Ga naar inhoud

Chippen binnen garantie? Hoe, wat waar...


blastaway

Aanbevolen berichten

Wel opletten met zo'n jonge auto's die nog wel dealeronderhouden worden, bij een bezoekje kan soms de motorsoftware ge-update worden, wat dus de chip wegschrijft.

Daa niet zo'n punt. Je hebt daarvoor bij de meeste tuners de mogelijkheid kosteloos opnieuw te laten programmeren.

Als ik het goed heb kan JD tegenwoordig zelf softwareupdates doorvoeren met de VAS-kast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig verstand van zaken hier helaas op een paar goede reacties na.

 

Bij de meeste types na 2010 moet het regelapparaat open gemaakt worden en dan ben je al de sjaak. Heb het kort geleden op mijn werk gehad met een Skoda octavia 1.6tdi welke nog in de garantie zat. Auto deed niks meer, uiteindelijk ontdekt dat regelapparaat open is geweest, was ook opnieuw afgekit en klaar ben je! Beste man was 1000,- achteruit.

 

Ander voorbeeld. 1.4tsi 140pk in de Touran, mochten we van de klant geen software update doen omdat daarvoor vermogensopbouw zou veranderen. Dringend advies gegeven dit wel te laten doen, originele software ging de motor bij vollast pingelen etc. Uiteindelijk motor geploft en gat in zuiger. Eerste waar PON en de fabriek mee komen is de vraag of de nieuwste software erin staat.

 

Ik kan zo nog wel even door maar mijn advies is om het niet te doen, wacht nog even totdat de auto uit de garantie is. Tegenwoordig moet je bij 99% vd garantieklussen de ecu uitlezen en dit online opslaan, dan kan zowel PON als de fabriek hier direct inkijken.

 

Als dealer ga je je echt niet branden en het toch proberen voor garantie te claimen.

 

En PON heeft ABT een schop gegeven hoor en niet andersom, voor die prijzen die werden gehanteerd was er gewoon totaal geen markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een andere suggestie. Je hebt de auto toch nieuw gekocht? Wil de dealer om je als klant te houden niet een leuk voorstel doen voor inruil, zodat je met iets erbij een nieuwe, wat sterker gemotoriseerde uitvoering uitzoekt? Misschien een extra leuke deal met een voorraadmodel? Dealer weer een VW verkocht, en jij hebt een wat sterkere motor. Afschrijving heb je toch, en als je nu de afschrijving bijlegt ben je klaar.

Volgens mij is de dealer jouw auto zo weer kwijt, die zuinige modellen zijn niet aan te slepen, ze worden zelfs (jong tweedehands) op grote schaal geïmporteerd om maar aan de vraag te voldoen. Ik zie een kans!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een andere suggestie. Je hebt de auto toch nieuw gekocht? Wil de dealer om je als klant te houden niet een leuk voorstel doen voor inruil, zodat je met iets erbij een nieuwe, wat sterker gemotoriseerde uitvoering uitzoekt? Misschien een extra leuke deal met een voorraadmodel? Dealer weer een VW verkocht, en jij hebt een wat sterkere motor. Afschrijving heb je toch, en als je nu de afschrijving bijlegt ben je klaar.

Volgens mij is de dealer jouw auto zo weer kwijt, die zuinige modellen zijn niet aan te slepen, ze worden zelfs (jong tweedehands) op grote schaal geïmporteerd om maar aan de vraag te voldoen. Ik zie een kans!

:mrgreen: die vraag ligt er al.

Staat een mooi a4 avant 1.8t met xenon van 2011... Wie weet. Vraag gesteld. Men kijkt wat mogelijk is

Ik heb ook nog geen bericht van de chip bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een optie... en dan kan je die laten chippen naar 210pk, omdat ie bijvoorbeeld zuiniger wordt daardoor... :lol: (dat is natuurlijk een smoes voor de baas thuis)

 

P.s. Het is goed dat je die a4 1.8TFSI tegen kwam, de 2.0TFSI schijnt niet zo heel goed te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig verstand van zaken hier helaas op een paar goede reacties na.

 

 

Ander voorbeeld. 1.4tsi 140pk in de Touran, mochten we van de klant geen software update doen omdat daarvoor vermogensopbouw zou veranderen. Dringend advies gegeven dit wel te laten doen, originele software ging de motor bij vollast pingelen etc. Uiteindelijk motor geploft en gat in zuiger. Eerste waar PON en de fabriek mee komen is de vraag of de nieuwste software erin staat.

 

Het idiote is dat de z.g. software update ook nergens op lijkt en het smelten van de zuigers niet voorkomt, net als het vervuilen van de motor. Klant had dus eigenlijk gelijk om deze niet te laten plaatsen. Dat Pon dit gebruikt om een claim niet te honoreren zegt meer over Pon..........

 

En PON heeft ABT een schop gegeven hoor en niet andersom, voor die prijzen die werden gehanteerd was er gewoon totaal geen markt.

 

Niet alleen de prijzen, de software lijkt/leek vaak ook nergens op, software updates konden niet eens meer gedaan worden en ga zo maar door.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd minder.

 

Even terug komend op het chippen en aansprakelijk etc... Is het een idee om een 2de ecu te laten chippen (ivm openen van originele ecu en dat je dit altijd gaat terug zien) Dan kan je je originele gewoon "goed houden" en geen gedoe met geen garantie etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden