Ga naar inhoud
  • 0

radio aansluiting bij de 3C


-=mYst=-

Vraag

ok, ff probleem schetsen... ik wil binnen afzienbare tijd een rns 510 (origineel of kloon, boeit me niet echt) gaan aanschaffen, maar die maken gebruik van de standaard connector in de 3C

 

nu... die heb ik dus niet meer erin, kennelijk heeft iemand in het verleden zich er ooit op toegelegd om die eruit te slopen en de "gewone" DIN connectoren erin te solderen. nu is mijn vraag: kun je zo 'n verloopstuk krijgen van DIN naar VW stekker (weet de naam er niet van), of moet ik op één of andere manier trug een originele kabelboom erin zien te solderen?

 

indien optie twee, zal ik dus stukkie kabelboom moeten zien te scoren (hetgeen mij niet onmogelijk lijkt?) maar dan zou ik wel 'n draadschema moeten hebben voor die stekker.

 

Wie o wie kan me 'n duw in de goede richting geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

iets zegt mij dat het nog 'n KL... euh kloosterwerkje gaat zijn om dat terug recht te zetten :bash: maar 't zal maar moeten, ik wil graag 'n rns (kloon) erin. 't ding moet bluetooth hebben (carkit), gps zonder dat ik er speciaal daarvoor 'n dvd in hoef te proppen, en vrijgeschakelde dvd speler. dus dan denk ik niet dat ik echt veel alternatieven ga hebben in de OEM ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zijn te leveren. Heb 'm zelf ook in de auto zitten.

Maar heb je goed achter in het dashboard gevoeld. Kan nl ook zo zijn dat het verloop zoals hierboven er aan gekoppeld zit en dat je met wat wurmen/trekken/duwen de originele weer naar boven haalt.

De klonen hebben de gewone ISO nodig. De Quadlock contra stekker is gepatenteerd en mag alleen aan de OEM radio zitten. Alle klonen voor canbus wagens hebben dus een ISO aansluiting met een verloopkabel waarin een canbus convertor zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die zijn te leveren. Heb 'm zelf ook in de auto zitten.

Maar heb je goed achter in het dashboard gevoeld. Kan nl ook zo zijn dat het verloop zoals hierboven er aan gekoppeld zit en dat je met wat wurmen/trekken/duwen de originele weer naar boven haalt.

De klonen hebben de gewone ISO nodig. De Quadlock contra stekker is gepatenteerd en mag alleen aan de OEM radio zitten. Alle klonen voor canbus wagens hebben dus een ISO aansluiting met een verloopkabel waarin een canbus convertor zit.

 

ik heb nochtans gisteren een kloon in m'n handen gehad met quadlock aansluiting erop hoor ;) Ik heb idd wel gekeken of er 'n verloopstekker opzat, maar dat was dus niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en indien je interesse hebt komt mijn zenecNC2010 binnenkort vrij - je geeft maar een seintje als je interesse hebt

 

mja, ik heb nu ook 'n zenec radio zitten (heb ik al vijf jaar ondertussen) en ook wel redelijk tevreden over. Enig idee wat dat beestje dan zou moeten gaan kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en indien je interesse hebt komt mijn zenecNC2010 binnenkort vrij - je geeft maar een seintje als je interesse hebt

 

mja, ik heb nu ook 'n zenec radio zitten (heb ik al vijf jaar ondertussen) en ook wel redelijk tevreden over. Enig idee wat dat beestje dan zou moeten gaan kosten?

 

ging hem normaal op internet zetten tegen een 450-500 eur maar indien je interesse hebt mag je hem overkopen voor 350eur.

Enkel de camera die ik nu heb zitten ga ik behouden, die kan ik nog gebruiken.

je geeft maar een seintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb ik zeker interesse in ja :) heeft die din stekkers, of de quadlock? kwestie van te weten of die ombouw daarvoor nodig zou zijn :)

 

Weet het niet zo direct zou ik even moeten checken, weet wel dat hij met een verloop aan de originele auto stekkers zit en daartussen het can-bus kastje. Ik kijk het even na maar indien je omzet naar de originele auto stekker zal je zo kunnen koppelen.

Dvd is al vrijgeschakeld dus kan je kijken tijdens het rijden. Heeft de nieuwste soft en firmware. Originele stuurwielbediening werk er ook mee samen alsook de OPS en de nieuwste clima unit geeft hij ook weer op het scherm.

Interne bluetooth is van parrot - werkt wel maar niet van super hoogstaande kwaliteit.

Voor de rest is het een prima radio - enkel de ontvangst is soms niet zo best - maar das zo een 3c kwaaltje bij aftermarket radio's.

GPS heeft me altijd op mijn bestemming gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mja de radio ontvangst bij 'n 3C is idd totale bagger, da's me allang geen nieuws meer :( Denk dat ik toch 'n keer ga kijken voor 'n andere antenne erin te mikken.

 

Enig idee wanneer die radio in de bingo zou gaan? bij deze is hij iig gereserveerd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mja de radio ontvangst bij 'n 3C is idd totale bagger, da's me allang geen nieuws meer :( Denk dat ik toch 'n keer ga kijken voor 'n andere antenne erin te mikken.

 

Enig idee wanneer die radio in de bingo zou gaan? bij deze is hij iig gereserveerd ;)

 

Als alles goed is komt er zaterdag een rns in dus is dan beschikbaar. Heb mogelijks zaterdag een afspraak bij Dreke om mijn leder interieur te vervolledigen en dan zou de rns ook geplaatst kunnen worden. Vanaf dan is de zenec beschikbaar, kan hem eventueel daar achterlaten, dat is mogelijks zo ver niet voor jou dan om hem op te halen ipv naar Zelzate te moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die zijn te leveren. Heb 'm zelf ook in de auto zitten.

Maar heb je goed achter in het dashboard gevoeld. Kan nl ook zo zijn dat het verloop zoals hierboven er aan gekoppeld zit en dat je met wat wurmen/trekken/duwen de originele weer naar boven haalt.

De klonen hebben de gewone ISO nodig. De Quadlock contra stekker is gepatenteerd en mag alleen aan de OEM radio zitten. Alle klonen voor canbus wagens hebben dus een ISO aansluiting met een verloopkabel waarin een canbus convertor zit.

 

ik heb nochtans gisteren een kloon in m'n handen gehad met quadlock aansluiting erop hoor ;) Ik heb idd wel gekeken of er 'n verloopstekker opzat, maar dat was dus niet het geval.

 

Ze hebben allemaal een quadlock stekker, echter niet ingebouwd. Dat is gepatenteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mja de radio ontvangst bij 'n 3C is idd totale bagger, da's me allang geen nieuws meer :( Denk dat ik toch 'n keer ga kijken voor 'n andere antenne erin te mikken.

 

Dan zit er toch iets niet goed, radioontvangst is werkelijk perfect in de 3C, weliswaar met OEM-radio.

FF aan Dre vragen wat er aan scheelt, hij kan het je wel vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik kan je verzekeren dat ik met mijn radio altijd ZEER goede ontvangst gehad heb in m'n vorige auto. En hier heb ik er zelfs 'n antenneversterker tussen gezet, en 't is nog steeds totale bagger. En gezien de front speakers ook van zeer bedenkelijke kwaliteit zijn, ben ik dan écht wel geneigd de oorzaak bij de auto te zoeken, en niet bij de radio.

 

och ja... iedereen zal wel 'n aantal dingen in z'n auto hebben waar hij/zij zich aan ergert, en dit is één van mijn passat ergernissen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mmm... dan kan ik het begrijpen. Je hebt al antenneversterkers in je 3C... die krijgen nu geen spanning meer (en waarschijnlijk voorheen met je niet OEM radio ook...) dus het ligt volgens mij niet aan de auto, maar aan de installatie....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als er 'n antenneversterker in de auto zelf zat (dus verderop in de kabelboom?) dan zit die er nog steeds hoor dré. Ik heb er 'n antenneversterker op zitten in het verloopstuk van de 3c stekker van de antenne naar de "gewone" antennestekker

 

PS dre: ga jij naar de guymoddag? ivm die zenec van wulfke :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zit een versterker op de C-stijl, naast het raam... die krijgt 12 volt voeding over de antennekabel uit een OEM radio... Jouw extra versterker gaat deze spanning zeker niet doorgeven. En je aftermarket radio gaat die voeding niet hebben... dus je hebt hier een spanningsinjector nodig om je versterker te voeden.

 

Ik vermoed dat ik guyke weer maar een handje zal moeten helpen...

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

euh ja? dat zat in die verloopstekker en had ook z'n eigen 12 volt voeding nodig die ik nog heb moeten zoeken.

 

(Oh jee, nu ga je zien dat dat geen versterker is maar iets anders en ik hier compleet voor lul ga staan :blink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden