Ga naar inhoud

Welke krimptang voor platte ongeisoleerde stekkers


BARRY_TDI

Aanbevolen berichten

Mensen,

 

Ik ben op zoek naar een tang die bv pinnen in een iso stekker van autoradio kan persen (deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8452 ... te-stekker)

 

Kan het met deze set https://www.vidaxl.nl/krimptang-set?gcl ... tAodnUEA4Q

 

Of met deze tang http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8040 ... view1&rb=1

 

Of heeft iemand een andere suggestie?

 

Ik hoor het graag.

 

Je kan natuurlijk ook de gele kabels met stekkertjes bestellen maar dan moet je weer solderen.

 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tang van conrad is voor ongeisoleerde stekkers.

Die andere heeft de kleuren voor geisoleerde stekkers op de tang.

 

Jaap die andere tang heeft er namelijk 5 krimpbekken bij

- 30J: geïsoleerde kabelschoenen 0.5 - 6 mm².

- PM-03B: niet-geïsoleerde kabelschoenen 0.5 - 6 mm².

- AM-10: niet-geïsoleerde kabelschoenen 1 - 10mm².

- FSC 06WF: geïsoleerde en niet-geïsoleerde adereindhuls 0.5 - 6 mm².

- FSC 16WF: geïsoleerde en niet-geïsoleerde adereindhuls 6 - 16mm².

 

 

Je kunt dit al doen met de meest simpele amp tang die je kunt kopen...

 

http://hollandbikeshop.com/images/692148.jpg

Die had ik in het dorp niet kunnen vinden helaas, maar ook een optie. tnx

 

Weet iemand ook hoe de benaming is van zo'n tang?

 

En allen bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u heren.

Ik denk dat ik voor de set ga.

Vandaag met een hanger bedrading aan het klooien geweest en met een normale amp tang klemmen zitten persen.

Na 4 gedaan te hebben begon ik al last in de vingers te krijgen (erfenis van een auto ongeluk in 2007 :cry: )

Dus kortom heb het wel gemist eigenlijk.

Bij een automaterialen zaak in Elburg zag ik ook een set maar dan in koffertje ipv etui voor € 100,--

 

@ Alle, solderen doe ik ook het liefst. Maar was er niet op gekomen om de stekkers zo te bevestigen. Dank voor de tip :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijkste manier van solderen.

Eerste even het uiteinde van de draad van soldeer tin voorzien

Daarna de krimper van tin voorzien. (niet te veel.

Draad erop leggen en dan het tin van draadje in de krimper laten vloeien.

 

Vast zit ie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het anders. Soldeer de krimpers en dan met een klein punttangetje dicht buigen. Solderen is nog altijd de beste verbinding.

 

Is niet helmaal waar Alle, door de verhitting kun je last krijgen van corrosie op het punt tussen soldeer en draad. En dit kan eventueel ook een slechte verbinding geven.

 

Een goede krimpverbinding is zeker zo goed of soms beter als een gesoldeerde verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig we hadden lijst hier op het werk zo'n discussie bij de bouw van meet kasten voor in treinstellen.

Of je krimpt of soldeert hangt af van de beweging die de draad kan gaan maken ten opzichte van de verbinding. Een soldeerverbinding geeft op de overgang van soldeer naar de rest van de draad een overgang van hard naar soepel. Als de draad beweegt dan kan je daar breuk verwachten. En krijgen zoals bij ons gebeurde.

 

Krimpen is aan de andere kant een vak apart. dwz werk alleen goed als tang en klem exact bij elkaar horen. Ook moet de de losse aders niet twisten. Iets watje snel geneigd bent te gaan doen.

resultaat is dat je een hele stapel AMP tangen op kleur hebt met dito zovele AMP klemmen. En koop nu geen andere van bv conrad want die zijn toch net iets anders. Heeft niets te maken met kwaliteit maar wel met pasvorm.

Ook hier dure ervaringen.

 

ps een echte AMP tang werkt maar op één maat en is gekalibreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las op pagina 1 de kleine discussie over krimpen vs solderen en dacht meteen aan een aantal trein projecten die we gedaan hebben.. lees ik bovenstaande en dat is niet alleen in Nederland zo. in Engeland mag alleen gesoldeerd worden als het niet anders kan. voor de rest altijd krimpen met bv tyco/amp (series waarbij ook de mantel van de kabel wordt gekrimpt)

 

Met die reden dat ik ook alles krimp in de auto, wat in een trein goed is zal zeker niet minder zijn in een auto :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

amen, bij ons kunnen 6 mensen solderen alleen is er 1 die het snel en heel netjes kan. (is trouwens een dame)

Met krimpen is dat trouwens gelijk, we gebruiken vaak tyco duraseal krimps, die moeten na krimpen worden warm gestookt.

Dan komt er een hars vrij die de ruimtes inwendig opvult en de krimp waterdicht maakt. Maar hier kan je ook veel fout doen.

Dus ondanks vele instructies hebben we ook hiervoor een vast aantal mensen die dat doen.

 

Maar goede spullen is al het halve werk toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je veel aan knijpen Barry? anders mag je hier de boel aan knijpen, tangen genoeg.

vermoedt dat ik de tang die twan post in de oud gereedschap bak heb liggen.

 

edit deze ligt in de bak.. dat is net niet degene die je zoekt :embarassed: maar heb een aantal die hier dagelijks worden gebruikt. dus als je het niet erg vindt om naar hhw te rijden.

post-9976-1423828890,474_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden