Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen


VWpassat2002

Vraag

Binnenkort (binnen de 10.000 km) moet de distributieriem van mijn Passat uit 2002 vervangen gaan worden. Inmiddels staat de km-stand op bijna 300.000 dus ik kan er niet meer onderuit.

Wie weet een goedkoop adresje in de buurt van Helmond waar ik dit kan laten doen?? De VW-dealer vraagt er E 600,- voor en dat is nu echt even te veel....

Iemand een goed idee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

de prijs van de vw daler wilt ook wat verdienen en die gaan concurrent met B en C Garage's

 

zo setjes Distri zit er in

tandriem

spanrol

stiftbout, washer, zeskantmoer

 

en zo setje water

waterpomp met dichting

thermostaat met afdichtring

 

en vaak advies

multi gerbde riem

multi riemspandemper vervanig

omdat vaak het alles los is en nu kan je makkelijk erbij vandaar advies

en als je airco heb ook

airco geribde riem

airco houder met spanrol

 

ik zou jou was ff vw Onderdelen bij Autohaas Zutphen voor prijs opvragen wat voor jou kost om bij hun laten maken voor meer info

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub,

 

ik heb op de site gekeken. Ook zij vragen er E 600,- voor. Ook een universele garage hier in de buurt vraagt dat bedrag.

Begin inderdaad te geloven dat de VW-dealer is gezakt met de prijzen, maar voor mij nog niet naar een aanvaardbaar niveau....

Wie kent een adres waar ze het doen voor de helft???? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vdub,

 

ik heb op de site gekeken. Ook zij vragen er E 600,- voor. Ook een universele garage hier in de buurt vraagt dat bedrag.

Begin inderdaad te geloven dat de VW-dealer is gezakt met de prijzen, maar voor mij nog niet naar een aanvaardbaar niveau....

Wie kent een adres waar ze het doen voor de helft???? :lol:

 

Ja zonder waterpomp en mulit riem en thermostaat dan word het prij zekker goed koop

 

maar wat wil ex zakt nou :angel:

 

met waterpomp enz of alleen de spanrol met distributieriem en meer niet.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vdub,

 

ik heb op de site gekeken. Ook zij vragen er E 600,- voor. Ook een universele garage hier in de buurt vraagt dat bedrag.

Begin inderdaad te geloven dat de VW-dealer is gezakt met de prijzen, maar voor mij nog niet naar een aanvaardbaar niveau....

Wie kent een adres waar ze het doen voor de helft???? :lol:

ja ik ken een adress waar ze het doen voor de helft , bij jou op de oprit als je alle onderdelen zelf gaat halen en als je het klusje zelf doet

 

mensen mogen tegenwoordig niks meer verdienen , en als er dan wat mis gaat met het vervangen van de distributie , omdat ze de rollen of de waterpomp niet hebben vervangen voor de kosten te drukken dan pas begint het gejank

een fiets is nog steeds het goedkoopste , die hebben geen distributie riem namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp de vraag ook niet meer: heb zelf de distributie vervangen en was ongeveer € 250,- kwijt aan alle onderdelen plus 11 uur sleutelen als hobby-ist...

een goede ervaren monteur die het heel zorgvuldig doet is zeker 3 a 4 uur bezig a 80 euro. En ik kan weer 120.000 km vooruit.

auto rijden en onderhouden, zeker een Passat, kost geld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb alle stukken besteld die ik nodig had (+ de ruitenwissers die versleten zijn) en hieronder kan je een overzicht zien van de prijzen. Hier zit nog niet de oliefilter, olie en koelvloeistof bij. Thermostaat (€14) werd reeds kortgeleden vervangen

Luchtfilter BOSCH 1 457 429 870 € 8.03 1

Brandstoffilter BOSCH 1 457 434 329 € 10.81 1

Interieurfilter BOSCH 1 987 432 012 € 7.76 1 € 7.76

Tandriemset CONTITECH CT1028K2 € 139.85 1

Poly V-riem CONTITECH 4PK855 € 6.84 1

Poly V-riem CONTITECH 5PK1432 € 7.84 1

Wisserblad BOSCH 3 397 004 578 € 4.96 1

Wisserblad BOSCH 3 397 011 352 € 11.75 1

Waterpomp BOLK BOL-42104Z € 29.03 1

Riemschijf, dynamo SKF VKM 03107 € 51.40 1

Spanner, Poly V-riem INA 534 0014 10 € 105.26 1

Verzendkosten : € 10.90

Totaalprijs bestelling : € 394.44

 

Geen idee wat de VW garage standaard allemaal vervangt maar €600 voor zo'n grote beurt lijkt me helemaal niet overdreven!

 

Hopelijk zie je in dat dit onderhoud voor de helft van de prijs gewoonweg niet kan deftig gedaan worden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik zou de riem rondom intapen met Ducktape, gaat ie wellicht nog een paar duizend km mee.... :angel:

 

Rol Ducktape bij de Action € 2,00

 

Geen slechte idee opzich... die van mij moet over 3 jaar of 52.000km vervangen worden. Zou het slim zijn om het nu al te gaan intapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo VWpassat2002, als het een 1.9 PD uitvoering betreft kan ik de reparatie voor je doen voor 350 euro.

Er wordt dan het het volgende vernieuwd:

Distributieriem

Spanrol

looprol

Waterpomp

 

Als je ook de multieriemen, vrijlooppoelie dynamo of dergelijks vernieuwd wil hebben komt dat er wel bij.

Je moet ervoor naar de plaats Mill komen.

 

mvg Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vdub,

 

ik heb op de site gekeken. Ook zij vragen er E 600,- voor. Ook een universele garage hier in de buurt vraagt dat bedrag.

Begin inderdaad te geloven dat de VW-dealer is gezakt met de prijzen, maar voor mij nog niet naar een aanvaardbaar niveau....

Wie kent een adres waar ze het doen voor de helft???? :lol:

ja ik ken een adress waar ze het doen voor de helft , bij jou op de oprit als je alle onderdelen zelf gaat halen en als je het klusje zelf doet

 

mensen mogen tegenwoordig niks meer verdienen , en als er dan wat mis gaat met het vervangen van de distributie , omdat ze de rollen of de waterpomp niet hebben vervangen voor de kosten te drukken dan pas begint het gejank

een fiets is nog steeds het goedkoopste , die hebben geen distributie riem namelijk

 

Goede posting :mrgreen:

 

Een kennis van me heeft laats van zijn auto ook de distributie laten vervangen bij een beunhaas thuis.

Tijdens de rit naar huis is zijn spanrol losgeschoten en het gevolg was een kapotte cilinderkop.

Beunhaas geeft geen thuis (garantie) en hij zit met de rotte peren.

Reparatie bij de garage 2450,00 euro...................................................

Ik zou persoonlijk de riem bij een van de sponsoren van dit forum of een erkend garagebedrijf laten vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp uit de laatste reacties dat ik niet mag vragen naar een goedkoop adres en dan ik E 600,- niet teveel mag vinden... Vreemd, maar ik vind het een hoog bedrag, maar het zal wel aan mij liggen.

 

Ben wel blij dat ik toch even verder ben gaan kijken en een adres gevonden heb waar ze de hele boel vervangen (inclusief waterpomp e.d. ) voor iets meer dan E 300,-. Is wel een gepensioneerde monteur die voor zichzelf is begonnen, maar dat zal mij een zorg zijn. Ik heb alvast weer E 300,- bespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo VWpassat2002, als het een 1.9 PD uitvoering betreft kan ik de reparatie voor je doen voor 350 euro.

Er wordt dan het het volgende vernieuwd:

Distributieriem

Spanrol

looprol

Waterpomp

 

Als je ook de multieriemen, vrijlooppoelie dynamo of dergelijks vernieuwd wil hebben komt dat er wel bij.

Je moet ervoor naar de plaats Mill komen.

 

mvg Erik

 

Hoi Erik (Expedition)

 

mooi prijzen maar mijn vraag is, is dat origineel vw onderdelen of zijn van een ander imitatie merk :?: die u gebruikt nieuwe onderdelen

voor zo lagen prijs :idea:

 

ik hoort het van je,

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat die monteur iets van 25 euro per uur vraagt (zwart). Dan zit je ook aan de 350 euro.

Voor een vriendelijke beun is dat een mooi prijsje.

 

Alleen moet je niet voor garantie bij die man zijn.

 

ok +-4x 25 euro per uur =100euro is dan ook origineel vw onderdelen voor dat geld :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat die monteur iets van 25 euro per uur vraagt (zwart). Dan zit je ook aan de 350 euro.

Voor een vriendelijke beun is dat een mooi prijsje.

 

Alleen moet je niet voor garantie bij die man zijn.

 

ok +-4x 25 euro per uur =100euro is dan ook origineel vw onderdelen voor dat geld :mrgreen:

distributie+rollers en waterpomp (en nog wat kleingeld voor koelvloeistof ) :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is dat nou echt zo belangrijk dat vw logo op de verpakking van de onderdelen

Nee hoor het maak toch niet zo veel uit he zo logo en kwaliteit en pasvorm.

En koop het goedkoopst doe er in

En heel veel km plazier er mee toch.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik reken altijd de prijzen die mn automaterialenzaak rekent en dan kan ik met de meeste sets NIET aan prijzen hierboven tippen, neem je de goedkoopste versie van bijv. en 2003 Passat 3BG 100PK tdi ben je aan onderdelen, Contitech Distri set compleet, 2 Conti Multiriemen een Waterpomp en één liter KVS zit je al aan 320 euro onderdelen..

 

Vanmorgen nog zo een gedaan en ik kan dat echt niet in 1 of 2 uur..(om aan 350 euro te komen)

 

De Passat van vanmorgen had wel mooi een lekkende waterpomp, waarschijnlijk niet vervangen de vorige keer (om goedkoper uit te zijn).

 

 

Iemand die dus klakkeloos 350 euro noemt voor een AVB kan daar mee op de koffie komen want er is ook een set met een spanner erbij en dan ben je zomaar 100 euro meer kwijt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden