Ga naar inhoud

Nieuwe skoda octavia!


Fopperr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

99% zeker dat ik een Octavia station ga bestellen. Mn Lexus Hybride is te duur in verbruik :D

De business line nogwat is bijna full options voor rond de 35k.

Enige twijfel is nog of ik 1.6 TDI DSG of 2.0 TDI hand geschakeld ga nemen.

 

2.0TDI DSG, of is die er niet? :mrgreen:

 

En anders gewoon een kleine optie weglaten voor de DSG, zou ik doen in ieder geval... als ik zo graag DSG zou willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke keuze dan...

 

De 2.0TDI rijd veel flotter door, maar als je vaak rustig rijd is een 1.6TDI genoeg. Ik heb laatst mogen ervaren hoe een 1.6TDI (Passat 3AA Variant) op de Autobahn rijd en traag is die opzich niet, vergeet niet dat een Passat 3AA Variant ook meer weegt dan een Octavia he, dus dan zal die octavia wel wat flotter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Seat Leon 1.6 TDI, die was redelijk vlot, volgens de Skoda dealert is de nieuwe Octavia lichter dan de Leon.

Ik rij zo'n 60k (of meer) per jaar, dan is een automaat wel erg lekker.

Aan de andere kant is 150pk ook erg lekker.

Moet denk ik maar een proefritje maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.0 DSG is 25% bijtelling, 1.6 DSG en 2.0 handgeschakeld 20%

Ik betaal nu 14% voor een iets goedkopere wagen, bijtelling gaat dus al flink omhoog

Moet ook aan de portemonnee denken :)

Stomme regeling eigenlijk, mensen gaan nu eigenlijk iets kopen wat ze liever niet willen :roll::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@niels, skoda is VAG=vw. Technisch identiek aan andere vag auto's. Dus de slechte reputatie die skoda heeft opgebouwd, is dus gelijk aan vw, Audi, Seat etc.

 

Octavia is vergelijkbaar met jetta en A4.

Met A4?? Van afmeting misschien maar daar stopt het toch wel denk ik ... Wel mooie wagen btw :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@niels, skoda is VAG=vw. Technisch identiek aan andere vag auto's. Dus de slechte reputatie die skoda heeft opgebouwd, is dus gelijk aan vw, Audi, Seat etc.

 

Octavia is vergelijkbaar met jetta en A4.

Met A4?? Van afmeting misschien maar daar stopt het toch wel denk ik ... Wel mooie wagen btw :-)

Uiteraard, maar dan nog is de octavia een fijne auto hoor. Alleen de kortere wielbasis maakt hem wat onrustig, maar verder een heerlijke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@niels, skoda is VAG=vw. Technisch identiek aan andere vag auto's. Dus de slechte reputatie die skoda heeft opgebouwd, is dus gelijk aan vw, Audi, Seat etc.

 

Octavia is vergelijkbaar met jetta en A4.

Met A4?? Van afmeting misschien maar daar stopt het toch wel denk ik ... Wel mooie wagen btw :-)

Uiteraard, maar dan nog is de octavia een fijne auto hoor. Alleen de kortere wielbasis maakt hem wat onrustig, maar verder een heerlijke auto.

Wielbasis nieuwe Octavia is 2cm korter dan die van de Passat :shock:

Had ik niet verwacht, moet ik eerlijk zeggen.

 

Overigens schept dit wel verwachtingen over de opvolger van de huidige Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zal ook wel iets mogen groeien zeker? Weet dat de 3aa uit de US al wat groter is of de europese (en eigenlijk 'n mooiere en strakkere front heeft als je ze allebei naast elkaar zet :embarassed: )..

 

Moest gisteren wat afhalen bij de vw dealert en ja recht over is de skoda showroom, dacht ik ga lekker ff kijke naar die nieuwe octavia..

Hij lijkt wel leuk, maar niet zo uitbundig zoals de tv reclame en foto's hem laten blijken, had er wel iets meer van verwacht maar ja dat was wel het standaard instap model (+- 16.000euries benzine dacht ik).. Denk dat de luxere uitvoering er wel wat strakker zal uitzien :mrgreen:

 

Toch pak mooier of de vorige octavia modellen, ze gaan echt voorruit skoda! Nu afwachten naar de nieuwe Superb (dat is voor mij het echte hoogtepunt want stiekem ben ik echt wel te vinden voor die superb reeks :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

us versie 3aa is ook wel goedkoper afgewerkt dan euro versie :)

 

Idd das wel waar, amerikanen zitten blijkbaar anders in elkaar :lol: , maar je moet de 2 neuzen eens naast elkaar zetten dan snap je wel wat ik bedoel.. Toont veel strakker het design voorraan(koplampen, grill, bumper), mochten ze de europese ook zo gemaakt hebben awel, ik had 'm veel mooier gevonden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% zeker dat ik een Octavia station ga bestellen. Mn Lexus Hybride is te duur in verbruik :D

De business line nogwat is bijna full options voor rond de 35k.

Enige twijfel is nog of ik 1.6 TDI DSG of 2.0 TDI hand geschakeld ga nemen.

Mooie keuzen, ik zou dan voor de 1.6tdi dsg gaan en dan met de tijd een chippie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% zeker dat ik een Octavia station ga bestellen. Mn Lexus Hybride is te duur in verbruik :D

De business line nogwat is bijna full options voor rond de 35k.

Enige twijfel is nog of ik 1.6 TDI DSG of 2.0 TDI hand geschakeld ga nemen.

Mooie keuzen, ik zou dan voor de 1.6tdi dsg gaan en dan met de tijd een chippie.

 

Het is een lease auto he... dan denk je van 'waarom zou ik andermans auto gaan laten chippen?' :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% zeker dat ik een Octavia station ga bestellen. Mn Lexus Hybride is te duur in verbruik :D

De business line nogwat is bijna full options voor rond de 35k.

Enige twijfel is nog of ik 1.6 TDI DSG of 2.0 TDI hand geschakeld ga nemen.

Mooie keuzen, ik zou dan voor de 1.6tdi dsg gaan en dan met de tijd een chippie.

 

Het is een lease auto he... dan denk je van 'waarom zou ik andermans auto gaan laten chippen?' :roll:

 

Jou auto of niet, als je er ong 4 jaar mee moet rijden kun je die 300 euro ong wel missen. En zoveel meer pret aan het einde Tenminste zo denk ik er over. Van jou of niet. JIJ moet er 4 jaar mee rijden niet de leasemij. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dus eigenlijk, zo denkt elke leaserijder, de ene heeft het ervoor over en de andere niet, ligt maar net aan diegene die ermee rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Afgelopen vrijdag in de 1.6 TDI DSG Elegance Businessline gereden, heerlijke auto hoor.

Wil nu voor ik definitief beslis ook nog de 2.0 TDI handgeschakeld rijden, kijken of de VW/Skoda dealer een VW heeft staan met die motor.

 

Het wordt voor mij dus 100% Octavia, moet alleen nog de puntjes op de i krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden