Ga naar inhoud
  • 0

2 massa vliegwiel vervangen waar op letten?


George007

Vraag

Hallo beste mensen ik zit weer in de prijzen (net of er nooit een eind aan komt) het 2 massavliegwiel moet vervangen worden.

Nu is mijn vraag waar moet ik allemaal op letten en wat moet ik allemaal vervangen?

 

Ik heb gehoord van Guyke dat je dan ook makkelijk bij de oliepomp kan komen en dat je dan of een asje en als er een oliepomp met ketting in zit je deze het beste ook kan vervangen voor een oliepomp uit een A3.

 

Hoe kan ik nu te weten komen wat er allemaal in mijn bolide zit?

Ik heb een Passat 3c Variant .bmp 2.0 tdi bj2006, km 239.000 met dsg.

Bij auto Haas kon men het mij niet vertellen en werd ik terugverwezen naar dit forum want daar zou veel meer kennis zitten.

Wel een beter compliment kunnen we toch niet krijgen.

Ik hoor het graag.

 

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?

 

Alvast bedankt

 

Met vriendelijke groeten,

 

George

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2m vliegwiel met een Dsg bak is vrij specialistisch werk, rammelt je vliegwiel?

 

Vwb de oliepomp en de koppeling: heeft geen voordeel om dit gelijktijdig uit te voeren behalve dat de 2 imbusboutjes van het carter aan koppelingszijde wat gemakkelijker te bereiken zijn.

Het is wel prettig om te weten of er tandwiel- of ketting-aandrijving inzit, van BMR is het mij niet bekend wel van een aantal BKP modellen. Dealer kan dit niet checken op chassisnr, tenzij de modificatie al is uitgevoerd en dat moet dan achter in het boekje staan. Maar met jouw km stand zou je een ketting al moeten kunnen horen met een stethoscoop of schroevendraaier met een beetje gas geven en loslaten.... Als jij of je monteur daar niet uitkomt kun je het carter verwijderen en meteen, wanneer er geen ketting inzit, het asje van de oliepomp vervangen. Asje plus tube bleu silicon pakking kost je 20 euro en is 2 uurtjes werk.

 

zie: viewtopic.php?f=185&t=42312

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonder balansassen merk je dat niet of nauwlijks omdat de motor dwars geplaatst is, bij een langsgeplaatste motor kan je dat wel gaan merken omdat de motor wat meer om z'n langsas gaat "wiebelen" bij stationair.

Ervaring leert dat je het nauwlijks wat van merkt in de A4 als ze eruit zijn als ik dat zo lees op het Audiforum, laat staan in een Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste heren,

 

Afgelopen zaterdag heb ik een waardige vervanger gevonden voor mijn 3BG variant met 471.000 km op teller. Het is een 3C variant Comfortline 1.9TDI (BXE) uit 2006 geworden met 246.000 op de teller.

De riemen/spanners en de waterpomp waren al vervangen bij de 240.000km, dus die onkosten heb ik ook niet meer.

 

Tijdens een proefrit van zo'n 30km, ben ik even uit de auto gestapt om naar de draaiende motor te luisteren. Toen hoorde ik een repeterende tikkend geluid vanaf het blok. Ik kon maar niet thuisbrengen wat het zou kunnen zijn. Bij terugkomst bij de VAG dealer, stelde ik hem gelijk hiervan op de hoogte. Want toen ik tijdens het rijden de radio aan had (helemaal niet hard) was het tikkend geluid ook niet te horen of te voelen. Hij had 1 van de monteurs erbij gehaald en die dacht dat het wel een loszittende motorsteun zou kunnen zijn en dat het wel op te lossen was.

 

Vandaag was ik nog langs de dealer geweest voor andere zaken, maar hij vertelde me gelijk dat het probleem een defecte 2e massa vliegwiel was en die heeft ie laten vervangen! Wat heb ik een geluk dat het net opgetreden was nog voor de officieele koop. Gelukkig heb ik ook 3 maanden garantie op de motor en de versnellingsbak. Dit grapje kost zo €800 om het te laten vervangen.

 

Ik ben blij dat ik de auto niet bij een particulier of louche autohandelaar heb gekocht die niet aan garanties doen. Want dan heb je letterlijk garantie tot aan de deur.

 

gr.

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Martijn,

 

Je hebt gelijk, echter 2 weken geleden werd net voor mijn neus een hele mooie indigo blauwe 3C variant weggekaapt (tja, wie het eerst komt, wie er eerst maalt). Het werd verkocht bij een universele handelaar, die de auto's opkoopt van Lease maatschappijen of bij andere bedrijven. Ze gaven geen garantie op de auto zelf. Vond het wel klote dat ik voor niets 4 uur gereden had gereden om vervolgens te horen dat iemand een half uur voor mij onaangekondigd langs kwam en gelijk besloot om de 3C te kopen.

 

Achteraf ben heel erg blij dat ik voor €300 meer elders een 3C tegen het lijf liep met bijna alle comfortline opties, + 3 maanden garantie, winterbanden op stalen velg + nieuwe Michelin Energy banden erbij kreeg. Alleen over de verstuiver geschiedenis moet ik nog navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden