Ga naar inhoud

turbojong

Members+
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over turbojong

Profile Information

  • Plaats
    Den Haag
  • Naam
    turbojong

turbojong's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb een passat 2.3 v5 op het oog met 292.000 km op de teller. De eigenaar stelt dat de ketting nog geen revisie heeft gehad, omdat dat nog niet nodig is geweest tot nu toe. Hoe geloofwaardig is dat volgens jullie? Hij zegt dat als je de motor altijd netjes warm rijdt, er niks aan de hand is. Ik heb toch mijn twijfels, gelet op de berichten hier op het forum.
  2. roken wel bij incidenteel volgas, maar dat is toch normaal als je in de achteruitkijkspiegel zo'n rookontwikkeling ziet in dat geval? plasje op parkeerplaats heb ik niet kunnen ontdekken.
  3. Bij 241.000 grote beurt gehad bij Jos (JB Autoservice), waarbij olie geheel ververst is. Daarna tegen de 250.000 melding, liter bijgevuld, nu bij 253.700 (zaterdag) opnieuw melding en 1 liter bijgevuld (vandaag nog gepeild, peil nu weer normale waarde).
  4. Nee, laatste beurt was 13.000 km geleden...
  5. Voor zover onduidelijk: als ik de melding "ölstand prüfen" krijg en vervolgens peil, is de stand ook echt laag. Ik vul dan bij met 1L 5W30 van Shell Helix en dan is het peil precies terug op normale waarde. Maar zou het te maken kunnen hebben met de distributieriem die binnenkort vervangen moet worden of maakt dat echt niets uit?
  6. Hallo allen, Vooreerst de beste wensen voor 2012! Verder het volgende. Mijn passat verbruikte normaal ongeveer 1L olie /10.000 km. De laatste keer gaf de boardcomputer de melding 'ölstand prüfen' al na 3.500 km. Ik heb de laatste twee maanden wel meer gereden dan normaal, maar vooral snelweg dus dat zou niet per sé tot hoger olieverbruik hoeven te leiden. De km-stand is nu 254.000 en de distributieriem moet uiterlijk bij 268.000 vervangen worden (interval 90.000 km). Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben of is 1L/3.500 km normaal olieverbruik voor een 1.9 TDI? Groet, Eelco
  7. Ik ben er door omstandigheden nog niet aan toegekomen, dus nee, het is nog niet opgelost. JB Autoservice is voor mij ook bepaald niet naast de deur, helaas.
  8. Ok, Nard, dank voor je reactie.
  9. De schijven/blokken zijn door JB Autoservice gemonteerd. Geen imitatiespul neem ik aan.
  10. Hallo, In juni dit jaar heb ik alle schijven en blokken laten vervangen. Echter, sinds kort trilt de auto nogal bij afremmen, alleen overigens bij snelweg-snelheden (100-120). Kromme remschijven lijkt mij uitgesloten, deze zijn vrijwel nieuw. Is er een andere bekende oorzaak? Ik hoor het graag. Groet, Eelco
  11. Update voor dit probleem. Vorige week bij Jos geweest in Dieverbrug en oorzaak vrijwel direct gevonden. Een remklauw achter was lek en de schijven en blokken rondom waren een drama. Alles moest vervangen worden. Jos is er 7 uur mee bezig geweest, wel inclusief beurt en APK. Gelukkig heeft hij een schappelijk uurtarief Bleek de boardcomputer het toch bij het rechte eind te hebben gehad met 'Bremsenfehler'!
  12. Ik heb handmatige airco en die staat meestal uit
  13. Even een update. Ik heb vorig jaar november nog een keer het 'gieren' voorgelegd aan de garage die de multiriemen heeft vervangen. Ze hebben niets gehoord en de riemen stonden volgens hen strak genoeg. Vervolgens is het extreme winterweer begonnen, in welke periode het gieren weg is gebleven. Nu het weer wat warmer is geworden, was het vanmorgen weer flink raak. Met een gierend geluid de straat uit, en vervolgens de eerste 5 km steeds bij het optrekken. Overigens had de auto weer 2-3 dagen stil had gestaan. Er lijkt dus een verband te bestaan tussen het gieren en de buitentemperatuur, als ook tussen het gieren de het aantal dagen stilstand. Ik heb zelf geen idee wat er aan de hand kan zijn. Iemand nog een ingeving? Hartelijk dank voor het meedenken alvast. Groet, Eelco
  14. Ik heb gisteren toch maar een klein scheutje remvloeistof erbij laten doen bij de 'dorpsgarage' en wat wil het geval...de melding is sindsdien weggebleven! Als dit echt de oorzaak is van de melding, is het wel een erg gevoelige sensor. Het vloeistofniveau kan niet onder een kritische grens gestaan hebben, anders zou de dealer dat toch wel gezien hebben, toch?
  15. Vanmorgen naar de Express-service van de Vw-dealer geweest. Onderweg weer 'STOP Bremsenfehler'. Dealer heeft remmen visueel gecontroleerd, schijven en blokken OK. Remvloeistofpeil gecontroleerd, ook OK. Auto uitgelezen, geen storingen. Verder zoeken was mogelijk tegen een uurtarief van € 104 incl. BTW. Was nu 'maar' € 48 kwijt, dus ik heb het maar zo gelaten. Wat je nog zou kunnen proberen is de stekker onder het remvloeistof reservoir loshalen en kijken of de melding verdwijnt. Als de melding verdwijnt is "waarschijnlijk" je sensor in het reservoir defect. Vandaag naar de wasstraat geweest, meteen na het uitrijden weer 'STOP bremsenfehler'. Zou het feit dat de remschijven/blokken nat zijn geworden er iets mee te maken kunnen hebben?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden