Ga naar inhoud
  • 0

tikkende DSG 3.2 fsi


Marthijn

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vraag betreffende een tikkend geluid vanuit de DSG, Mijn Passat 3.2 heeft 185.000 km gelopen, BJ is 11-2006

Wat ik heb ontdekt op het internet is dat dit tikkend geluid het vliegwiel kan zijn, en als ik deze laat vervangen raden ze erbij aan om de koppeling ook direct te vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee of aanvullende informatie..?? Ook lees ik goede/slechte berichten over de DSG Dokter/TVS Engineering, heeft iemand daar ervaring mee.? hoelang gaat een DSG bak mee voordat deze vervangen/gereviceerd moet worden.?? (Bij normaal gebruik)

 

Hoop dat ik hier wat wijzer word, het zijn immers dure reparaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Distributie is nog niet vervangen, bij de dealer zeiden ze dat die nog niet aan vervangen toe was. Het tikken komt echt uit de bak, hij doet dit enkel als hij in N of P staat. Zodra ik de bak naar D,R of S zet is het getik weg...?? Bij TVS Engineering bieden ze trouwens een distributie revisie incl arbeidsloon aan voor 1099. ex BTW Bij de dealer zit je gauw op 4000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties.!!

 

denk dat ik binnenkort maar het 2 massavliegwiel en de hele distributie laat vervangen, ben immers van plan de auto nog wat jaartjes te houden.

Heeft iemand ervaring met de DSG dokter/TVS Engineering..????

 

Groet,

Marthijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf geen ervaring met genoemde partijen. Wel met Hartog Tuning (Alkmaar) en Autoparts Veghel (Coen Donkers). Die 2e leeft van allerlei revisies op VAG...Ik heb destijds m'n A4 2.5TDI daar gebracht voor aanpassing en revisie Multitronic. Goede ervaring mee. Pedro Hartog is ook een ras-Vagman...Kijk maar ns op Audi-forum; daar lees je allemaal positieve verhalen.

 

Overigens had ik in mijn post ook 'P' moeten vermelden: geluid is dus het meest aanwezig bij koud blok in 'P' en 'N'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

ik heb inmiddels mijn passat onderhanden laten nemen door TVS engeneering, distributie vervangen, koppeling en vliegwiel.

Geen getik meer. Nu nog een volgend probleem, de auto stottert soms, vooral bij lage toeren.

Bij uitlezing geeft hij aan meervoudige/willekeurige cilinder overslag gedetecteerd cyl 4t/m 6.

Nieuwe bobines en bougies in alle cilinders gedaan maar probleem is er nog steeds.

 

 

Dit probleem is er al tijdens aanschaf en had gehoopt dat het in de distributie zat, maar helaas.....

Lees er verschillende dingen over, van computerstoring tot losse krukas lagers...... iemand een idee.????

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er inmiddels achter wat het gestotter veroorzaakt.......verkeerde benzine....

Ik tankte altijd super 98 bij de q8 wat volgens mij gelijk is aan euro 98.

De laatste weken/maanden ben ik eens bij Shell gaan tanken Shell V power 95 en tot mijn grote verbazing heeft de auto nog niet 1 x gestotterd.

Volgens diverse 'experts' loopt de motor het beste op euro 98, nu dus blijkt dat dat niet het geval is (mijn geval) begin ik te twijfelen om een rechtszaak te beginnen.

Denken jullie dat ik een kans maak als ik de benzine pomp aanklaag.?

 

Mvg,

Marthijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben er inmiddels achter wat het gestotter veroorzaakt.......verkeerde benzine....

Ik tankte altijd super 98 bij de q8 wat volgens mij gelijk is aan euro 98.

De laatste weken/maanden ben ik eens bij Shell gaan tanken Shell V power 95 en tot mijn grote verbazing heeft de auto nog niet 1 x gestotterd.

Volgens diverse 'experts' loopt de motor het beste op euro 98, nu dus blijkt dat dat niet het geval is (mijn geval) begin ik te twijfelen om een rechtszaak te beginnen.

Denken jullie dat ik een kans maak als ik de benzine pomp aanklaag.?

 

Mvg,

Marthijn.

 

Vpower is 97, het heeft een enorm reinigende werking.

 

Wat ook kan zijn is dat de Q8 98 geen 98 is maar 95(stiekum) of een hele slechte 98.

 

Stotteren is voornamelijk het op ontsteking terugregelen ivm slechte brandstof..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk je dat er schade kan ontstaan door het stotteren.?

Heb er denk ik 6 maanden mee gereden (de euro 98 van Q8) hij stotterde enkel bij lage toeren en met name bij koude motor.

Heb inmiddels flink wat onderhoud gehad laatste jaar, de auto rijd nu perfect dus ik denk zelf dat er geen schade is ontstaan.

 

Misschien kan ik eens beginnen om mijn kosten terug te vragen van de gekochte brandstof bij de pomphouder.

Of een deel daarvan.

 

Wat kost het om brandstof te laten testen of het daadwerkelijk het soort is dat ze aangeven.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het allemaal verspilde moeite zal zijn, want je hebt niks om op te staan eerlijk gezegd: je kunt niet aantonen dat het afgelopen half jaar het gestotter alleen door de benzine komt: kan ook andere factoren hebben. Je hebt geen motorschade aan over gehouden waaruit blijkt dat het komt doordat q8 adverteerde met foute brandstof. Je kunt het laten testen maar voor dat geld dat je ervoor kwijt bent kun je toch beter een volle tank shell v power nemen en genieten van je passie ;)

Mijn advies: laat voor wat het is, en gewoon vpower tanken van shell ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden