het brandstoffilter was zwart (zoals na iedere beurt het geval) en het filterhuis had ook zwarte aanslag ( al dan wel of geen olie... )... maar het vermoeden van een kapotte tandempomp was aanwezig en dus even het oliepeil in de gaten gehouden.
Het oliepeil leek na 2 weken toch een stuk te zijn gestegen en dat icm de klachten die ik had vwb het lopen van de motor.
Nu valt het mij op dat ik de laatste tijd gemiddeld niet boven de 1:14 uitkom terwijl ik eerder gemakkelijk 1:15,5 reed. heb wel de winterbanden op de auto en rij iets kortere stukjes. De winterbanden scheelden vorig jaar niks, dus dit jaar ook niet. Kortere afstanden maakt natuurlijk wel veel uit, maar toch even een testje gedaan voor mezelf.
Als ik 80km/h in de 6 rijd op de CC. Dan reed ik een aantal maanden terug zo'n 1:27/1:28. Een aantal ritjes hetzelfde geprobeerd en ik kom amper boven de 1:20 uit.
Kan dit met de tandempomp te maken hebben?
We hebben daarnaast ook de roetfilter in de gaten gehouden, maar die blijkt zich in principe goed schoon te branden. De laatste keer dat we hem gemeten hebben stond hij op 0,4% en de regeneratie was 70km geleden...
Heb nog wel steeds dat mijn rem na een nacht staan zwaar gaat en dat de auto dan nog rolt. We hebben destijds een aantal slangetjes vervangen wat het probleem grotendeels heeft opgelost. Nu heeft de tandempomp hier mee te maken, dus ga er vanuit dat dit na dinsdag ook opgelost is.
Nu hoor je ook nog de spannende verhalen over ingeslagen verstuivers, verkeerd afgesleten nokkenassen e.d. M'n auto is uit 2008 en dat nokkenas-verhaal schijnt tussendoor opgelost te zijn (chapeau vw, doen jullie toch af en toe iets aan de bekende problemen...). Ingeslagen verstuivers... "SLIK", tsja, laten we het niet hopen.
Wat zou nog meer voor een hoog brandstof verbruik kunnen zorgen? Banden spanning is btw rond de 3.0bar...
Vraag
Fopperr
Dinsdag wordt mijn tandempomp vervangen.
het brandstoffilter was zwart (zoals na iedere beurt het geval) en het filterhuis had ook zwarte aanslag ( al dan wel of geen olie... )... maar het vermoeden van een kapotte tandempomp was aanwezig en dus even het oliepeil in de gaten gehouden.
Het oliepeil leek na 2 weken toch een stuk te zijn gestegen en dat icm de klachten die ik had vwb het lopen van de motor.
Nu valt het mij op dat ik de laatste tijd gemiddeld niet boven de 1:14 uitkom terwijl ik eerder gemakkelijk 1:15,5 reed. heb wel de winterbanden op de auto en rij iets kortere stukjes. De winterbanden scheelden vorig jaar niks, dus dit jaar ook niet. Kortere afstanden maakt natuurlijk wel veel uit, maar toch even een testje gedaan voor mezelf.
Als ik 80km/h in de 6 rijd op de CC. Dan reed ik een aantal maanden terug zo'n 1:27/1:28. Een aantal ritjes hetzelfde geprobeerd en ik kom amper boven de 1:20 uit.
Kan dit met de tandempomp te maken hebben?
We hebben daarnaast ook de roetfilter in de gaten gehouden, maar die blijkt zich in principe goed schoon te branden. De laatste keer dat we hem gemeten hebben stond hij op 0,4% en de regeneratie was 70km geleden...
Heb nog wel steeds dat mijn rem na een nacht staan zwaar gaat en dat de auto dan nog rolt. We hebben destijds een aantal slangetjes vervangen wat het probleem grotendeels heeft opgelost. Nu heeft de tandempomp hier mee te maken, dus ga er vanuit dat dit na dinsdag ook opgelost is.
Nu hoor je ook nog de spannende verhalen over ingeslagen verstuivers, verkeerd afgesleten nokkenassen e.d. M'n auto is uit 2008 en dat nokkenas-verhaal schijnt tussendoor opgelost te zijn (chapeau vw, doen jullie toch af en toe iets aan de bekende problemen...). Ingeslagen verstuivers... "SLIK", tsja, laten we het niet hopen.
Wat zou nog meer voor een hoog brandstof verbruik kunnen zorgen? Banden spanning is btw rond de 3.0bar...
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten