Heb sinds kort een mooie passat cc dsg, diesel 140pk, 2010, 80000 km.
Bij aankoop is de turbo onder garantie vervangen , het gloeispiraal lampje knipperde. Uitlezen was turbo defect, vervangen onder garantie.
Done, mooi. Maar...
Nu is het zo dat als de motor warm is geworden ik soms een blauwe walm achter me zie. Als de motor warm is en je stopt, laat een beetje toeren draaien dan slaat er ook snel blauwe rook uit de uitlaat en niet eens weinig. Uiteraard gaat de auto terug maar wat is hier aan de hand? Fout bij turbo inbouwen of serieuze motor schade? Motor klinkt prima, auto loopt prima . Vermogen weet ik niet want ik hebte weinig passat ervaring.
Heb de Auto net en ik maar denken dat diesels, volkswagen diesels makkelijk 200k aankonden.
Vraag
marc71
Hi,
Heb sinds kort een mooie passat cc dsg, diesel 140pk, 2010, 80000 km.
Bij aankoop is de turbo onder garantie vervangen , het gloeispiraal lampje knipperde. Uitlezen was turbo defect, vervangen onder garantie.
Done, mooi. Maar...
Nu is het zo dat als de motor warm is geworden ik soms een blauwe walm achter me zie. Als de motor warm is en je stopt, laat een beetje toeren draaien dan slaat er ook snel blauwe rook uit de uitlaat en niet eens weinig. Uiteraard gaat de auto terug maar wat is hier aan de hand? Fout bij turbo inbouwen of serieuze motor schade? Motor klinkt prima, auto loopt prima . Vermogen weet ik niet want ik hebte weinig passat ervaring.
Heb de Auto net en ik maar denken dat diesels, volkswagen diesels makkelijk 200k aankonden.
Tips? Wat is dit?
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten