Ga naar inhoud

  • 0

Help!! Vw Passat 2006 parking brake fault!


j0rg0

Vraag

Hallo Mensen,

 

Helaas gebeurde gisteren het geen wat ik hier op het forum al vaker gelezen had.

Controlelampjes van epc,esp gingen aan en de cruise control werkte niet meer, ook kwam er in het display de melding Parking brake Fault !

 

Na wat opgezocht te hebben op het forum heb ik een nieuwe handremschakelaar gekocht bij de dealer( type c, er zat een type a in )

Gemonteerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem

 

Iemand die mij kan helpen ?

 

Alvast bedankt!

 

J0rg0 (Elst gld )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag bericht gehad van de garage en het is bekend waar de foutmelding vandaan komt.

Het schijnt een defecte abs pomp te zijn en ze stelde 3 opties voor

1 . Nieuwe abs pomp ( 689 Euro )

2 . Pomp laten reviseren (Kosten nog onbekend hoor ik morgen)

 

Heeft er iemand nog tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er zijn er idd hier wel een paar die door ombouwacties een pomp hebben liggen

 

 

Vandaag bericht gehad van de garage en het is bekend waar de foutmelding vandaan komt.

Het schijnt een defecte abs pomp te zijn en ze stelde 3 opties voor

1 . Nieuwe abs pomp ( 689 Euro )

2 . Pomp laten reviseren (Kosten nog onbekend hoor ik morgen)

 

Heeft er iemand nog tips ?

 

Ik zou wel een foutcode willen weten.. misschien is het alleen maar een kabeltje ofzo.. ik heb nl nog niet gehoord dat de ABS van een 3C stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou wel een foutcode willen weten.. misschien is het alleen maar een kabeltje ofzo.. ik heb nl nog niet gehoord dat de ABS van een 3C stuk gaat.

 

Ik wel, toen was er als ik mij goed herinner een druksensor in de pompeenheid stuk, die niet los te vervangen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

abs pomp stuk , eerste keer dat ik dat hoor ?

en natuurlijk weer direct het duurste stuk in het hele rem gedoe , ik zou toch eerst eens laten uitlezen bij een collega van het forum , dan kun je een heleboel geld besparen

en er zijn er hier tal op het forum die nog een abs pomp hebben liggen , weer geld uitgespaard ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas schijnt het vaker te gebeuren bij de Passat 3c

 

Zojuist bericht gehad van de dealer, nieuwe pomp kost 1552 ex btw

 

Bij deze ben ik dus op zoek naar een goed werkende pomp met onderdeelnummer: 3c0614109a

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat ik nog zo ergens een beest heb liggen in de kast , je moest em gisteren al hebben zeker

onderdeel nummers maken niet zo veel uit die zijn uitwisselbaar , als je geen zelf parkerende passat hebt of geen lane assist dan kan je steken wat je wilt als het maar begint met 3c

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe doe je dat:

 

Je meldt je probleem hier en doet rondvraag

Dan ga je naar de dealer voor diagnose/prijsopgave

Dan kom je hier weer terug zonder dat je de auto hebt laten repareren

 

Stap je dan bij de dealer binnen met een probleem en vraag je dan een kosteloze vaste-prijs-offerte?

Wel handig zo'n gratis diagnose.

Is mijn namelijk nog nooit gelukt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou wel een foutcode willen weten.. misschien is het alleen maar een kabeltje ofzo.. ik heb nl nog niet gehoord dat de ABS van een 3C stuk gaat.

 

Ik wel, toen was er als ik mij goed herinner een druksensor in de pompeenheid stuk, die niet los te vervangen was.

 

Deze fout is wel te herstelln, je bent de auto hooguit een paar dagen kwijt.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

@ j0rg0, ben rond aan het bellen geweest voor een pomp voor mijn auto. Helaas had BM onderdelenshop die voor mij niet liggen. Maar volgens mij hebben ze jouw type pomp wel liggen.

ze vragen 200 voor een complete pomp.

 

@ de rest, iemand die een pomp met pn 3c0 614 095 P heeft liggen?

 

groet,

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden