Ga naar inhoud
  • 0

Olieverbruik


Jeteka

Vraag

Ik heb de volgende vraag:

 

Voordat ik afgelopen maand naar Zweden ben gegaan, heb ik mijn Passat voor een vakantiecheck weggebracht. Daarbij is ook de olie bijgevuld tot het max peil. Nu 4300 km verder, moet ik er een halve liter bijgooien.

Verder pluimt mijn passat niet (2001) en stinkt ook niet.

 

Volgens mijn garage zou het te maken hebben met de olie waarop ie is ingereden. Bij aflevering is er gelijk longlife ingekomen en dat zou de oorzaak zijn (?)

 

Iemand een idee?

Opzich valt het verbruik nog wel mee, maar ik heb gewoon een hekel aan een auto die olie verbruikt :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet zelf ook per ca 4000km er ca 0,5liter olie ingooien, ik gooi er 15w40 in lekker dikke olie.... ik moet wel zeggen dat vóór de chiptuning het olieverbruik hoger was, of dat nu komt dat de motor nu minder hard hoeft te werken om hetzelfde te leveren?

 

Trouwens élke auto verbruikt iets olie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Trouwens élke auto verbruikt iets olie....

 

Ja dat wel maar een halve liter op 4300 km. lijkt me wel iets aan de hoge kant.

Ik heb vorige week verse olie (longlife) erin gekregen.

Ik zal eens bijhouden of ik ook moet bijvullen (alhoewel ik niet in korte tijd 4300 km. rijd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de A4 van een paar jaar terug (tdi rooie i) dronk 1 liter op 1200 km. Goed voor de airmiles dus.

die was ingereden (if any) in amsterdam en had 1 jaar in de stad rondgekeuteld met een "manager" die niet warmdraaide noch kilometers maakte.

ik heb er alleen maar snelweg mee gereden nadat ik met een waslijst aan achterstallig onderhoud (van A-point amsterdam, slechtste garage ooit gezien) naar de dealer in Enschede ging die dat prima opgelost hebben. Olieverbruik niet, maar daar heb ik ook nooit vreemd van opgekeken aangezien het ding klonk als een tractor en die verbruiken ook nog wel eens wat.

Nu ik 18T rij heb ik nog NOOIT bij hoeven vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De VW norm is maximaal 1 liter olie op 1000 km. Daar valt iedereen dus mooi binnen 8O 8O

 

Zolang je 's ochtends geen olieplasjes zit, en je maximaal een liter tussen een 15.000 km beurt moet bijvullen is er niets aan de hand.

 

@Vdub Ik hoorde van de (TDI)Jos dat het voor een VP TDI na tuning beter is om er 505.01 ipv 505.00 olie in te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

@Vdub Ik hoorde van de (TDI)Jos dat het voor een VP TDI na tuning beter is om er 505.01 ipv 505.00 olie in te doen.

 

heb jij aandelen bij de oliematschappij ofzo?

Dat is hele dunne olie 5W40 dat loopt er in het langse doorheen...

 

Die 15w40 gebruik ik voor het bijvullen... 10w40 gaat er met de verversing in dus 1,5 l van de 4,5 l (15000km)is bij de kl. beurt dikker.

Ik gebruik voor het bijvullen Duckhams 15w40 olie, misschien stap ik n deze bus wel over naar de 10w40 van Duckhams(voor hoogprestatie turbodieselmotoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Dat is hele dunne olie 5W40 dat loopt er in het langse doorheen...

 

505.01 is 5W40 maar niet alle 5W40 is 505.01. Is overigens half synthetisch

 

Die lekt dus niet. Dat zou het probleem zijn als je 0W30 norm 506.00/01 erin zou gooien.

 

505.01 kost 7euro

 

Per liter? Daar koop ik bijna een heel vaatje van 60 liter voor.... ;)

Ik zal het eens proberen met die Duckhams 5w40..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden