Ga naar inhoud

Verlagen slim of niet? wie weet raadt?


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Nu sta ik op het punt om een schroefsetje te kopen voor de auto. Alleen zit ik nu te denken "kan dit wel en is het slim?", aangezien ik een fanatieke caravanner ben. Kan dit wel icm. met de vrij 'grote' sleurhut? 8) lopen de wielen niet aan en kan ik nog wel spullen in de auto laden? hond achterin ed....

 

Geeft het geen problemen of juist wel.....

 

Wie weet raadt en daad? is het slim of niet! Ik vind het wel erg gaaf een verlaagd model. :idea:

Mijn idee voor het verlagen is zo'n 3cm dan hoop ik ook nog een beetje comfort te behouden.

post-2437-1423822168,4706_thumb.jpg

post-2437-1423822168,6112_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb altijd erg goede ervaring gehad met een lage auto en aanhanger.. en als je een schroefset neemt zou je altijd voor de reis even de achterkant zeg maar een cm hoger kunnen draaien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpele kunststof ringen die je met ty-wraps tussen de veren vasttrekt.

 

Nou, dat klint niet echt geweldig. sorry dat ik het zeg, maar als ik hoor dat ik mijn ophanging met Ty-wraps bij elkaar moet houden krijg ik al koude rillingen...

 

@Antonio: Dat komt omdat ik zaterdag bij Jos ben geweest!!!

Dit voor een chip en beurt. We hebben het erover gehad en Jos geeft aan dat drempels geen probleem zijn met KW en dat kun je geloven hoor!!! Als je Jos over drempels ziet vliegen wete je dat die set goed MOET zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit zelfde probleem...

 

Dus ik heb dit eens bij AST en nog wat shops neer gelegd...

En die kwamen allemaa met ongeveer dezelfde reactie...

 

Verlaging met schroefset is geen probleem...

Maar ze raden allemaal aan om dan wel een demper te kiezen waar je de stugheid van kan instellen.

Dan krijg je achter in je kofferbak dus een draaiknopje op iedere demper(poot) en dan kun je als je zwaar beladen bent en/of de caravan/aanhanger erachter hangt gewoon de stugheid zelf dicht of open draaien.

 

Zoals het oranje schijfje op onderstaand plaatje

sportline1.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie suggesties en tips. Ik denk dat ik dus moet afzien van de schroefsetje maar een sportline onderstel moet gaan kiezen. Zijn dit alleen de veren of moet ik dan ook nieuwe dempers hebben?

Kan ik dit bestellen bij de dealer? iemand ook een richtprijs voor wat dit gaat kosten?

 

Nogmaals dank.... nu maar wachten op nog een paar antwoordjes van jullie en dan...... bestellen maarrrrrrr.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus alleen de veren ?

Ik dacht overigens dat origineel sportline op een 3BG maar 1,5 cm verlaging is.....

Daar is idd veel verwarring over. De een zegt 15 mm de ander 25 mm

Als ik de div. wagens zie die een sportline onderstel hebben en dan vergelijk met mijn wagen, dan zou ik eerder 25-30 mm zeggen, dan de 15 mm.

Nu kan ik een setje sportline veren via een de duitse zuster forum kopen. De persoon die ze aanbied geeft aan dat t een 15 mm verlaging is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden