Ga naar inhoud
  • 0

Kinder hoofdsteunen achterbank


wiseguy

Vraag

Geregeld kom ik op eBay en tweedehands websites kinderhoofdsteunen tegen die je onder de normale hoofdsteun kan klemmen zodat de kinderen achterin bescherming hebben aan de zijkant van hun hoofd. Worden deze normaal gesproken alleen gebruikt i.c.m. de geïntegreerde kinderzitjes in de achterbank?

 

Heeft iemand enig idee wat die dingen normaal kosten bij de dealer?

Heeft iemand dan ook eventueel de codes om te bestellen bij de dealer?

 

Zijn ze er alleen in leer of ook in stoffen bekleding (ik heb overigens leer nodig)?

 

Bijgevoegd een afbeelding van de betreffende kinderhoofdsteunen:post-13808-1423828508,0117_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik kan vanavond eens voor je kijken, ze zijn bij mijn passat 3c ook meeggeleverd, heb ze op zolder liggen :) (hebben geen kids)

is overigens in combinatie met ook de zitverhogers in de achterbank!

 

k'zal eens voor je kijken naar de etka nr's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij zijn dit de nummers van alleen de hoofdsteunen (lees neksteunen)

3C0887901G 17U

3C0887901E 92V (zwart in stof)

Tip: ebay.de zoeken op nackenstutze of seitenkopfstutze

 

De neksteunen vind ik ideaal voor kinderen ouder dan 6 jaar die niet meer in complete kinderstoel zitten. Mijn kinderen van 6 en 9 kunnen nu bij een langere rit hun hoofd opzij leggen en dutje doen. Mijn kinderen zitten op een verhoging. Complete ingebouwde stoel was meer dan 600,- dacht ik.

nb Met kliksysteem haal je hoofdsteun er zo af, als je bv de bank wilt neerklappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prijs nieuw ongeveer 115,- per stuk, ongeveer 220 per set

Hier eentje gebruikt op MP gevonden, voor 120 per set.

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

 

Persoonlijk lijkt me een prijs voor een tweedehands (kunst)leer voor ongeveer 120,- per set reëel.

Ik heb zelf kunstleer, omdat ik dat hygiënischer vind dan stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb helaas geen geintegreerde zitjes in de achterbank.... Jammer dat die achterbanken niet los worden aangeboden op internet.... :-(

Iemand toevallig wel van die zitjes in de auto met zwart Leder/Alcantara en geen (kleine) kinderen die er gebruik van maken en eventueel met me wil ruilen? :-)

Ik hou me ten zeerste aanbevolen.... :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels 2 van deze lederen zijsteunen via eBay kunnen bemachtigen voor € 50,00 per stuk (excl. verzendkosten).

Volledig nieuw en in de originele verpakking.

Ik ga denk ik gewoon van die losse zitverhogers aanschaffen voor mijn kids, dan heb je hetzelfde effect als dat je van die ingebouwde kinderzitjes in de achterbank hebt.... ik denk namelijk niet dat ik heel erg snel een aanbod krijg om de achterbank in zwart leer/alcantara te ruilen (uiteraard met bijbetaling van mijn kant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, gisteren de zijsteunen goed verpakt ontvangen en onze oudste iser helemaal blij mee... heb een zwarte zitverhoger gekocht en een zijsteun onder de hoofdsteun geklemd.... de oudste laten passen en die vond het helemaal geweldig.... :-) zal proberen straks ook nog even een fotootje te maken.

 

Voor de jongste is het denk ik nog te vroeg om op z'n combi te zetten, maar de tweede hoofdsteun ligt netjes verpakt in de garage te wachten op het moment dat ze er wel aan toe zal zijn.... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal.

 

Excuus dat ik nog reageer op dit al wat oudere berichtje, maar ik heb nog een vraagje.

 

Weet iemand of een dergelijke ‘neksteun’ ook zou passen in een Golf 6 (2011) ?

 

Ik heb al even geïnformeerd bij de dealer of dit ook als accessoire voor een Golf te koop is, maar dat is helaas niet zo. Ook konden ze me niet met zekerheid zeggen of de Passat variant in een Golf zou passen. Helaas hebben ze dit soort dingen niet op voorraad (anders zou ik even kunnen gaan passen) en als ie eenmaal besteld is, is ie van mij (past of niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik zie nu pas dit topic... Ik zelf zou ook graag zo'n kindersteun willen hebben. In principe is eentje genoeg maar mocht iemand weten waar ik ze kan bestellen dan heb ik ook wel interesse.

 

 

Tekst aangepast ivm geen 100 posts/verkoop tegoed of geen full member. En niet plaatsen in het juiste rubriek.

aangepast door BARRY_TDI
geen 100 post/verkoop tegoed of full member
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden