Ga naar inhoud
  • 0

Distributieketting V5 2.3 AGZ 3B2


Vraag

Geplaatst

Hallo allemaal,

 

Sinds een paar dagen komt er een lichte rammel vanachter het motorblok, vermoedelijk van de distributieketting.

Ik heb het forum afgezocht op dit onderwerp om er achter te komen bij wie een dergelijke reparatie in goede handen is voor een faire prijs.

 

Graag zou ik van jullie (ervaringsdeskundigen) gepost willen zien bij wie je dat kunt laten doen - anders dan de dealer - en wat je ervaringen zijn.

Niet alleen met de reparateur, maar ook met de reparatie.

Bij voorkeur in de omgeving Rotterdam - Hoeksche Waard - Dordrecht.

 

Graag jullie reacties.

 

Grtz, NoppieV5

 

PS.

Zou het een kwestie kunnen zijn van de bovenste spanner vervangen? De distributie zou al eens bij circa 185.000 km vervangen zijn.

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

Heren,

Ik heb ook een 2.3 V5 op het oog rijdt erg en klink ook erg goed zonder ratel of zo, maar heeft wel 226000km weg en nog nooit een kettingrevisie gehad.

Als ik dit zo lees kan ik deze beter laten staan!

  • 0
Geplaatst

Ik heb een passat 2.3 v5 op het oog met 292.000 km op de teller. De eigenaar stelt dat de ketting nog geen revisie heeft gehad, omdat dat nog niet nodig is geweest tot nu toe. Hoe geloofwaardig is dat volgens jullie? Hij zegt dat als je de motor altijd netjes warm rijdt, er niks aan de hand is. Ik heb toch mijn twijfels, gelet op de berichten hier op het forum.

  • 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 17-8-2016 om 11:05, turbojong zei:

Ik heb een passat 2.3 v5 op het oog met 292.000 km op de teller. De eigenaar stelt dat de ketting nog geen revisie heeft gehad, omdat dat nog niet nodig is geweest tot nu toe. Hoe geloofwaardig is dat volgens jullie? Hij zegt dat als je de motor altijd netjes warm rijdt, er niks aan de hand is. Ik heb toch mijn twijfels, gelet op de berichten hier op het forum.

Ze zeggen dat een ketting een auto leven meegaat (300.000km) maar in de praktijk pakt dat toch wel anders uit en moet de ketting + onderdelen al vaak eerder vervangen worden (Per gebruiker verschillend) maar er zullen er gerust zijn die al 5 ton met dezelfde ketting hebben gereden.. Maar gezien het een auto is waarvan je niet weet hoe ermee gereden is..

 

Jij zit al bijna op de 3ton, ik zou de koop niet aandurven of de auto moet bijna gratis zijn

 

En wat de eigenaar zegt over netjes warm rijden zegt niks. Als hij altijd laag in toeren schakelt is de kans dat de ketting uitgerekt is ook groot.

aangepast door Snicky
  • 0
Geplaatst

mijn broer heeft 4 ton gereden met de ketting in zijn BMW 325TDS, terwijl de afspraak gepland stond voor het vervangen is hij geknapt :bash:

 

Als je de auto koopt, zou ik hem direct laten vervangen, ook voor je gemoedsrust :angel:

  • 0
Geplaatst

mijn VR6 blok in de Sharan rijdt als een naaimachientje.. heeft ook nog maar net 290dkm gelopen.. als nieuw dus nog..

  • 0
Geplaatst

Ha, ik heb dus nog even voor de ketting als ik de laatste topics mag geloven.

Mijn wagen van 14 jaar oud met 176.000 km kan zo te zien nog ff mee..., 

Helaas is er nu net na 10 jaar weer een bobine gesneuveld, dwars doormidden gebrand :bash: 

​Vervangen doe ik nu wel zelf voor een universeel model, kan nooit slechter zijn dan origineel lijkt mij... :embarassed: 

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Ik vind het gewoon belachelijke prijzen die ketting revisies... blijf wel op distributie riem rijden.....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
  • 0
Geplaatst

Yep, ook aan de beurt Distribute ketting is een tand overgeslagen op 215000 km.

Wagen stotterde en liep zogezegd op 4 poten. De Bobines nagekeken en bougies vervangen maakte niet uit. Ik heb hem naar de garage gebracht en daar werd duidelijk dat de ketting een tand was versprongen. Ik had ook nog rekening gehouden met een verbrande klep, maar volgens de garage dus enkel tandwiel. Ik heb al eens een riem van een Passat vervangen, maar dit is inmiddels al zo’n 14 jaar geleden. De monteur zei dat heel de motor er waarschijnlijk uit moet, maar ik weet niet of ze dat al eens hebben gedaan, volgens mij kun je er heel goed bij als je de voorkant uit bouwt. 

  • 0
Geplaatst

Ik lees paar verhalen over V5 soms laag kmstand ketting moet vervangen worden. Mijn V5 heeft al 328000 km gelopen en zit nog eerste ketting op. En nooit vervangen. Laatste keer bij Vw dealer inspectie en apk keuring gedaan. Ketting en motor loopt het goed. Alleen wel motor storing van lucht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Ik kreeg destijds bij 3 ton wat rammeltjes. Er zat echter al zo veel speling in 2 van de 5 cylinders dat een volledige revisie nodig was (maar heb een tijd in Duitsland gewerkt, dus dan deed hij iedere dag 200+). Mijn garage heeft toen het blok kuinnen ruilen voor een volledig gereviseerd blok want de rest van de auto was het waard. Ik heb de auto ruim 2 jaar geleden verkocht met 527K op de teller, de koper heeft er daarna nog veel mee gereden (weet nu de status niet)

  • 0
Geplaatst

Hoi allemaal, weer even een update over de distributieketting.
Met inmiddels bijna 396.000 km op de teller is er feitelijk niets veranderd in het geluid.
De motor loopt nog steeds prima en net zo gemakkelijk 150 km/u over grotere afstanden.
Kortom, nog steeds geen probleem met de kettingen. Ben d'r blij mee!

  • 0
Geplaatst

Mijne heeft nu bij 310dkm ofzo een storingsmelding naar voren gegooid.. eerdaags demonteer ik de boel.. voor het zover is staat ie gewoon stil...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden