Ga naar inhoud
  • 0

Koni verlaging van een variant op een sedan?


passat b6 marko

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Klopt, maar heeft verder geen effect. Je verlaging heeft het gewoon wat makkelijker

 

Het artikelnummer van de verlagingset is voor de sedan anders als voor de variant, er zit dus wel verschil in. Helaas kan ik niet zien wat het verschil is. Ik ga ervan uit dat de veer stugger is, omdat een variant zwaarder is en het laadvermogen is vaak iets hoger.

 

http://www.efkaimport.nl/Koni_assortiment/index.php

 

Als je een te stugge veer aan de achterzijde monteert, dan wordt de achterzijde te hard wat zorgt voor minder grip en dat is iets wat je zeker niet aan de achterzijde wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt Wat je zegt Marcel,helemaal.

Maar het verschil is echt minimaal. Guy einst bv Met zn variant Met een sedan verlaging.

Dacht Ik, toch????

 

Onder mijn Golf 4 heb ik aan de voorzijde voor korte tijd gereden met een veer met een hogere asbelasting als nodig en dat kon ik goed merken, de voorkant veerde niet goed in. De auto was te hard aan de voorzijde met als gevolg een stuiterende voorzijde wat ik niet prettig vond rijden. De veerdikte van de veer met de juiste asbelasting was maar een paar mm dunner, maar ik was verrast door het verschil in rijden. Dit was met een KW onderstel, dit hoeft niet van toepassing te zijn op een koni onderstel. Ik kan daar niet over oordelen omdat ik er A niet mee heb gereden en B op papier niets kan vinden wat het verschil in onderstellen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals meeste al weten ga ik de koni verlaging overnemen van 3errors. Maar ik zit met een vraag past koni verlaging van een 2.0tdi variant op een 2.0fsi sedan? Want ik kon geen verschil vinden misschien weten jullie meer? Zodat ik het zeker weet. :D

Ik heb net een mail gestuurd naar de importeur, zodra die reageert zal ik het antwoord hier neerzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, natuurlijk niet. Da's typisch een bedrijf, maar mijn vermoeden is inderdaad dat wat hierboven ook al is aangehaald.

Een kwestie van as lasten bij een sedan/variant, veerkarakteristiek e.d. Zal vwb montage echt wel er onder te monteren zijn.

 

Wil de set best verkopen, maar dan ligt de beslissing bij de eventuele KOPER en niet bij mij :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oei verheugde me juist op het voorjaar om de passie te verlagen. Maar de veren voor voor heeft toch haast geen verschil in aslast? Achter begrijp ik volkomen,maar dat zou ik zien als een voordeel. Corrigeer als ik totale onzin vertel want de passat zit regelmatig vol daarmee bedoel ik op 5 pers of als ik op vakantie ga zit de kofferbak helemaal vol en dacht dan dat de auto niet zo ver inveerde dat de velgen mijn wielkasten zoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen ervaring mee, maar als de fabrikant al twee verschillende artikelen maakt voor een sedan en een variant, dan zou ik zelf niet gaan mixen. Onderstel heeft uiteindelijk ook alles met veiligheid te maken. Denk aan het weggedrag bij een plotselinge uitwijkmanoeuvre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit toevallig wat te lezen op motor-talk.de, en er zijn per type onderstel (comfort, sport of slechtwegdek) 10 soorten veren voor een Passat, dus zo'n dertig in totaal! Dat zijn er best wel veel, dus van 'zomaar' een match tussen een Sedan en een Variant zal niet zo snel sprake zijn.

http://www.motor-talk.de/forum/farbcodierung-auf-federn-t4339350.html

 

Ik zou daarom op zoek gaan naar een set die echt voor jouw auto geschikt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden