen ik over de drempel reed. Ik heb geprobeerd om de spanning er weer op te krijgen, maar dat lukt me niet. Iemand tips?? Of is het spul gewoon kapot en moet er een nieuwe op??
  6. Heb weinig keus. Met een kapotte turbo is hij sowieso niet te verkopen. En er wordt een gereviseerde turbo geplaatst, dus geen nieuwe. En als er een KEER iets kapot ging had ik er geen problemen mee, zelfs niet als dat E 1700,- kost. Maar het blijft aan de gang. In 3 jaar tijd: Rembekrachtiger vervangen (was vastgevroren waardoor er het één en ander kapot was), poelie afgebroken, radiator kapot, dynamo kapot, elektrische binnenspiegel moeten vervangen, beide koplampunits vervangen incl.stelmotor, diverse lekkages gehad, achterruitwissermotor, stoelverwarming kapot, bestuurderszijde deurslot kapot (bekende kwaal) en zo kan ik nog wel even doorgaan. En what's next?? En daarnaast nog het normale onderhoud, zoals het vervangen van de distributieriem (ook een hele dure). Als ik alles bij elkaar optel kom ik met de laatste reparatie erbij op ongeveer E 5.500,- aan dure reparaties en extra onderhoud. Dat is dus exclusief banden, beurten en remmen e.d. Da's toch zonde geld. De Duitse degelijkheid is bij mijn Passat ver te zoeken. Dus bij mij heeft hij de langste tijd wel gehad.
  7. Garage heeft gebeld. Turbo is inderdaad kapot. Daardoor moeten ook nog wat andere onderdelen vervangen en gereinigd worden. Totaal een kleine E 1.700,-. Binnenkort gaat ie er nu echt uit. Heb genoeg van de dure reparaties...
  8. Na bijna een jaar gereden te hebben zonder problemen was ik kennelijk weer aan de beurt. Op de snelweg merkte ik ineens dat ik minder vermogen had. En bij het gas geven hoorde ik een fluitend/gierend geluid. Ik kon het geluid met al het voorbij razende verkeer niet helemaal thuisbrengen. Dus de eerste afslag genomen en toen ik onderaan de afrit allemaal witte rook/damp voorbij zag waaien de auto direct in de berm gezet en de motor afgezet. Wegenwacht erbij. Deze dacht aan een kapotte koppakking maar in verband met het gierende/fluitende geluid bij het gas geven ook aan kapotte turbo. Motor bleef wel lopen en geen prut of andere vloeistoffen zichtbaar op of bij de motor. Ik ga er dus vanuit dat de turbo het begeven heeft. De kilometerstand van de auto is 312.000. Als het de turbo is, heeft iemand een idee wat we dat dan gaat kosten??
  9. Ik begrijp uit de laatste reacties dat ik niet mag vragen naar een goedkoop adres en dan ik E 600,- niet teveel mag vinden... Vreemd, maar ik vind het een hoog bedrag, maar het zal wel aan mij liggen. Ben wel blij dat ik toch even verder ben gaan kijken en een adres gevonden heb waar ze de hele boel vervangen (inclusief waterpomp e.d. ) voor iets meer dan E 300,-. Is wel een gepensioneerde monteur die voor zichzelf is begonnen, maar dat zal mij een zorg zijn. Ik heb alvast weer E 300,- bespaard.
  10. Vdub, ik heb op de site gekeken. Ook zij vragen er E 600,- voor. Ook een universele garage hier in de buurt vraagt dat bedrag. Begin inderdaad te geloven dat de VW-dealer is gezakt met de prijzen, maar voor mij nog niet naar een aanvaardbaar niveau.... Wie kent een adres waar ze het doen voor de helft????
  11. Binnenkort (binnen de 10.000 km) moet de distributieriem van mijn Passat uit 2002 vervangen gaan worden. Inmiddels staat de km-stand op bijna 300.000 dus ik kan er niet meer onderuit. Wie weet een goedkoop adresje in de buurt van Helmond waar ik dit kan laten doen?? De VW-dealer vraagt er E 600,- voor en dat is nu echt even te veel.... Iemand een goed idee??
  12. Ik heb net een topic over dit onderwerp afgesloten. In de 3BG zit een gecombineerd relais. Dus een relais voor de ruitenwissers aan zowel de voorkant als aan de achterkant. Nieuw relais kost E 65,- bij de VW-dealer.. Bij mij bleef de ruitenwisser achter ook aan staan nadat ik de motor had vervangen. Bleek uiteindelijk dat de oorzaak was dat de motor een verkeerd onderdeelnummer had en daardoor de aansturing in de stekkers niet goed was. Nieuwe ruitenwissermotor met het juiste onderdeelnummer erin en toen werkte alles weer. Heeft jouw kennis misschien net een andere motor gemonteerd??
  13. PROBLEEM EINDELIJK OPGELOST!!!! Via de sloop uiteindelijk toch een motor kunnen krijgen met het juiste onderdeelnummer. Heb hem er net in gezet en alles werkt weer zoals het hoort. Lag dus niet aan het relais. Dat kon ook haast niet want er zit een gecombineerde relais in, dus een relais die zowel voor de ruitenwissers aan de voorkant, als aan de achterkant is. Als die relais kapot zou zijn geweest, zou ik ook problemen aan de voorkant gehad moeten hebben. En dat was dus niet het geval. Blijkt dus dat je toch wel het onderdeel met het juiste onderdeelnummer moet monteren en niet zo maar een andere motor. De motor die ik eerst had gemonteerd zag er precies hetzelfde uit, met precies dezelfde bevestiging en stekker, maar toch werkte hij niet. Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren. O ja, ik heb nu nog wel een ruitenwissermotor over. Iemand interesse???
  14. Ben net bij de VW dealer geweest voor een nieuw relais voor de achterruitwisser. Gaat me E 65,- kosten. Dat is een relais voor auto's met een regensensor. Nou lijkt met dat erg duur en ik vermoed dat dat een relais is voor de ruitenwissers aan de voorkant. Ik dacht dat een relais voor de achterruitwisser circa E 30,- zou gaan kosten. Heb er zelf de ballen verstand van, dus ik kan ook niet even kijken welke er nu in zit. Wie kan mij het onderdeelnummer vertellen van de relais voor de achterruitwisser?? En is dat een apart relais of is deze gecombineerd met de ruitenwissers aan de voorzijde??
  15. Daar had ik zelf ook aan gedacht. Wist alleen niet of dat zou werken. Ben bang dat ik de spiegel straks niet meer kan draaien als er een stukje hout vast komt te zitten tussen het balletje en het deel wat er omheen zit.... Of heb jij hier ervaring mee??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden